פורסם by & קטגוריה הצגות וסרטים, ילדים, פנאי, תרבות.

בחלומותינו אנחנו מגדלים ילדי אשכולות, המתעניינים באמנות ומדע, מחשבים וספורט, תיאטרון ומוסיקה, אבל כשפורץ החופש הגדול, קשה להדחיק את האמת: הם מתעניינים בעיקר בציוצי הטוויטר, ברכילויות הווטסאפ, במשחקי מחשב.

קרקס  פלורנטין. צילום תומר פולטין

קרקס פלורנטין. צילום תומר פולטין

כדי לא להיכנע וסתם לזרום עם תרבות ההמונים, ננסה לחוות עם הילדים בחופש הגדול משהו עם ערך נלווה ורחוק מכל מסך. חילקתי אפשרויות שונות לפי תחומי עניין שיש סיכוי שילדינו יאהבו.

קרקס פלורנטין. צילום תומר פולטין

קרקס פלורנטין. צילום תומר פולטין

 

קרקס

אקרובטים וליצנים הם להיט בטוח, אבל מה שמיוחד בקיץ הזה בקרקס פלורנטין בכפר הירוק, הוא המופע "מסביב לעולם ב-80 יום" בהשראת ספרו של ז'ול ורן כחלק מערב שלם בקרקס והוא יתקיים מה-30 ביולי עד 30 באוגוסט. אם בעקבות הקומדיה המוסיקלית המפגישה את הילדים עם תרבויות שונות ומנהגי עמים, וגם עם להטוטנות ומופעי אש, ריחופים וחד אופן – הם יחפשו בספרייה את הספר, יהיה זה רווח נלווה. פתוח בכל ימות השבוע, להוציא שישי, החל מהשעה 17:30. 79 שקלים במכירה מוקדמת. ב-10.8 וב-25.8 לא תתקיימנה הופעות.

 הסרט עולם היורה

הסרט עולם היורה

דינוזאורים

אין להתווכח עם הקסם שמהלכים דינוזאורים על ילדים. תגידו להם טירנוזאורוס, והם ירוצו. שתי אטרקציות בנושא מוצעות עכשיו.

א. "ממלכת הדינוזאורים" בגן הבוטני בירושלים, עם בובות של 46 סופרזאורוס, טירנוזאורוס, רנזאורוס ושות', חלקם בגובה 13 מטרים, רובם משמיעים נהמות וכולם מוארים בשעות החשכה בתאורה מיוחדת. ואם, לפני או אחרי המפגש עם לטאות בראשית הילדים יסיירו בשטחי הגן, שבו ניתן לראות 7000 מינים שונים של צמחים ועצים, יהיה זה עוד רווח נלווה. 79 שקלים ליחיד, 220 שקלים לכל המשפחה, כולל סרט תלת ממד על הדינוזאורים, מבוך, משחק חידה וסדנאות יצירה. 1 ביולי עד 31 באוגוסט מ-10:00 בבוקר עד 22:00 בערב.

הגן הבוטני ירושלים. צילום עודד אנטמן

הגן הבוטני ירושלים. צילום עודד אנטמן

 

ב. "עולם היורה" ברשת יס פלנט. סרט תלת ממד המהנה מאוד גם מבוגרים נלווים. הדינוזאורים לא נראו מעולם חיוניים, מפחידים ואכזריים יותר. ויש גם מסר שהוא הערך הנלווה: כאשר מתערבים יותר מדי בהתפתחות הטבעית של העולם (דרך מוטציות גנטיות פרי המדע המודרני), זה עלול לעלות לאנושות ביוקר. תעשיית הצעצועים מנסה כרגיל לגרוף רווחים מהצלחת הסרט. וכך משיקה בימים אלה חברת הסברו העולמית צעצועי דינוזאור. 99 שקלים האחד.

