פורסם by & קטגוריה אופנה, ביגוד.

עידן כהן יכול לזמזם לעצמו בימים אלה "ניו יורק כן מחכה לי": הוא מעצב האופנה הישראלי הראשון שיציג קולקציית מסלול בהיכל המרכזי של שבוע האופנה העולמי בניו יורק ב-14 בפברואר 2015. את הפלא הזה הוא מחולל באמצעות חריזה עבודת יד מעשרות סוגי חרוזים, כולל קריסטלים ופאייטים, על בדי משי, שיפון, קרפ וטול השחור, זהב, כסף, פודרה, תכלת וכחול ים.

עידן כהן ואחד מדגמיו הרקומים שיוצגו בשבוע האופנה בניו יורק ב-12 בפברואר

ידן כהן ואחד מדגמיו הרקומים שיוצגו בשבוע האופנה בניו יורק ב-12 בפברואר

 

 

 

השמלות הגולשות הרקומות חרוזים נוצצים הם הדבר הכי רחוק אליו יכול היה ללכת צאצאה של משפחת יצרני הג'ינסים "קרוקר". הילד שהסתובב במפעל המשפחתי מגיל אפס, מוקף בבדי דנים קשיחים וקיבל כשבגר את תפקיד המעצב הראשי של החברה, מציג את התפנית שעשה כשמלות כלה וערב המושפעות מן הארכיטקטורה האירופאית. אבל כשביקרתי במתחם הענק התלת-קומתי שלו בשכונת נווה צדק, שם ניתן לראות עותקים יחידאים של שמלות מפוארות העולות הרבה אלפי עותקים, נזכרתי דווקא בלבושן של גיבורות הסרטים ותוכניות הטלוויזיה של  "גטסבי הגדול", "אחוזת דאונטון", והתקופה הוויקטוריאנית של סוף המאה ה-19 ותחילת ה-20.

עידן והעיר הגדולה צילום דן לב

 

לאחר מכן מתברר שהוא למד אופנה הכי רחוק מהג'ינס המשפחתי. למד בלונדון בלונדון (אקדמיית "מרנגוני"), והאסוציאציות האלה נעשות סבירות במיוחד. איך בכל זאת מגיע בחור ישראלי לאופנה רקומה דווקא? הוא מספר שחבר בלונדון סיפר לו שבהודו יש תעשייה שלמה של בדים רקומי חרוזים. הוא נסע לראות, והלך שבי. מאז הוא מצייר את הדגמים ונוסע לתת יבשת לפקח על הביצוע ולרגע לא שבע עדיין מהיופי העדין של בד דק ועדין המנצנץ בחרוזיו.

עידן והעיר הגדולה צילום דן לב 2

הסגנון הזה משתלב במיוחד עם שמלות כלה ואכן בקומת המרתף של הסטודיו תלויות עשרות יצירות צחורות ונסיכיות. בניו-יורק הוא מתכוון להציג ב-14 בפברואר, הוא יום האהבה הבינלאומי, כחלק מהקולקציה, גם את החליפה בוורוד פודרה המורכבת מז'קט רקום פנים ואחור בחרוזים שקופים, ומכנסונים, שכדי להראותה הוא מסיר מעליה בחרדת קודש את הכיסוי מעליה ומצטלם אתה בגאווה מוצדקת.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

מי בארץ שוכר את השמלות האלה, שכל אחת היא יחידה בסוגה והן נראות כמתאימות לשטיח האדום, אני שואלת, ועידן אומר: תתפלאי, הרבה סלבריטאיות וכוכבות לאירועי השקה וגם הרבה אימהות של כלות וחתנים. והוא מוסיף שאפשר להיראות טוב בשמלות כאלה גם אם אין גזרה דקיקה כי יש להן גזרה משוחררת ולא מהודקת מדי, ויפי הבדים והתחרות מפצה על כל קילוגרם של עודף משקל. והתמונות יוכיחו.

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.