פורסם by & קטגוריה בריאות, טיפוח.

 

עונת הים והבריכות נפתחה, הפיקניקים של ל"ג בעומר, מסעות תנועת הנוער, טיולי "בין הזמנים", מסלולי חופשות הקיץ והקייטנות של החופש הגדול, כל אלה חושפים את כל הגילאים, מפעוטות ועד קשישים, ללהט השמש הארץ-ישראלית המתהפכת. חובת ההתמגנות במסנני קרינה היא קריטית. אבל ההשוואה בין תכשירי הסינון הקיימים בפארמים ובבתי המרקחת, לא קלה. איך נדע מי מכולם הגן על עורנו טוב יותר, כאשר תוצאות החשיפה לשמש מתבררות לפעמים רק אחרי שנים רבות?

מה שכן אפשר להשוות זה:

 ד"ר פישר. התקינה החדשה כבר כלולה. עיצוב יעל האן

ד"ר פישר. התקינה החדשה כבר כלולה. עיצוב יעל האן

 

א. מחירים

ב. האם על האריזות מוזכרים מקסימום קרניים מזיקות (UVB , UVA, IR-A)

ג. דרגות ההגנה: SPF 15 או 30, 50 או 70, ויש אפילו 100.

ד. הנוחות והנעימות של מרקם המסנן, תרסיס, משחה וג'ל

חשוב לדעת שגם על תכשירי הלחות והקרמים שמורחים על העור כל עונות השנה, רצוי שיהיו מסנני קרינה, כי הנזקים נגרמים כתוצאה מחשיפה יומיומית לשמש גם בחורף

ולאו דווקא בשפת הים, בבריכה ובטיולים. כ- 90% מסימני ההזדקנות המוקדמת של העור, שאינה תורשתית, נגרמת מחשיפה לא מוגנת לשמש כולל נגעים קדם סרטניים, קמטים, רפיון עור, יובש, חספוס ועוד.

חשוב לדעת לא פחות שהחל משנת 2017 יחויבו כל החברות בישראל לעמוד בתקנים חדשים לתכשירי הגנה מהשמש.

במה מדובר? אנשי תשלובת ד"ר פישר שהחליטו להקדים את הרגולציה והתקנים החדשים והתקינו אותם, ראשונים בארץ, כבר בתכשירים שלהם לקיץ 2016 מגלים:

בתקנים החדשים ייקבע סיווג מחדש ל-3 רמות SPF (הגנה מנזקי קרינת ה- UVB). הגנה בינונית (20SPF), הגנה גבוהה (30SPF או 50SPF) והגנה גבוהה

מאוד ( SPF50+). האוכלוסיות הזקוקות להגנה גבוהה מאוד הם בעלי עור בהיר, אלה הנכווים בקלות, הסובלים מהיפר פיגמנטציה, תינוקות, חולים במחלות עור ובסרטן העור לסוגיו.

במותג אולטרסול חושפת ד"ר פישר תרסיסים עם מסנן הקרינה החדשני שלה Uvinul A+, המסייע במניעת היווצרותם של רדיקלים חופשיים וברמת הגנה של SPF50..  נסיינים שקיבלו את התרסיסים, שלדברי החברה הם היחידים בארץ ללא גז בישול מתלקח (בוטאן) ולכן בטוחים יותר לשימוש בחום, בקרבת ילדים ועל ידם, דיווחו שנוח וקל לרסס את התכשיר גם על פעוטים וילדים. במיוחד סדרת אולטרסול KIDS FUN שצבעה כחול בריח תפוח או כתום בריח מלון. הצבע נעלם עם המריחה ולא מכתים את הבגד או את כף היד. החומר נטול פרבנים ועמיד במים.

תרסיס הילדים עולה כ-60 שקלים. תרסיס המבוגרים, כ-65 שקלים ל-200 מ"ל.

למי שלא אוהב לרסס יש לראשונה תחליב בשפופרת בסדרת אולטרסול FREE, נטול בושם וצבע, ועולה כ-65 שקלים.

 ניוואה

ניוואה

גם לחברת ניוואה יש מסנן קרינה בצורת ספריי ובעל מקדם הגנה 50SPF. המרקם שלו מועשר בלחות. הוא עמיד במים. מגן רק מפני קרני UV. כ-50 שקלים מחיר השקה ל-200 מ"ל עד סוף יוני.

. סקין גארד סטיק לפנים. צילום מוטי פישביין

. סקין גארד סטיק לפנים. צילום מוטי פישביין

מסננים בתרסיס הם קצת בעייתיים כשמדובר במריחה על הפנים. ויש גם שלא אוהבים את תחושת המסנן בצורת תחליב או קרם בשפופרת. עבורם מציעה חברת סקינגארד את החידוש הבא: סטיק הגנה שקוף לפנים עם SPF50. נסיינים שקיבלו את התכשיר להתנסות ראשונית מדווחים שהוא לא משאיר סימנים לבנים על העור, עמיד במים, נטול בושם, ובסך הכול נוח לשימוש. החברה מדווחת שהסטיק השקוף נטול פרבנים ועומד בתקן האירופאי המחמיר UVA BALANCE. מחירו (באפריל השנה), היה כ-40 שקלים ל-18 מ"ל. לסקין גארד יש גם ספריי תחליב לילדים עם SPF30 באריזה גדולה של 300 מ"ל. המחיר באפריל 2016 היה 50 שקלים.

 ללין

ללין.ג'ל שקוף

Laline היא רשת בינלאומית המתמחה בתכשירים לטיפוח שהשיקה בקיץ הנוכחי גם סדרת של מסנני קרינה ובהם ג'ל שקוף לפנים 50 SPF 50 מ"ל שנסיינים העידו בפני כי המרקם שלו קליל, לא שמנוני ואינו מותיר סימני מריחה. כ-80 שקלים. ושמן הגנה שקוף עם 30 SPF העולה כ-90 שקלים ל-150 מ"ל. מדובר בפורמולה המאפשרת ספיגה מהירה של השמן. תחליב לחות לאחר שיזוף בכ-50 שקלים ל-200 מ"ל.

סקארה. אחלה מחיר. צילום קית גלסמן

סקארה. אחלה מחיר. צילום קית גלסמן

כפי שנוכחתם עד כה, מחיר מסנני הקרינה, במיוחד כשצריך להגן בעזרתם על כל המשפחה ולמרוח או לרסס כל יום, הוא לא זול בלשון המעטה. מבחינה זו לרשת הקוסמטיקה SACARA יש מחירון נוח בהרבה, כאשר אנשי החברה מעידים כי גם אלה שלהם עומדים בתקן האירופאי המחמיר UVA Balance, נספגים מהר, בעלי מרקם קליל ומונעים תחושת דביקות. נסיינים שקיבלו כמה תכשירים העידו בפני שהתיאור הזה מדויק. מדובר ב-3 תכשירים: קרם הגנה לפנים   50 SPFהעולה כ-25 שקלים ל-60 מ"ל. תחליב הגנה 30 SPF המכיל בין היתר אלוורה ועולה כ-25 שקלים ל-150מ"ל. וספריי 50 SPF העולה כ-30 שקלים ל-200 מ"ל. להרגעת העור אחרי החשיפה לשמש יש לסקארה שפופרת אלוונה ב-10 שקלים (כ-7 לחברי מועדון), בכמות של 100 מ"ל.

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.