פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות.

הרעיון של שכר מצווה מצווה, ונתינה מעניקה לנותן לא פחות מאשר למקבל, לובש השנה פנים חדשות בנושא משלוח מנות בפורים.

משלוח מנות ברשת spices. צילום דן חיימוביץ

משלוח מנות ברשת spices. צילום דן חיימוביץ

 

ראשית, עוברים ממארזים חד פעמיים מתכלים, לכאלה שניתן למחזר או להעביר לשימוש חוזר. גם קיום מצוות הגנת הסביבה מפני ערימות פסולת של צלחות פלסטיק חד פעמיות שלא לדבר על קילומטרים של נייר צלופן, אבל לא רק. בואו נודו, הטרנד ניזון מהתשוקה האנושית לחדש, להפתיע, להיות פחות נדוש. כמו שמשקיעים מחשבה כל שנה מחדש בתחפושת מקורית, כך ברשתות ובחנויות הרלוונטיות מציעים עכשיו מארזים מעוצבים מסוג אחר.

 משלוח מנות של "יציר כפיים"

משלוח מנות של "יציר כפיים"

 

ברשת SPICES למשל, ניתן למצוא אריזות בד קלות משקל ומחומרים ממוחזרים שישמשו אתכם הרבה אחרי פורים. על חלק מהן יש הדפסים של מתכון  לאוזני המן או מסכה שניתנת לגזור ולהשתמש בה. היוצרות הן המעצבות הישראליות הדר מזרחי והדר גור והמחיר הוא כ-20 שקלים לשקית.

 משלוח מנות "סטודיו אנד ג'וי"

משלוח מנות "סטודיו אנד ג'וי"

 

אבל יש עוד פן למגמה הזו: סיוע לעובדים בעלי מוגבלויות. ייצור מארזים לפורים הוא מסוג העבודות המתאימות במיוחד לאנשים עם צרכים מיוחדים העובדים במפעלים מוגנים ומי שרוכש אותן מסייע להעצמת חברה המסוגלת לשלב אנשים כאלה במעגל התעסוקה. אחת היוזמות הוותיקות בתחום הוא סטודיו אנד ג'וי, שכבר הכשיר מעל 100 אנשים עם מוגבלויות מיום הקמתו ומעסיק באופן קבוע כ-30 אנשים במסגרת שיקומית. לפורים השנה עיצבו שם מארזים בצורות יוצאות דופן כמו קופסאות דמויות אסתר המלכה ואחשוורוש, או קופסה מודפסת בידיעות כאילו עיתונאיות, שכולן חיוביות כמו כתבה על בתי חולים הנסגרים עקב חוסר בחולים, ממשלה שהצליחה להשלים קדנציה מלאה בכנסת וכו'. מארז משלוח מנות נוסף נראה כמו "סמארט-בוקס" לאכלוס סמארטפון.  המחירים הם בהתאם למילוי שכל אחד יכול להזמין לפי טעמו ותקציבו. עוד פרטים באתר:  www.andjoy.org.il   ובטלפון: 03-9011735.

כאלה הן גם שקיות משלוחי המנות שמציע "מכון סאמיט" המעסיק בייצורן צעירים נפגעי נפש במפעל השיקומי "יציר כפים" בירושלים. כל משלוח מנות מגיע בתיק בד קטן שמעוטר בליצן ובתוכו סוכריות חמצוצים ארוכות, בקבוק יין ענבים קטן, גליליות, שקית צ'יפס, רעשן עם סוכריות, חטיף שוקולד קוקוס, אוזן המן, וופל, מסטיקים. 40 שקלים ליחידה. אפשר להזמין משלוחים לכל רחבי הארץ ורצוי להזמין מראש: 052-5499952.

משלוח מנות בריאותי. צילום אלי איבגי

משלוח מנות בריאותי. צילום אלי איבגי

 

והכי מפתיעה אולי, היא ההזדמנות לקיים את המנהג עם ערך נלווה מתחום הבריאות והספורט. חברת VIM מציעה משלוח מנות שתכולתו בריאותית: במקום שוקולדים – חטיף חלבון. במקום חטיפם מלוחים: טראפלס תמרים. במקום אוזני המן במילוי ריבת חלב – ג'ל אנרגיה. מקורי כבר אמרתי? זה עולה 99 שקלים למארז. אולי לא בריא כל כך לכיס, אבל בטוח בריא לגוף.

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.