פורסם by & קטגוריה אופנה.

קעקועי גוף מלווים את האנושות משחר ימיה, רואים זאת עד היום באופנות הקישוט של שבטים באפריקה והאבוריג'ינים באוסטרליה, ואולי גם באיסור הקדמון מן התורה של "לא תתגודדו". אלא שאם בעבר קעקועים היו בעיקר חלק מהווי ההתנהגות בבתי הסוהר ולאחר מכן סמלם של כוכבי רוק, היום הם טרנד אופנתי מקובל ותמים עד כי גם ילדים קטנים מורחים על זרועותיהם מדבקות קעקוע, היורדות במקלחת.

קעקועים דיוויד בקהאם בשיתוף פעולה עם אייצ אמ צילום מייקל ג'נסון

קעקועים דיוויד בקהאם בשיתוף פעולה עם אייצ אמ צילום מייקל ג'נסון

 

דוגמניות ומפורסמים כמו דיוויד בקהאם (הנראה בצילום אופנה של חברת H&M, עם זרועות מקועקעות לכל אורכן בצילום של מייקל ג'נסון. בקהאם משיק ב-3 במרץ 2015 קולקציה שלמה לגברים בשיתוף פעולה עם החברה), מראים בגאווה כל קעקוע חדש שנוסף לגופם. גם חברת נעלי האופנה MARKO  המכנה את קמפיין ההשקה שלה SHOOES AND TATOOES  פרסמה צילומי אופנה עם מדבקות קעקועים על רגלי הדוגמניות, עם ההסבר הבא: " הקעקועים הזמניים הפכו לדרך קלילה להקפיץ את הלוק כמו תכשיטים ואביזרים נוספים והם הפכו לחלק מהמלתחה".

קעקוע אכיל.  צילום יחצ

קעקוע אכיל. צילום יחצ

 

הוכחה נוספת ומפתיעה, להתקבלות של הטרנד הם מאכלים מעוצבים עם קעקועים. עיצוב המנה משחק תפקיד מרכזי כידוע, גם בהנאה מהאוכל וגם בצילומים של מאפים ותבשילים באמצעי התקשורת. אז השף אלגסנדר זונדר-לחניש, מחברת "אולמוסט סקסי" (almostsexy.com), יזם סטרטאפ חדש: מדבקות של קעקועים אכילים, מותאמות לסוג המזון שמגישים: איורי ימאות למנות של דגים, עיטורים מהמזרח הרחוק לאוכל אסייתי, קעקועים ל"מבוגרים בלבד" למסיבות רווקים, וכו'

זונדר לחניש משוכנע שהפטנט שלו עם הקעקועים משרת את צורך המסעדות למציאת דרכים להתבלט בתחרות הקשה בענף. על ידי עידוד הסועדים להעלות תמונות מזון שהאם אוכלים במסעדה, לרשתות החברתיות ולעשות להם כך פרסומת חינם בקרב חבריהם.

שאלה: מאיזה חומר עשויים קעקועי המזון הללו?

זונדר-לחניש: סיבי סויה. הדבקתם נעשית בהרטבה, ואפשר להסירם בשטיפה. רק חלקם אכילים וחלקם האחר מוצמד לכלי ההגשה ומאפשר כך לעצב ולחדש כלים קיימים בהתאם למנה או האירוע.

קעקועים נעלי מרקו. צילום יח"צ

קעקועים נעלי מרקו. צילום יח"צ

 

** על התפוצה הנרחבת של טרנד הקעקועים תעיד העובדה שחברת "סינרון מדיקל", מיישמת כיום טכנולוגיה רפואית חדשנית בשם PicoWay לסייע למי שהתקעקע ממש בחריטה על העור ולא במדבקה קלה להסרה, ומתחרט על כך. הטיפול המאושר על ידי ה-FDA, ומשרד הבריאות הישראלי פועל באמצעות הבזקי לייזר (פולסים) קצרים מאוד (אורכם נמדד בטריליוניות השנייה) המפרקים את דיו הקעקוע לחלקיקים זעירים שהגוף מסלק בתהליכים טבעיים. טכנולוגיית ה-Picosecond Laser  הפוטו-מכנית, לא פוגעת בעור כמו הטכנולוגיה התרמית (בחימום) שהיתה נהוג עד כה. לקראת השקת החידוש הזה נערך סקר צרכנים בארצות הברית בהשתתפות כ-30,000 איש, ממנו התברר של- 14.7%  מהנשאלים יש קעקוע אחד לפחות על הגוף  ו-19% מעוניינים להסיר את הקעקוע. בסקר צרכנים דומה באירופה נמצא כי ל- 20% מהאוכלוסייה הבוגרת יש לפחות קעקוע אחד, ו-20% מהם מתחרטים שעשו אותו.

 

לינק לוסרטון הדגמה:

https://www.youtube.com/watch?v=wwe9iytAY1g

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.