פורסם by & קטגוריה בית, חגים, חומרי ניקוי, חידושים ופטנטים לבית.

יש שאוהבים את "הניקיון הגדול" בה"א הידיעה שבין פורים לפסח, ויש שכאשר הם חושבים על פירורי החמץ התקועים בקפלים של מסגרת הגומי העוטפת את דלת המקרר נעשה להם חושך בעיניים. במיוחד כשצריך לעבור שם עם מברשת שיניים… בכל מקרה, אין אדישים. זה או, או.

אורגניקזון. מטליות במבוק. צילום עדי גלעד

לשני הסוגים גם יחד לא יזיק לשנן את חמשת הטיפים שקיבלתי משרונה רומנו לזר, מנכ"לית חברת אורגניקזון, המשווקת חומרי ניקוי אורגניים. המיוחד שבעצות הללו של שרונה, הוא השימוש בחומרים הטבעיים נמצאים בין כה וכה בבית.

אורגניקזון. מטליות במבוק צילום עדי גלעד
  1.  חומץ.  מתאים לניקוי זכוכית, אבנית, רצפה ואפילו בגדים ומעולה לטיפול במשטחים דביקים. אפשר לשפוך חומץ לקומקום עם אבנית, לחמם את המים עם החומץ בפנים ולשטוף. גם את האבנית שהצטברה במכונת הכביסה או במדיח הכלים ניתן למוסס באמצעות הוספה של חומץ, ואפילו את ראש המקלחת – טבלו אותו בחומץ, והוא ייראה חדש לגמרי.
  2.  שמן זית .  כדי להחזיר לעץ את המראה הבוהק שהיה לו, ערבבו חצי כוס שמן זית, חצי כוס חומץ ושתי כוסות מים חמים. את התערובת מרחו על משטח העץ, והסירו אותה עם מטלית.
  3. 3.     תבלינים.  אם הצטברו ריחות אוכל מטרידים בתנור, שפכו מעט קינמון ואגוז מוסקט על צלחת ישנה. סחטו מעט מיץ תפוזים מעל התבלינים ותנו לצלחת להישאר בתוך התנור החם עד שתתקרר. התערובת תשאיר את הבית עם ריח הדרים וקינמון נעים.
  4. 4.     סודה לשתייה.  מפרקת שומנים, מלבינה, מנטרלת ריחות, מבריקה כלי כסף ומנקה כתמים ללא כל סכנת הרעלה. הלבינו את הכיור עם סודה לשתייה, וגם את הכלים שנשארו עליהם כתמי קפה או נוזלים אחרים. השרו את הכלים במשך הלילה עם מים חמים וסודה לשתייה, ובבוקר שטפו.
  5. 5.     שמנים אתריים. הם מנטרלים ריחות, מחטאים ומפרקים שומנים. השמנים האתריים החזקים ביותר לחיטוי הם עץ התה, לבנדר, רוזמרין, לימון, אורן וקינמון. לחיטוי נקודתי, טבלו מטלית לחה בקערת מים עם שמן אתרי ונגבו. לניקוי כללי של המקרר, משטחי עבודה או וילונות האמבטיה – הוסיפו שמנים אתריים מקליפות הדרים לתרסיס של מים וחומץ.
ניקול. הגודל כן קובע

ואחרי שרשמנו לפנינו את הטיפים האלה, הנה משהו על סעיף ניקוי שאי אפשר בלעדיו: מטליות.

 לחברת קימברלי קלארק, יש במותג עזרי הבית והניקיון ניקול, מטליות לחות בגודל אקסטרה-לארג', לניקוי משטחים גדולים, כמו ארונות, מדפים ומגשי אפיה, בניחוח לימון. וגם מטליות מיקרופייבר אנטי בקטריאליות לריצפה, עם פתח באמצע להכנסת המגב. כדאי לנסות גם את ספוגית הקסם של המותג, להסרת לכלוך ושומן מכלי נירוסטה.

אינטרסן. מטליות הוסטס ממיקופייבר. צילום אפרת אשל

מטליות מיקרופייבר שמייבאת חברת אינטרסן יש גם למותג הוסטס. הפופולריות של המיקרופייבר נובעת מכך שהתגלה שלמטליות כאלה יש משקל קל ויכולת ספיגה גבוהה,  עד פי שמונה פעמים ממשקלן.

