פורסם by & קטגוריה בריאות, טיפוח, קוסמטיקה.

אני שייכת לדור הזוכר עדיין את הסבתות שלו מניחות שקיות תה רטובות וצוננות על העיניים כדי להוריד אדמומית ונפיחות, פרוסות מלפפון טריות על הפנים כדי לנקות אותן על תקן פילינג, מיץ לימון, חלבון ביצה ו/או שמן זית טבעי על השיער, כדי להבהיר ולטפח אותו בעת חפיפה. אני גם זוכרת את חיוך ההתנשאות הקלה שהיה על פני כשראיתי את נוהלי הטיפוח האלה, כשאני השתמשתי כמובן בקרמים של חברות קוסמטיקה בינלאומיות עתירות תשדירי פרסום בכיכוב דוגמניות ומפורסמות. אבל מה שקרה בדור האחרון מוכיח שהסבתות כנראה ידעו טוב מאוד מה הן עושות.

הכניסה למרכז "לבנדר מעבר לחומר" בכרכור. צילום נעמי גולן

כל חברות הקוסמטיקה למדו להשתמש במילים כמו חזרה אל הטבע, ויתור על חומרים משמרים שהתגלו כמזיקים בריאותית, ודגש על שמנים צמחיים. אבל בין הניסוחים "הנכונים", והפרקטיקה המעשית, יש עדיין מרחק גדול. בין היתר משום שכדי לשווק ולמכור תכשירי טיפוח ברחבי העולם ולאורך זמן, חייבים בכל זאת תוספים משמרים. ויש שתוספים כימיים כאלה, יוצרים תגובות אלרגיות, יובש וצרות עור ובריאות אחרות. גם תאריכי תפוגה שחייבים לציין בימינו על האריזות לא תמיד מספיקים, כי יכול להיות שעובר זמן רב בין תאריך הייצור של תכשיר ובין הרגע שבו אנחנו קונים אותו, והאפקטיביות שלו עלולה להיחלש.

שדות פריחת הלבנדר ברמת הגולן. צילום אוהד אומסי

מי שנכנסו לנישה החדשה הזו של רתיעה מכימיקלים ורצון לחזור אל הטבע (באכילה כמו בטיפוח), הן חברות מקומיות שרוקחות בעצמן ובתדירות גבוהה, תכשירי הזנה וניקוי על טהרת המוצרים הטבעיים, וחלקן גם מקיימות סדנאות בהן מלמדים איך כל אחת יכולה להכין בבית קוסמטיקה מותאמת לצרכיה באופן אישי. את הסבתות כבר הזכרתי?

טלי מצליח מייסדרת חברת לבנדר. צילום נעמי גולן

באחת החברות הללו, לבנדר, הממוקמת בכרכור הצמודה לפרדס חנה, ביקרתי בשבוע שעבר. הקימו אותה בשנת 2007 טלי מצליח ועידו משעל, שעזבו עיסוקים קודמים והתמסרו באינטנסיביות לשנים של מחקרים, ניסויים, כישלונות ולבסוף הצלחות משכנעות, בחרו שם מקסים, לבנדר כאמור, עברו את 17 שלבי הבירוקרטיה (ספרתי), וקיבלו אישורים של משרד הבריאות הישראלי ותקן האיכות העולמי לקוסמטיקה.

נעמי גולן במרכז "לבנדר מעבר לחומר"

במרכז המבקרים וחנות המפעל לבנדר בכרכור, מציעים היום תכשירים על טהרת החומרים הטבעיים האורגניים כמו חמאת קוקוס, חמאת שיאה, שמן זית, שמן זרעי ענבים, ושמן שקדים, ובריחות הממכרים של שמנים אתריים ארומטיים  (עשב לימון, גרניום, פצ'ולי, וניל, ברגמוט ועוד) .

עידו משעל, מייסד לבנדר יחד עם טלי, מדגים הכנת תכשירים טבעיים בסדנה בכרכור. צילום נעמי גולן

טלי מצליח אומרת שניתן כיום להשיג חומרי גלם טבעיים במאת האחוזים כדי ליצר תחליפים נקיים ויעילים, נקיים מכימיקלים סינתטיים. יחד עם עידו היא גם מוכרת אותם בסדנה בה היא מלמדת קבוצות המגיעות לכרכור איך לרקוח אותם. טלי מזכירה גם ששמנים אתריים משמשים מזה דורות גם לטיפול בבעיות פיזיות ונפשיות. אני משתמשת אישית מזה כשבוע בקרם ידיים פצ'ולי וניל, סבון נוזלי פצ'ולי, וניל ושמן זית, וקרם גוף לבדר – זהירות, זה ממכר!

