פורסם by & קטגוריה חגים, ילדים, צעצועים.

איש לא יודע מתי או מדוע הוחלט לתת לגיטימציה של מנהג ומסורת למבוגרים ונוער לשחק בחנוכה, אחרי הדלקת הנרות. אבל עובדה היא שבמשך דורות במקביל לקטנים שסובבו סביבונים, המבוגרים סובבו קוביות מזל או קלפים. גדולי הפוסקים לא נתנו לכך הכשר, כפי שיודע מי שמעיין בספרות השו"ת, אבל ההסתייגות שלהם נעשתה סוג של גזירה שהציבור לא עומד בה, והעם המשיך לשחק.

פאזלנד. משחק אתגרי של שעת הפקקים

אז אם כבר משחקי חנוכה, למה שלא יהיו כאלה שמטפחים חשיבה ומאתגרים את המוח?
שתי חברות שהרימו את הכפפה לכיוון הזה הם פאזלנד וגאוני. רשת "פאזלנד" מרכזת באחרונה את כל סדרת משחקי החשיבה המובילים של thinkfun בסניפיה, ומדובר במשחקי חשיבה המפתחים חשיבה של ילדים ומבוגרים כאחד.

פאזלנד. "שעת הפקקים". משחק של thinkfun

הנה רשימה של כמה מן המומלצים ביותר: "שעת שיא" הוא משחק מצוין לפירוק מתחים של מי שעמד שעה ארוכה בפקקים בדרך למסיבת חנוכה… מדובר בקופסה שבתוכה מסודרות בצפיפות אופיינית מכוניות פלסטיק קטנות וצבעוניות. על ידי תכנון נכון, אסטרטגיה ותפיסה מרחבית של הזזת המכוניות האלה, צריך לשחרר מהפקק מכונית אדומה שהיא כנראה זו שבה אנחנו תקועים. המשחק מתאים לפי הכתוב על הקופסה לגילאי 8 פלוס, אבל מניסיוני משעשע ומאתגר בכל הגילים ואפילו 80 פלוס. הוא עולה 99 עד כ-120 שקלים.

פאזלנד. שחמט שכולו מלכות. ALLQEENS

עוד מאותו רעיון הוא המשחק "שובר גלים", ושוב מדובר בכלי תחבורה אדום, הפעם זו ספינה אדומה, שצריך לנווט בשלום לנמל הבית ולנווט בין הגלים. שוב צריך להפעיל לשם כך תכנון ואסטרטגיה ותפיסה מרחבית. המחיר: כ-130 שקלים.
"סוויש" הוא משחק שהייתי ממליצה עליו לכל מי שזקוק לחיזוק יכולת ההתבוננות וריכוז המחשבה. מדובר בסדרת קלפים שקופים ועליהם מפוזרים כדורים וטבעות בצבעים שונים. האתגר הוא להניח את הקלפים זה על זה כך שכל כדור נכנס לטבעת באותו הצבע. זה הרבה פחות קל ופשוט מכפי שזה נשמע, ודורש זריזות מחשבה ותפיסה מרחבית. המחיר כ-100 שקלים.

פאזלנד. סודוקו המזכיר את שיטת הקובייה ההונגרית.

מכירים את תרגילי הסודוקו המודפסים? בפאזלנד ניתן עכשיו למצוא סודוקו קוביות. צריך לסובב ולהפוך תשע קוביות צבעוניות בתוך ריבוע בצורה כזו שכל צבע יופיע פעם אחת בלבד בכל טור ובכל שורה. אכן אתגר. כ-120 שקלים.

גאוני – משחקים חכמים לילדים צילום אופיר וייס

רשימת משחקי החשיבה המומלצים בעיני כללת גם חדר בריחה, וגם, למי שרוצה לחזק את המודעות הפמיניסטית של משפחתו – משחק שחמט הכולל רק מלכות…
גם יצרנית המשחקים הישראלית "גאוני – משחקים חכמים לילדים", השיקה משחקי קופסה חדשים שאמורים לפתח מיומנויות חשיבה ומוטוריקה. ליותר קטנים זהו "הארנב השובב". הארנב רוצה לשלוף מהשדה כמה שיותר גזרים בלי להיתפס בידי האיכר, והמשתתפים צריכים לפעול בשיתוף פעולה כדי לעזור לו לשלוף כמה שיותר גזרים נגוסים. כי אם שולפים גזרים שלמים, הם של האיכר וצריך להחזירם לשדה. בקופסת המשחק יש שביל שהוא מסלול הארנב, 40 גזרים, דמות ארנב מעץ, דמות האיכר מעץ, וקובייה צבעונית (לפי הצבע על הפאה מתקדמים לאורך השביל). מחירו: 89 שקלים.

גאוני – משחקים חכמים לילדים צילום אופיר וייס

וליותר גדולים כולל ההורים, המשחק החדש של "גאוני" הוא "הדגל" – משחק קלפים המצריך חשיבה מהירה, זריזות ידיים, ידע (מדובר בשמות ערי בירה של 50 מדינות וזיהוי הדגלים של המדינות האלה), וגם קצת מזל. השחקן הראשון שהצליח להיפטר מכל הקלפים שבידיו זוכה בגביע. לאחר ארבעה סבבי משחק, מי שצבר הכי הרבה גביעים ניצח במשחק. המחיר, כ-50 שקלים.
אחרון חביב שלא קשור לחשיבה אבל בהחלט מפתח מוטוריקה וזריזות ידיים, הוא הסביבון החדש "ספינובי" ((SPINNOBI שלפחות למשך הזמן שבו דולקות הנרות בחנוכיה, יוציא את הילדים מהמסכים, או כך אנחנו מקווים. צריך לסובב אותו על ידי לחיצה קלה בשתי אצבעות, ניתן להקפיצו על היד, על הברך, על הראש, על הרצפה, על שולחן ועל כל משטח רלוונטי אחר. אפשר לסובב אחד על השני ולבנות מגדל, לשחק מסירות ולזרוק למטרה. יותר מ20 טריקים מוצגים באתר האינטרנט של הסביבון החדשני, שניתן לשחק בו לבד, או עם חברים ומשפחה.

ספינובי

המפתחים הצהירו מראש שהספינובי מתאים גם למבוגרים. מחירו כ-40 שקלים וניתן למצוא אותו בחנויות צעצועים נבחרות

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.