פורסם by & קטגוריה אופנה, ביגוד.

שתי נשים יפיפיות ומפורסמות בעולם כולו, הדוכסית קייט מידלטון אשת יורש העצר הבריטי ומלניה טראמפ, אשת נשיא ארצות הברית, מוכיחות בשנים האחרונות בלבושן שהשילוב בין צנוע לאופנתי הוא אפשרי, ומעצים ולא גורע מההופעה הנשית. גם שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה שלנו, מאז החלה לקבל את הצעות הלבוש של הסטייליסטית סנדרה רינגלר, מצליחה להדגים את העיקרון הזה, שהוא קו מנחה בהשקפה האופנתית של המסורת היהודית. אבל הישראלית המצויה, זו הלובשת מכנסונים, מיני וגופיות, מתקשה להפנים זאת. אז לקראת האביב והקיץ הגורמים לרבות להתחיל להתפשט ולהופיע בפומבי במינימום בגדים, ליקטתי כמה דוגמאות מהזמן האחרון, שמאפשרות לכולנו לשלב צניעות וטרנדיות. האקטואלית שבהן לקוחה משבוע האופנה גינדי תל אביב שהתקיים בימים ראשון עד רביעי 12.3.2017-15.3.2017.

שי שלום בשבוע אופנת גינדי תל אביב. צילום אבי ולדמן

שי שלום בשבוע אופנת גינדי תל אביב. צילום אבי ולדמן

רוב המעצבים המקומיים עדיין מעדיפים לחשוף מקסימום אברים נשיים. ובכל זאת, גם באירוע הזה, שהתקיים בקניון האופנה החדש TLV Fashion Mall (כ- 300 חנויות בשתי קומות מסחריות וכ- 2000 מקומות חניה), והשתתפו בו כ-30 מעצבי אופנה ישראלים מובילים כמו גדעון אוברזון וקארן אוברזון, טובה'לה המציינת 30 שנה למותג שלה, שי שלום, גדי אלימלך, תמרה סלם, משכית, שנקר, גליה להב, קרן וולף, ורבים אחרים, מצאתי כמה "צדיקים בסדום". אם כי גם אצלם, הבגדים הצנועים הם במיעוט.

מכללת שנקר בשיתוף עם נעלי ניו באלאנס בשבוע אופנה גינדי תל אביב. צילום אבי ולדמן

מכללת שנקר בשיתוף עם נעלי ניו באלאנס בשבוע אופנה גינדי תל אביב. צילום אבי ולדמן

גם שי שלום, מעצב בולט, מוכשר ונחשב מאוד, ממשתפי שבוע האופנה גינדי תל אביב, מודע מאוד לאפקט שעשתה המלתחה של מלניה טראמפ על הנשים בעולם, ואת קולקציית אביב / קיץ 2017 שהעלה על המסלול הקדיש לדמותה. זה אומר בין היתר מכפלות מכסות ברכיים, בגזרות הנוגעות-לא-נוגעות בקימורי הגוף ולא צמודות בצורה פרובוקטיבית, מכנסיים מתרחבים באיפוק אלגנטי, חולצות משי בגוונים שלווים, תיקי קלאץ' וחגורות רחבות-מותן במנעד צבעוני מלבן ועד סגול, מוורוד ועד שחור.

קארן וגדעון אוברזון בשבוע אופנה גינדי תל אביב. צילום אבי ולדמן

קארן וגדעון אוברזון בשבוע אופנה גינדי תל אביב. צילום אבי ולדמן

מהתצוגה בשבוע האופנה של קארן וגדעון אוברזון הצלחתי לדלות חליפה בהירה מכסה ברכיים שהזכירה את שאנל. אבל מרבית מ-50 הדגמים של הקולקציה הקייצית חשפו טפח או טפחיים. פרטים טרנדיים שנראו על המסלול של האב והבת הם רקמות, בדי פליסה, סולם גוונים של צהוב, ורוד, סגול בהיר, בדי שיפון קלילים, כותנה ופשתן. אוברזון יצר שיתוף פעולה עם מותג הנעליים הבריטי קלארקס, וכמה מהדוגמניות שלו נעלו את דגמי המותג, וכן עם מותג המשקפיים האיטלקי קוואטרו צ'נטו.

שנקר בשבוע אופנה גינדי תל אביב. צילום אבי ולדמן

שנקר בשבוע אופנה גינדי תל אביב. צילום אבי ולדמן

גם בתצוגת שנקר נראה על מסלול שבוע גינדי תל אביב שיתוף פעולה, הפעם בין המחלקה לעיצוב אופנה למותג נעלי הספורט האופנתי ניו באלאנס. מה שהוכיח שנעלי ספורט ובגדים טרנדיים יכולים ללכת ביחד. בין הדגמים של הסטודנטים משנים ב' וג' נראו כמה שמכסים את הגוף במקום לחשוף אותו, כפי שרואים בתמונות המצורפות.

