פורסם by & קטגוריה חגים, ילדים, צעצועים.

תעשיית הצעצועים והמשחקים לגיל הרך לא שמעה, או אולי מתעלמת בחוכמה, מהפוליטיקלי קורקט של: "בנות-בנים זה אותו דבר" למרות שיש כבר בובות ברבי הלבושות בבגדי טייסים ונהגי מרוצים. זו המסקנה העולה משלושה ירידים גדולים שהתקיימו באחרונה בעיתוי המקדים את "חג פדיון האפיקומן" – "טוי טיים" בהפקת מרכז הירידים בתל אביב, "גטר קונסיומר" ו"שחק נא" בהום ד'פלום בקיבוץ געש ודיאמנט משחקים במלון השרון בהרצליה. רוב הבובות מכוונות עדיין לילדות, כאשר את כתרן של אנה ואלזה יורשת השנה בובה בדמותה של כוכבת הקולנוע אמה ווטסון בסרט "היפה והחיה". גם על הערכות ליצירת תכשיטים של חברת משחקי יצירה אורדע, יש רק תמונות של בנות.

בובות כוכבת הקולנוע אמה ווטסון בסרט "היפה והחיה". גטר קונסיומר

בובת כוכבת הקולנוע אמה ווטסון בסרט "היפה והחיה". גטר קונסיומר

לבנים ממתינים מדפים מרצפה עד תקרה עם ערכות בנייה של מכוניות, מסוקים, מנופים וכו'. למשל סדרת ההרכבה אנג'ינו בתערוכה של גטר קונסיומר, לבניית מנוע חשמלי, פאנל סולארי, שלט רחוק, מטוסים, מסוקים, רובוטים, וגם מבנים אדריכליים כמו מגדל אייפל. המשווקים מציגים אותם כמיועדים לילדים וילדות, אבל ראיתי רק בנים שבאמת מתעניינים בהם. לכל משחק כזה יש אפשרות להתחבר לאפליקציה המדגימה את שלבי ההרכבה בתלת ממד.

דגמי מכוניות ורכבים הנדסיים כבדים מככבים לנצח בחדרי הבנים. גטר קונסיומר

דגמי מכוניות ורכבים הנדסיים כבדים מככבים לנצח בחדרי הבנים. גטר קונסיומר

מה שיפה במכלול הצעצועים והמשחקים בירידים האלה זו האמונה של המשווקים שאת ילדי דור הסמרטפון ומשחקי המחשב, אפשר עדיין להושיב עם קלפי טרוויה או מלחמה, ועם רכיבים להרכבות מכניות למיניהם. בעצם מי שמציל את התחום כנראה הוא ציבור שומרי השבת, שיום בשבוע הילדים שלו אכן משחקים בלי אלקטרוניקה והייטק.

משחק אסטרטגיה עם פינגווינים ודגיגים המיוצר בארץ על ידי קודקוד משחקים

משחק אסטרטגיה עם פינגווינים ודגיגים המיוצר בארץ על ידי קודקוד משחקים

יש חריגים אלקטרוניים כמובן, כמו צעצוע המיקרופון הנייד "סלפי מייק" שמתחבר לאפליקציות שירים ומוסיקה, מאפשר לכל ילד לדמיין שהוא מינימום סטטיק ובן אל, המצאה של חברת ריטקו המסתמנת כלהיט ענק והוצגה בפני ביריד טוי טיים שבהפקת מרכז הירידים בתל אביב.

ממציא הסלפי מייק מראה בגאווה את ההמצאה שלו המשווקת על ידי חברת ריטקו, ביריד טוי טיים

ממציא ה"סלפי מייק" מראה בגאווה את ההמצאה שלו המשווקת על ידי חברת ריטקו, ביריד טוי טיים

ילדים בעלי נטייה יצירתית יאהבו לפסל כלי אוכל, בעלי חיים וכו' בערכות חמר צבעוניות בשם פופיט שמשווקת קודקוד צעצועים. היצירות מתייבשות מאליהן באוויר. והפעוטים יתחברו לשופקינז, עולם ממוזער של 150 דמויות, פירות, ירקות, מאפים, עגלות קנייה וכו' – חיקוי בזעיר אנפין של עולם המבוגרים. על אותו עיקרון עובד גם הקסם של הטוזים, בובות קטנטנות מחופשות לבעלי חיים שגם אותן מייבאת קודקוד.

לפרחי פיסול ואמנים שבדרך, חימר המתייבש באוויר

לפרחי פיסול ואמנים שבדרך, חימר המתייבש באוויר

משחקי קופסה ופאזלים של "כוח פיג'י", מטוסי על, הדור הבא של מלך האריות, ומואנה, נמצאים ברשימת הלהיטים החדשים האהובים על ילדים, של משחקי יצירה אורדע,

הפאזלים הפופולאריים: זוהרים ותלת ממדיים שמייבאת "שחק נא"

הפאזלים הפופולאריים: זוהרים ותלת ממדיים שמייבאת "שחק נא"

ועוד בתחום הפאזלים, כפי שראיתי בהיצע של פאזלנד ושחק נא, יש העדפה למשחקי הרכבה זוהרים בחושך, ותלת ממדיים.