 מוזיאון נחום גוטמן. מתוך סרטו של טל הדר המוצג שם

מוזיאון נחום גוטמן. מתוך סרטו של טל הדר המוצג שם

 

מוזיאונים

כדי שלא להמאיס על הילדים מוזיאונים, צריך לבקר איתם שם במינונים נמוכים. למשל, במוזיאון ישראל בירושלים החוגג יום הולדת חמישים, להסתפק, לפחות בפעם הראשונה, באגף הנוער, המציע פעילויות מרתקות הקשורות לנושא יום הולדת. העובדה שיום הולדת נכנס באופן לגיטימי לבכיר המוזיאונים בארץ, היא לכשעצמה חגיגה.ושימו לב, בימים שלישי ורביעי בשעות אחרי הצהריים ובשבתות הכניסה לילדים חינם במהלך יולי  ובחודש אוגוסט הכניסה חינם בכל שעות הביקור.

 

יום הולדת במוזיאון ישראל בירושלים. צילום אנגלה סטרסהיים

יום הולדת במוזיאון ישראל בירושלים. צילום אנגלה סטרסהיים

 

במוזיאון נחום גוטמן בנווה צדק, בתל אביב, פעילות המיועדת לגילאי 4-9 בהשראת התערוכה "מעשה בגמד, בענק ובנסיכה". אם לאחר מכן הילדים יסכימו לסייר אתכם במוזיאון ולראות את יצירותיהם של גוטמן, אריה נבון, צילה בינדר ואחרים, ולצפות בסרטונים של אמנים שונים המוצגים שם, זכינו בערך נלווה. 30 שקלים לילך, 18 למבוגר נלווה.

 מוזיאון המדע ירושלים. תערוכת מוזיקה

מוזיאון המדע ירושלים. תערוכת מוזיקה

במוזיאון המדע על שם בלומפילד בירושלים תערוכה בשם מיוּזיקה Musica של האמן מיכאל ברדקה. 60 כלים המשמיעים צלילים ומותר להקיש או לנגן עליהם ותוך כדי הנאה ללמוד עקרונות מוזיקה. הכלים עשויים מחומרים שונים (צינורות מתכת, עץ, אבן, זכוכית ואפילו פלסטיק. המחיר: 60 שקלים.עד גיל 5 הכניסה חינם. כרטיס משפחתי – 220 שקלים. ביולי בימים ב'-ה' 18:00-10:00 וביום שישי בשעות 14:00-10:00. באוגוסט בימים ב'-ה' 19:00-10:00 וביום שישי 14:00-10:00.

 פארק שעשועים

 פארק נחשונית. בקיבוץ נחשונים ליד ראש העין. צילום: עדיאל שיזף

פארק נחשונית. בקיבוץ נחשונים ליד ראש העין. צילום: עדיאל שיזף

פארק שעשועים מוקדם בדרך כלל למגלשות מים, בריכות גלים ומסלולי אבובים, או לקרוסלות, מכוניות מתנגשות וכו'. המיוחד בפארק נחשונית ליד ראש העין הוא המכלול המותאם לכל ההעדפות ולכל הגילאים שבין הפעוטון לתיכון. מדובר בשילוב של פארק מים, פארק מוטורי ופארק שעשועים. הערך הנלווה הוא שאפשר לשכנע גם את בני הנוער בגיל ההתבגרות לבלות עם האחים הפעוטים ועם ההורים.

בריכות ושעשועי מים. פארק נחשונית

בריכות ושעשועי מים. פארק נחשונית

 

 

לתיכוניסטים יש קט-רגל וכדורסל, קרטינג, ספארי ג'יפים ובאנג'י. לעוללים יש ג'ימבורי, מתנפחים וטרמפולינה. לילדים יש קרוסלות מעופפות, רכבת ותותחי כדורים ולמבוגרים שולחנות הוקי אוויר וכדורגל. וכשמדובר במים, יש בריכות, מגלשות אקסטרים בגובה 12 מטרים, מגלשת ספיראלה ועוד. בחופש הגדול יופיעו במקום אמנים בהופעות לכל המשפחה. מותר לערוך גם פיקניקים ולהדליק מנגל. ימים א-ה 10:00-17:00. שישי 9:00-16:00. כניסה, מגיל שנתיים: 106 שקלים. מחיר מוזל בהזמנה דרך האתר.