חלק מהמוצרים המוכנים לרכישה במרכז לבנדר בכרכור.
צילום נעמי גולן

הביקור במעבדה ובמכרז המכירות "לבנדר מעבר לחומר" שבכרכור מהווה חוויה מיוחדת, ומומלץ להגיע לשם בהרכב קבוצתי של משפחה וחברים גם לחוות סדנה. לפרטים נוספים ניתן להתקשר ל: 077-2127172 או להיכנס ל- www.lavender.co.il

"יאלי הוד רוקחות", חמאת שיאה אורגנית בכבישה קרה. צילום לילך אוזן

הוכחה נוספת לסגירת המעגל בין ימים עברו למגמת ניו-אייג' של ימינו מהווה החברה של יאלי הוד, מומחית לקוסמטיקה ורוקחות טבעית שיש לה חנות און ליין לחומרי גלם ומרכז הכשרה מקצועי. יאלי מציעה לרוקן את מדפי האמבטיה שלנו מכל הקרמים, הסרומים, הבשמים, הדיאודורנטים ושאר המוצרים שעלו הון ולא תמיד עומדים בהבטחות הפרסומת, ולהחזיק בבית רק חמאת שיאה, שלדבריה מתאימה גם לעור יבש וגם לגירויים כמו אקזמה, גם לבעיות קרקפת וגם לקמטי פנים, גם לקצוות שיער פגומים מייבוש שיער, כלור ומלח ים, וגם לכוויות שמש, חתכים ואלרגיות. והסוד הוא שחמאת שיאה דומה מבחינה כימית ללורינקס, החומר השומני שמצפה את העובר ברחם, ולכן היא מתאימה לכולם כולל בעלי עור רגיש. בתנאי שמשתמשים בחמאת שיאה גולמית, ולא במסוננת, כי הסינון והזיקוק הורס את תכונותיה. אני משתמשת בחמאה שהגיעה אלי להתנסות בשלושת השבועות האחרונים, ומעידה שמצב העור בכפות הרגליים היבשות והסדוקות שלי השתפר פלאים. את כל חומרי הגלם ניתן להשיג באתר החברה  yalihod.co.il

שקיות לנבדר במרכז מבקרים עזיזו במושב כנף בגולן. צילום לילך אסרף

לעולים לגולן בימים אלה, מצפים שדות פריחת הלבנדר בסגול מהפנט, שמצדיקים לגמרי את הנסיעה צפונה. מוצדק גם להגיע למרכזי המבקרים עזיזו במושב כנף ובמרכז המבקרים נוביקס במושב שעל. הם משתלבים עם החזרה אל הטבע בהסברים והדגמות של זיקוק שמן מפרחי הלבנדר, ושיווק סבונים, חליטות ושקיות ריח מהשמן המיוחד הזה שנעשים במקום בעבודה עצמית. ניתן להגיע בקבוצה בתיאום מראש, ולשם כך להתקשר: 050-5871515 (דן). במושב שעל אפשר לטייל בשדות הפריחה הסגולה ולהאזין להרצאה של מומחה לצמחים, הרבליסט, על השימושים הרבים שיש לצמחי מרפא בכלל, ולבנדר בפרט. לפרטים : 052-8694815. וגם באתר : lp.noviks.co.il

BALLOONS צילום אווה לוטטי

הזכרתי שגם חברות ממוסדות חותרות היום להדגיש את הצד הטבעי, שלא לומר טבעוני, בקוסמטיקה שלהן. הנה דוגמה אחת: מותג הטואלטיקה לצעירות BALLOONS השיק קרם לחות לפנים, קרם ג'ל וקרם עיניים המבוססים על תמציות צמחים ופירות, ללא סיליקון, אלכוהול, מלחים, SLS, ועם הדגשה שהם לא נוסו על בעלי חיים. בין היתר יש למותג גם מסכות בד לפנים מפטל שחור, אשכוליות, או רימונים. ניתן למצוא ברשת פארם, באתר האונליין של חברת שסטוביץ, ובחנויות נבחרות בטווח מחירים של כ-11 עד כ-45 שקלים.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.