שיגעון "הטרנדי דוג". כלכלבים מבושמים. גטר צעצועים

שיגעון "הטרנדי דוג". כלכלבים מבושמים. גטר צעצועים

הטרנד החדש בבובות של בעלי החיים הם כלבלבי מחמד מבושמים וממושקפים ("טרנדי דוגס"), שמייבאת גטר קונסיומר. בתערוכה של גטר קונסיומר נתקלתי שוב גם בבובות הדרדסים שיחזרו אל חדרי הילדים וחנויות הצעצועים בעקבות הסרט "הדרסים: הכפר האבוד" שיצא אל בתי הקולנוע בסוף מרץ.

"חכמטיקה". תוך כדי משחק לומדים מתימטיקה וגם לומדים לא לפחד ממנה

"חכמטיקה" של BRAINY BAND. תוך כדי משחק לומדים מתימטיקה וגם לומדים לא לפחד ממנה

בטוי טיים שבהפקת מרכז הירידים הבחנתי במגמה מעניינת: עולי ברית המועצות לשעבר המיישמים את יכולותיהם במדעים בכלל ובמתימטיקה בפרט, בהמצאת משחקים. כך למשל יבגני פיין המציא את "מסוטים", משחק מחשבה ואסטרטגיה חדש, שיכול להתחרות בדמקה ושחמט, וממתין עדיין למשקיע שימנף אותו בגדול. בינתיים אפשר לרכוש אצל הממציא בטלפון 054-4725581. מבריקה לא פחות היא אנסטסיה קזנין, המשווקת קבוצה שלמה של משחקי קלפים להפנמת חשבון ומתמטיקה. הילדים משחקים בלי להיות מודעים לכך שלא מדובר רק במשחק, אלא בלימוד משמעותי. קזנין קוראת למשחקים "חכמטיקה", ולחברה שלה "החבורה השכלית" (THE BRAINY BABD). לתשומת לב שר החינוך, מורים ומנהלים וכמובן הורים.

יבגני פיין מציג ביריד טוי טיים את משחק האסטרטגיה שהמציא "מסוטים"

יבגני פיין מציג ביריד טוי טיים את משחק האסטרטגיה שהמציא "מסוטים"

על קעקועי שיער שמעתם? אנשי "דיאמנט צעצועים" אומרים שהם הלהיט בה"א הידיעה של האביב הנוכחי בקרב בנות. מדובר במדבקות זמניות בגוני זהב מנצנץ, כסף מטאלי וצבעים זוהרים בחשיכה ביותר מ-100 דוגמאות שמצמידים אל קווצת השיער, עוברים עליהן עם מטלית לחה ומהדקים היטב. ללא חפיפה הם מחזיקים עד כ-4 ימים. בעלות שיער גלי ומתולתל יתקשו יותר להדביק. גם צביעת הציפורניים היא לגמרי חלק מעולם משחקי הילדות וערכה בשם סטודיו לעיצוב ציפורניים כולל מייבש,, מדבקות, פצירה והוראות נחשבת לשיא הסטייל ולצידה גם ערכת צמידי צ'ארמס.

הלהיט החדש המשווק על ידי דיאמנט צעצועים: "קעקועים לשיער"

הלהיט החדש המשווק על ידי דיאמנט צעצועים: "קעקועים לשיער"

עוד לא דיברנו על תינוקות. בשלל החידושים עבורם בטוי טיים ראיתי צמיד חכם של בשם ברקיד, שהמציא רמי לביא, נטול ג'י. פי. אס ולכן ללא חשש לקרינה, המתריע בכל פעם שהפעוט מתרחק מההורה, נשאר ברכב או נכנס למים. ניתן להשיגו באתר barkid.co.il.

צמיד ברקיד. מתריע כאשר הילד מתרחק, נשכח באוטו או נכנס עמוק מדי למים

צמיד ברקיד. מתריע כאשר הילד מתרחק, נשכח באוטו או נכנס עמוק מדי למים

גואש פלא, פטנט רשום, שיורד במגבונים או במים וסבון, אפילו מבגדים, טושים ועפרונות צבעוניים לגיל שנה שמשווקת חברת כלבושרד, יבוא מצרפת של היצרנית BABY MAPED , סדרה שלמה של מכשירי כתיבה לשמאליים, חיתול רב פעמי אקולוגי, שמתאים לשימוש מלידה ועד גמילה, והמצאה של חברת איי פופ מחלקים דמויי במבה, עשויים מתירס, של חברת PLAYMAIS שמדביקים זה לזה על ידי הרטבת הפינות. גם זה מתאים לתינוקות ומפתח את היכולת המוטורית שלהם.

כיסא "הכלבלב הנבון" של פישר פרייס. סקאל טויס

כיסא "הכלבלב הנבון" של פישר פרייס. סקאל טויס

לרשימת המתנות עבור תינוקות הזו נוסף גם "כיסא הכלבלב הנבון" של פישר פרייס שמייבאת סקאל טויס. הכיסא מזהה מתי התינוק היושב בו נעמד, ומתחיל להשמיע שירים ומשפטים. כלולה בו גם כרית שמרימים אותה ומגלים הפתעות. יש בו שלט מואר ועוד. מתאים מגיל חצי שנה.

הדרדרסים חוזרים. הסיבה: הסרט "דרדסים הכפר האבוד"

הדרדרסים חוזרים. הסיבה: הסרט "דרדסים הכפר האבוד"

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.