פארק מים זעיר חדש לילדים צעירים הוא "ספלאש" הצמוד לקניון שרונים ברמת השרון. זרנוקי מים עולים מהרצפה, יורדים מעמודים, נשפכים מדליים, והילדים לא מפסיקים לרקוד, לקפוץ ולעלוז בין הטיפות. 20 שקלים ושווה כל שקל.

ספלאש ליד קניון שרונים. צילום אורן דאי

ספלאש ליד קניון שרונים. צילום אורן דאי

ילדים חובבי פרחים וציפורים ייהנו מאוד בפארק הסחלבים אוטופיה בקיבוץ בחן. אלפי סחלבים, תפאורה של יער גשם טרופי כולל מפלים שיוצאת נפלא בצילומים, מזרקות מים מוסיקליות, פינת תוכים שאפשר ללטף ולהאכיל, פינת חי עם כבשים, פסיונים וטווסים, מבוך צמחים ושדרת קקטוסים. ימים א'-ה' 8:30 ל-15:00 וביום שישי בין 9:00 ל-18:00. 44-59 שקלים, המקנים גם כרטיס מוזל לבריכה של הקיבוץ.

 פינת התוכים המאולפים בפארק הסחלבים אוטופיה שליד קיבוץ בחן באזור השרון

פינת התוכים המאולפים בפארק הסחלבים אוטופיה שליד קיבוץ בחן באזור השרון

 

 סרטי אנימציה

ארבעה יצאו לקראת החופש הגדול. הטוב שבהם, שכבר זכה בכל שבחי הביקורת, הוא הסרט "הקול בראש" בסינמה סיטי

הנפשת רגשות שמחה, פחד, עצב,כעס ודאגה. הסרט "הקול בראש"

הנפשת רגשות שמחה, פחד, עצב, כעס ודאגה. הסרט "הקול בראש"

על דקויותיו של הסרט הזה עומדים יותר המבוגרים המלווים את הילדים. אבל גם גילאי בית הספר היסודי נהנים ממנו. ההנפשה של הרגשות ופעילויות המוח, משעשעת, מאלפת ומרחיבה אופקים. מומלץ ביותר.

גיבור הסרט אסטריקס

גיבור הסרט אסטריקס באחוזת האלים

"אסטריקס באחוזת האלים", על פי הקומיקס של רנה גוסיני ואלבר רודזו, לא בדיוק מובן לילדים שחסרים את הרקע ההיסטורי של כיבוש גאליה על ידי יוליוס קיסר וגם לא קולטים את מסר הגאווה הלאומית והשורשים התרבותיים של הצרפתים שהם קהל היעד המתרגש מסיפור ההתמרדות של אבות אבותיהם הגאלים הקדומים בכיבוש הרומאי. גם כאן מבוגרים המלווים את הקטנים מבינים יותר במה מדובר.

גיבור הסרט המיניונים

גיבור הסרט המיניונים

"המיניונים", היצורים שובי עין ודמיון. העלילה זניחה, כרגיל יש טובים ורעים וסופטוב. השקת הסרט מלווה בבובות, גביעי פופקורן מאוירים, כפכפים וסנדלי אצבע עם איורי מיניונים ברשת קרוקס ומור (הרשת שינתה את שמה כדי לבטא את העובדה שמשווקים בה סנדלים ונעליים של מותגים שונים ולא רק אלה של קרוקס).

 כפכפי המיניונים ברשת קרוקס אנד מור. צילום אלי לביא

כפכפי המיניונים ברשת קרוקס אנד מור. צילום אלי לביא

"לעוף על זה", סרט אנימציה על ציפור קטנה שנותרה ללא משפחה ויש לה רק חברה אחת, חיפושית משה רבנו. יום אחד יוצאת הציפור ליער, והופכת אחרי הרפתקאות שונות למנהיגת הציפורים בדרכן לאפריקה. מקסים, עם ערך נלווה של למידה על נדידת ציפורים. מומלץ לפעוטים, הורים, סבים וסבתות. יוצא לאקרנים ב-7 ביולי.

