פורסם by & קטגוריה אופנה, שיער ותסרוקות.

מה שמאפיין את צעירי דור ה-Y בימינו זו התשוקה לשיער בכל צבעי הקשת כל השנה. לא מחכים לפורים. ועוד מאפיין: מרד במראה המסודר – צמות בכל מיני סגנונות, תלתלי אפרו, חצי ראש גלוח וחצי עם בלורית מתנפנפת, מראה של "הרגע התעוררתי משינה", אפילו מדורג כבר לא אין. פעם בדקנו בסרגל האם קו התספורת ישר ונטול שפיצים. היום להיפך, חותרים למראה הפרוע של שפיצים בכל מיני אורכים.

ראש כחול. שוורצקופף אינטרנשיונל

ראש כחול. שוורצקופף פרופשיונל

סוציולוגים יגידו שמדובר בעוד סימפטום לרב-תרבותיות הפוסט מודרנית הנותנת לגיטימיות לכל התרבויות ומדדי היופי בעולם: שיער אפריקני, שיער אירופאי, שיער אסיאתי, אסוף וחופשי, ארוך וקצר, כחול ואדום, בלונדי וחום, ירוק וצהוב.

ראש ויקינגי. מורוקנאויל

ראש ויקינגי. מורוקנאויל

את אחת ההוכחות העכשוויות לכך סיפקה לי חברת מורוקנאויל באמצעות מעצב השיער הבינלאומי שלה אנטוניו קוראל קאלרו. אנטוניו הנ"ל מסביר שמקור ההשראה שלו הם ה"ויקינגים" הסקנדינבים מתקופת ימי הביניים. האם הושפע מסדרת הטלוויזיה "משחקי הכס"? התסרוקות של גיבורי הסדרה, כפי שיודעים מאות מיליוני צופיה, היו פרועות לשמצה ולתפארת, כאילו מסרק לא עבר על ראשם מעולם. למראה ה"לא עשוי" של עיצובי השיער שלו, הוסיף אנטוניו קוראל קאלרו אביזרים מתכתיים ואת התוצאה ניתן לראות בצילום המצורף.

הראש היצירתי של פול מיטשל, רוברט קרומינס, מבקר בישראל

הראש היצירתי של פול מיטשל, רוברט קרומינס, מבקר בישראל

גם המופע התיאטרלי הגדול של רוברט קרומינס, מעצב השיער של ליידי גאגא, מדונה, סנופ דוג וכוכבי קולנוע בהוליווד, שנערך בארץ לפני כשבועיים מול ציבור של אלף ספרים ומעצבי שיער, כדי לקדם את מותג השיער פול מיטשל, הבליט את מגמת הרב-צבעוניות על הראש. האורח שחבש מגבעת שהזכירה את זו של "הכובען המשוגע" בעליסה בארץ הפלאות, ולבש מעיל ומגפיים זהובים שהיו קוצרים מחמאות בכל מסיבת תחפושות, הדגים על הבמה בתנועות גרנדיוזיות אבל במקצועיות בוטחת, תספורות וצבעים על ראשיהן של 20 דוגמניות. צעירות ארוכות מחלפות ישרות וחלקות, הפכו בתוך דקות לבעלות תספורת קצרה עם שפיצים לכל עבר ושיער ירוק ואדום, כחול וצהוב. נאמר על קרומינס שהוא נחשב לאגדה ומודל לחיקוי בתעשיית עיצוב השיער העולמית, וכן שהוא בעלים של רשת מספרות מצליחה בסאן דייגו, לאס וגאס, וטולסה. כך שאם הוא שגרירה של חברת פול מיטשל, סימן שמה שראינו באותו ערב הוא ה"צייטגייסט" ("רוח התקופה").

מראה הבמה בהופעה של רוברט קרומינס בישראל, עבור פול מיטשל

מראה הבמה בהופעה של רוברט קרומינס בישראל, עבור פול מיטשל

מעצבת טרנדים עכשוויים נוספת, "שוורצקופף פרופשיונל" מבית קונצרן הנקל, מציגה לקראת האביב שלושה מראות שיער מובילים: שלושה טרנדים חדשים שמנציחים את הרגע ומעניקים השראה: טרנד OPULENT בהשראת שנות ה-50 (שיער גלי או עם תלתלים פתוחים ושפתון אדום כהה), טרנד BEAT ICON בהשראת דור הביט של שנות ה-60 (שיער קצוץ בקווים ישרים ונקיים וצבוע לבלונד), וטרנד COLORAMA (קולורמה – שילוב צבעים קליידוסקופי, במראה הפאנק המחוספס והפרוע).

שיער ורוד וכסוף. שוורצקופף פרופשיונל

שיער ורוד וכסוף. שוורצקופף פרופשיונל

טרנד הקולורמה מתאים במיוחד להתפוצצות הצבעים שעושה "פורים שפיל" על הראש כל השנה. גם מנהל העיצוב הבינלאומי של "שוורצקופף פרופשיונל", סיימון אליס, מסביר שסגנון הקולורמה מספק תמונת מצב של הצַיִיטְגַיִיסְט (רוח הזמן). קוקטייל של עבר ועתיד בתוך ההווה.

ראש צהוב עם שפיצים. שוורצקופף אינטרנשיונל

ראש צהוב עם שפיצים. שוורצקופף פרופשיונל

בשורת צביעת שיער מעניינת אחרת יש לחברת לוריאל פריז: ספריי לכיסוי מידי וזמני של שורשי שיער לבנים. הצבע נשאר עד החפיפה ואינו מכיל מי חמצן. הוא משווק בחמישה גוונים: חום, חום בהיר, בלונד, בלונד כהה ושחור. ניתן למצוא לא רק ברשתות הפארם אלא גם ברשתות המזון.

ספריי לצביעה ביתית מהירה של שורשים לבנים. לוריאל פריז

ספריי לצביעה ביתית מהירה של שורשים לבנים. לוריאל פריז

 

דיברנו על צעירים, על שורשים לבנים בשיער של מבוגרים ונסיים בילדים. אלה בעלי התלתלים שעושים חיים לא קלים למי שצריך להתיר את קשריהם ולסרק אותם. חברת ד"ר פישר השיקה באחרונה סדרה מיוחדת לשיער מתולתל הכוללת סרקל ספריי מתיר קשרים וקרם סרקל רוזמרין. התכשירים הם היפואלרגניים ונטולי פראבנים, וכוללים תמצית רוזמרין, וגם נוסחה המפחיתה את אפקט החשמל הסטאטי האופייני לשיער מתולתל. הספריי משווק במיכל המשותף באחרונה לכל תכשירי ד"ר פישר, המאפשר התזה רציפה (360 מעלות) ע"י אוויר בלבד, ללא גז בישול דליק.

ספריי וקרם לשיער מתולתל. ד"ר פישר

ספריי וקרם לשיער מתולתל. ד"ר פישר. צילום ברוך נאה

אורנית לבנר-ישראלי, מנהלת תחום תינוקות וילדים בתשלובת ד"ר פישר מבטיחה ששימוש קבוע בתכשירים האלה, גם בשיער רטוב וגם על שיער יבש, מסייע מאוד במניעת הידבקות בכינים.

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.