אירוע האופנה לדתיות וחרדיות MODEST

אירוע האופנה לדתיות וחרדיות MODEST

את חגיגת האופנה הצנועה הגדולה ביותר, שבאה לידי ביטוי גם בשם האירוע: Modest Fashion Day ראו אלפי הנשים הדתיות והחרדיות שהגיעו למרכז הכנסים בירושלים, בבנייני האומה, ב-23 בפברואר. הייתה זו הפגנת כוח מרשימה של מעצבים, בעיקר מעצבות, שהציעו אלטרנטיבה לנשים שוחרות אופנה שנמאס להן "לגייר" בגדים שנתפרו מלכתחילה לא לפי צרכיהן, ללבוש חולצות בסיס או שרוולונים, לחפש בדים להשלמת שרוולים ומחשופים, ולשלם לתופרות יצירתיות מחיר שמגיע כמעט למחיר הבגד, כדי להאריך מכפלת.

אירוע האופנה MODEST

אירוע האופנה MODEST

בתצוגות האופנה באותו יום השתתפו רייצל H, שדה בר, מושקי רסקין, יהודית מירב, 'בבואה', לרה רוסנובסקי, גיטי דיזיין, לירון הורביץ, רוית שריקי, מוריה נעים, רשימה חלקית ביותר. אולי לא שמות בעלי פרסום ארצי, אבל כאלה שוודאי יהפכו לסלבס בציבור הדתי. העובדה שהמנחה הייתה לירון ויצמן (מתוכנית הטלוויזיה של גיא פינס), ובין המרצות היו עו"ד לינור אברג'ל, רוית אסף, סנדרה רינגלר ושלי גפני – תרמה אף הן להכרה בכוחה הגובר של האופנה הצנועה. שירה קלדרון, בעלת מותג בגדי האופנה LINDA ויוזמת האירוע החשוב, הדגישה שהמגזר הדתי והחרדי "נחשב לבעל כוח קניה חשוב מאוד ורשתות אופנה גדולות כבר מנסות לייצר אופנה המתאימה לנשים מהמגזר".

יריד האופנה SEEK ME

יריד האופנה SEEK ME

וזוהי רק יריית הפתיחה, שכן במרץ ותחילת אפריל יעבור יריד נודד בשם Sheek.Me, שיזמה הסטייליסטית לימור כץ – בגבעת שמואל, אורנית, ירושלים, מודיעין וחיפה עם הדגמים של עשרות רבות של מעצבות ישראליות מהמגזר הדתי, יהיו בו גם תצוגות אופנה, מוסיקת רקע תנעים לבאות, דוכני אוכל כשר, הנחות מיוחדות ליריד, ואווירה של "אנחנו כאן כדי להישאר". ברשימת השמות של המשתתפים מצאתי את לארה רוסנובסקי, אתכסיא והילולים של המטפחות, שחרית, עדולה, ננה של אורנה ורננה, דקלה קדם ועוד הרבה. כדי לדעת יותר כולל תאריכים ומיקומים אפשר להיכנס לאתר www.Sheek.Me ולפייסבוק: www.facebook.com/Sheek.Me.

יריד המעצבים הוד והדר. עיצוב של פז מגן

יריד המעצבים הוד והדר. עיצוב של פז מגן

ויש אפילו עוד: ב-4 באפריל תתקיים בישיבת בני עקיבא גבעת שמואל, בשעה שמונה בערב, תצוגת אופנה ראשונה מסוגה בישראל, במסגרת יריד "הוד והדר", שגם בה כל הבגדים מתאימים לצניעות המועדפת על נשים מסורתיות ודתיות, כשכל הדוגמניות שיופיעו בה הן נערות עם שיתוק מוחין, נשים בכיסאות גלגלים, נשים הנעזרות בקביים ונשים הסובלות ממוגבלויות נוספות. שם התצוגה: "יפות במיוחד", והכניסה אליה חינם.

יריד המעצבים הוד והדר. שמלה של גילית

יריד המעצבים הוד והדר. שמלה של גילית

אומרת יוזמת "יפות במיוחד" צילי ברגר, אשר גם בתה תשתתף בה: "לכל אדם בעולם, גם לבריאים בינינו, ישנה מוגבלות כלשהי. האתגר שלנו כחברה הוא לראות מעבר לה. רק אם נצליח לראות את האחר מעבר לקושי ולמוגבלות – נבנה חברה מתוקנת באמת ויפה יותר", והיא מוסיפה: "בתי וחברותיה מרגישות לעתים פחות יפות מנערות אחרות בנות גילן והביטחון העצמי לעתים נפגע. הרעיון הוא להעביר את המסר כי כל אחת יפה בדרכה שלה וכי הן יכולות לעשות הכול".

יריד המעצבים הוד והדר

יריד המעצבים הוד והדר

אשר ליריד המעצבים הוד והדר, הוא יתקיים בבנייני האומה בירושלים ב-29 עד 30 במרץ ובגבעת שמואל ב-2 עד 4 באפריל.

H&M בשבוע האופנה בפריז

H&M בשבוע האופנה בפריז

כאמור, מה שבישראל מתחילים להפנים, בעולם המערבי יודעים מזמן: לבוש אלגנטי ונחשב הוא לא כזה החושף יותר מדי, אלא להיפך. כך גם בשבוע האופנה בפריז, נראו על המסלול של H&M בגדים ארוכי שרוולים שאת אחד מהם (עליונית שחורה בסגנון רטרו) מדגימה הדוגמנית ג'יג'י חדיד. חלק מהבגדים האלה ניתן למצוא גם בחנויות המותג בארץ.

H&M בשבוע האופנה בפריז

H&M בשבוע האופנה בפריז

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.