הוסטס. מטליות מיקרופייבר. צילום אפרת אשל

כדי להפיק מהן את מירב התועלת חשוב שלא לשטוף אותן עם חומרי ניקוי כי אלה עלולים לצפות את סיבי הבד, אלא לנער, לקרצץ ידנית כתמי לכלוך, ואז להכניס לדלי עם מים, חמים או קרים למשך כ-20 דקות, ואז לשטוף במים זורמים ולייבש. אם מחליטים לכבסן במכונה, אל תערבבו אותן עם סוגי בדים אחרים, והוסיפו רק כמות קטנה של חומרי ניקוי וותרו על מרכך כביסה. כך יישמרו המטליות לזמן ארוך ולשימושים חוזרים.

אינטרסן. הוסטס. צילום אפרת אשל

לחברת אורגניקזון יש חידוש בתחום: מטליות ניקיון מבמבוק לשימוש רב פעמי במותג Green flash. סיבי הבמבוק הטבעיים נחשבים לבעלי יכולת אנטי בקטריאלית הדוחה התפתחות חיידקים, ויש להם ספיגה מעולה. המטליות, נטולות הלבנה, צבעים סינתטיים או דבק, הן מתכלות, מתאימות לניקוי יבש ורטוב, אינן שורטות את המשטחים ואינן משאירות שאריות סיבים. גליל של 92 מטליות במבוק נמכר החודש בכ-16 שקלים מחיר השקה. ניתן להשיג בבתי טבע, בתי מרקחת נבחרים, באתר סופר פארק, וברשתות כמו ניצת הדובדבן ואניס ועוד.

VIVIAN. כרית שהיא פטנט בינלאומי LACLEAN

עוד חברה חדשה בארץ בתחום מוצרי הניקיון – VIVIAN – מציגה מטליות רצפה מבד מיקרופייבר, עם כל התכונות שהזכרתי לבד הזה, שהיא גם אנטי בקטריאלית ועולה כ-20 שקלים. ובנוסף, יש ל-VIVIAN כרית קרצוף מסיליקון, בשם LACLEAN, פטנט בינלאומי, עם צד אחד מקרצף ומבריק בעדינות (מתאים גם לניקוי ירקות ופירות), וצד שני לניקוי יסודי ואגרסיבי (מחבתות, סירים, משטחים וכו'). הודות לסיליקון הכרית הדו צדדית מונעת התפתחות חיידקים, נגיפים ובקטריות, וניתנת לשימוש לאורך זמן. אפשר לנקות אותו במי סבון חמים או ובמדיח כלים. כ-19 שקלים ברשת חצי חינם ובחנויות ברחבי הארץ. הסיליקון מככב גם במגב של החברה, למשטחי זכוכית ושיש, חלונות ומקלחונים, בכ-20 שקלים.

האחים עיני. אורגני, מנקה כל, ידידותי לידיים ולסביבה.צילום נעמי גולן

אסיים בתכשיר דמוי ג'ל מוצק ורוד ומרוכז הנקרא קוויק & ברייט ((Quick & Brite, שחברת האחים עיני מציגה לא רק כאורגני וידידותי לסביבה, אלא גם כמתאים לכל חפץ או משטח ולכל מרקם שרוצים לנקות: עור וגומי, פלסטיק ועץ, בגדים ושטיחים, וילונות וספות, מכוניות וחלונות. בנוסף אומרים עליו שהוא לא מזיק לעור הידיים וגם ידידותי לסביבה. לא הצלחתי לגלות את הנוסחה או התכולה של התכשיר המפתיע, וזה אומר דרשני, כי כידוע יש חובה להדפיס את הרכב החומרים על כל מוצר תעשייתי, אבל אוכל להעיד שקל להשתמש בו. מערבבים כמה כפות של החומר במים חמים, מפשילים שרוולים וקדימה לשטיפה, שפשוף או קרצוף.

צילום נעמי גולן

לא בדקתי את הפטנט על כל מה שהאחים עיני מבטיחים שניתן לנקות (יאכטות למשל…), אבל כן ניסיתי אותו על מקרר, רצפה וארונות מטבח. וזה עובד. במקום אריזות כבדות וגדולות, תכשירים חריפים ורעילים, והחובה לעטות כפפות גומי, הצלחתי בכמות של 171 גרם העולה 29 שקלים, להשתלט על חלק נכבד מהדירה. יש גם אריזות גדולות יותר של 230 גרם ב-49 שקלים, ושל קילוגרם ב-99 שקלים, וניתן להשיג בלעדית אצל האחים עיני, בטלפונים 1-800-69-69, שגם מבצעים משלוחים לכל הארץ.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.