פורסם by & קטגוריה בית, עיצוב.

חידושים זה שם המשחק גם כשמדובר בתשמישי קדושה ויודאיקה

חלה מאפיית הצבי

חלה מאפיית הצבי

דור הטוויטר והוואטסאפ משתעמם מהר וזקוק לגירויים בלתי מוכרים אפילו בתחום שכולו עבר, מסורת ושורשים. זהו הפן השני של טרנד הרטרו. מצד אחד לובשים גופיית סבתא ונעלי גולדה (גבוהות, מגושמות ועם שרוכים), ומצד שני מתלהבים מחנוכייה הנראית כמו דף נייר עם קיפולי אוריגמי, או פסיפס של קריסטלים וחוטי זהב. כי אם יש ביקוש, יש הצע. חוק ברזל של שוק הצריכה. ואת הרייטינג הכי גבוה קוטפים הגימיקים. דוגמא: חנוכיה מבצק חלות מבית מאפיית הצבי.

חלת חנוכייה שכזו תקשט בחנוכה את ארוחת שישי בערב במקביל להדלקת הנר הרביעי.

מיכל נגרין צילם יואב ריינשטיין

מיכל נגרין צילם יואב ריינשטיין

גם המעצבת הרב תחומית מיכל נגרין הולכת על גימיקים עם חנוכייה שנבנתה בהשראת גלויות "הפופ אפ"  בתלת מימד ורב שכבתיות.  החנוכייה מעוטרת בפרחי מתכת, קריסטלים של סברובסקי, תחרה וציפוי זהב 24 קראט. המחיר: 999 שקלים. ויש לה גם חנוכיית שושנים בשיבוץ חרוזי פנינה ב-590 שקלים, וסביבון שבכל פאה מאוירים עליו סיפורי פנטזיה. הסביבון בנוי בשתי שכבות ומאפשר להציץ לשכבה הפנימית שבה נחשף עולם מפתיע. מחירו 550 שקלים. סביבוני גימיק עיצבה גם נטשה לבנטל בטכניקה של צריבה פוטוכימית. הם עשויים פליז ומצופים זהב אדום או כסף עם איורים של אלמנטים גאומטריים וצמחיים, שנצרבו במתכת בעבודת צורפות. מחירם נע בין 398 ל-598 שקלים וניתן להשיגם בחנויות מוזיאון ת"א לאמנות. אבל נחזור לחנוכיות.

קריסטלים וזהב נובל קולקשן

קריסטלים וזהב נובל קולקשן

את חנוכיית המניפה עיצבו הדס קרוק וענת שטיין מסטודיו ארמדילו, בקרמיקה לבנה וגלזורה שקופה, בהשראת אמנות קיפולי הנייר אוריגאמי. בחנוכייה הפיסולית הלבנה הזו הנרות הדולקים מטילים צללים מרצדים על פאותיה. מחירה 498 שקלים וגם אותה ניתן להשיג במוזיאון תל-אביב. את העין והלב מושכת שם גם החנוכייה של אורית גרדר שבמרכזה זוג ציפורי דוכיפת – הציפור הלאומית של ישראל, ענפי צמחייה וכד שמן. המסגרת  של החנוכייה עשויה בטכניקת פסיפס ומזכירה שער של בית מקדש. מחירה 1,534 שקלים.

אבל גם מחוץ לחנויות המוזיאונים ניתן להשיג חנוכיות חדשניות בתפיסה ובעיצוב. חברת פלדינוקס  למשל, מציעה חנוכיות מלבני קריסטל, חנוכיית מפיוטר בדגם של אקווריום שקוף, וחנוכיית מדרגות במחירים שבין 69 ל-500 שקלים. וברשת הרמוניה לבית יש חנוכיות בכל טווח החומרים, מאלומיניום ועד כסף וקריסטל בכ-30 שקלים עד כ-300.

סביבון מוזיאון נטשה לבנטל

סביבון מוזיאון נטשה לבנטל

הפתעה פיננסית, לא רק צורנית, מזמנת רשת "משו" עם סביבוני נחש מרקדים וסביבוני הולוגרמה (3 בשקל וחצי. זו לא טעות), סביבוני קלקר, וסביבוני קלקר.

חנוכיית לבני קריסטל  נובל קולקשן

חנוכיית לבני קריסטל נובל קולקשן

אחד החידושים הבולטים ביותר בתחום החנוכיות השנה, יהיו החנוכיות הסולאריות המאירות בעזרת אנרגיית שמש ואינן צורכות חשמל. מדובר בדגמים גדולים (ממטר ומעלה), המוצבים מעל בניינים, באולמות, בכיכרות, אבל מתאימים גם לשימוש בבתים פרטיים. עד כה הופעלו כולן בחשמל, אבל לדברי אבי מרום, יו"ר חברת מרום אפ. ג'י. פי המשווק אותן, מורגש בימים אלה גידול של כ-30% ברכישת חנוכיות סולאריות  לעומת שנים קודמות, למרות שמחירן גבוה בהרבה. בעוד חנוכייה חשמלית בגובה 1.15 מטר עולה 2800 שקלים, הסולארית באותו גובה עולה 4500 שקלים. הוכחה למודעות הציבורית הגוברת לחשיבות החיסכון באנרגיה כחלק משמירה על איכות הסביבה.

אוריגמי מוזיאון תא לאמנות 498 צילם שחר תמיר

אוריגמי מוזיאון תא לאמנות 498 צילם שחר תמיר

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.