הסרט לעוף על זה

הסרט לעוף על זה

 

חינמונים וקניונים

בכל הקניונים בארץ יש בחופש הגדול הופעות חינם לילדים וסדנאות יצירה בעלויות נמוכות. אגב, לכמות האסטרונומית של קניונים בישראל נוסף באחרונה סינמה סיטי חדש בכפר סבא, במתחם קניון G, של לאון ומשה אדרי עם 11 אולמות קולנוע, אולם מופעים ותיאטרון, מושבים ממוחשבים שיתנועע בהתאם לנעשה על המסך, ו"פארק מוסיקה" עם פסלים של כלי נגינה משיש, שנבנה בשיתוף עיריית כפר סבא. המתחם מציע גם 2 אולמות VIP עם כורסאות המצוידות במשענת חשמלית מתכווננת, וחדר הסבה בו יוגשו מזון ושתיה באופן חופשי. ויש גם אולמות ילדים עם דמויות מצוירות על הקירות והתקרה וכיסאות מותאמים למידותיהם. פעילות חינמית קיימת גם במרכזי קניות אחרים. למשל רשת איקיאה שביולי אוגוסט מקיימת ללא תשלום הצגות, פינות יצירה, סדנאות ועמדות משחק.

סינמה סיטי כפר סבא. צילם רפי דלויה

סינמה סיטי כפר סבא. צילם רפי דלויה

 

ב"יריד המזרח", ליד נמל תל אביב ניתן לצפות בחינם בהצגות מוסיקליות לילדים בשעות בין ערביים, בכל יום שלישי יהיו עמדות מולטימדיה, פלייסטיישן, אקס בוקס ו-WI , סדנאות ציור ולימוד קסמים, תא הקלטות להפקת סינגל לילדים, בריכת כדורים, מצנח ענק ועוד.

תערוכת אקו ארט כפר סבא

תערוכת אקו ארט פסטאז' חאן בבא כפר סבא

ובפסאז' חאן בבא בכפר סבא החל מהשעה 11:00 ב-10 ביולי יש אירוע חינם בשם "אקו ארט 2015 – מעגלי חיים וטבע" עם סדנת מחזור, ציורים, צילומים, מוזאיקה, יצירות בחול, בברזל, בזפת, בנייר, ובווידאו, בז'אנר האמנות האקולוגית שהוא חלק ממגמה כלל עולמית שתופסת תאוצה. פיתוח מודעות סביבתית הוא הערך הנלווה לביקור עם ילדים.

אזכיר שוב שגם הכניסה למוזיאון ישראל היא חינם בכל אוגוסט וחינם בימים שלישי ורביעי אחרי הצהרים ובשבתות, במהלך יולי.

תערוכות

כדי להוכיח לילדים שתערוכה היא לאו דווקא משהו שצריך להתלבש יפה ולהיכנס בשבילה למוזיאון, קחו אותם לתערוכת תעתועי הראייה המתקיימת ביולי – אוגוסט בביתן 2 החדש בגני התערוכה בתל אביב שמה "טריק ארט" והיא מציעה תעתועי ראייה ודמיון הקוראים תיגר על חוקי הפיזיקה ועל תפיסות החושים, מאפשרת כאילו לעופף בשמיים, להילחם במפלצות, לטפס על בניין בן 3 קומות, לצלול עם לווייתנים או להיכנס לחדר מראות מגדילות ומקטינות. מה-6 ביולי עד 31 באוגוסט. 99 שקלים ליחיד. 220 לזוג הורים וזוג ילדים. ימים א'-ה' מ-9:00 עד 20:00. בימי שישי מ-9:00 עד 15:00.

 

תערוכת תעתועי ראיה טריק ארט

תערוכת תעתועי ראיה טריק ארט בגני התערוכה בתל אביב

 

 

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.