פורסם by & קטגוריה בריאות, חגים, מזון ומסעדות, סל המזון.

צילומים נעמי גולן, הדס ניצן

"עץ הרימון נתן ריחו" כתב יעקב אורלנד בשנות ה-40 של המאה שעברה, בפזמון שהיה פופולארי מאוד בזמנו. אז אורלנד טעה, לעץ רימון אין ריח לתת, אבל הוא כן נותן את אחד הפירות היפים והטעימים ביותר שיש. ועונת חגי תשרי היא זמן הבשלתם. אין לשכוח שהוא גם אחד משבעת המינים שהשתבחה בהם ארץ ישראל. לא פלא שרימונים מקשטים את שולחן ראש השנה, מקשטים סוכות, ובשמחת תורה מככבים כסמל לתורה שנמשלה לרימון, כי תרי"ג מצוותיה מקבילים מטפורית לתרי"ג גרגירי הרימון (אגב, מישהו ספר?).

נהדר להגיש מיץ רימונים לליווי סעודה שמקבלת כך שדרוג אנין. אבל לא קל לסחוט גרגירי רימון, וכאן מסייעת חברת פרימור המשווקת לקראת ראש השנה מיץ רימונים טבעי, כשר למהדרין, ללא חומרים משמרים וללא תוספת סוכר, בבקבוק ליטר הנמכר במרכולים ב-21.50 עד 26.50 שקלים, שאני אישית מכורה לו. קשה לעמוד בפני הצבע העמוק, הטעם החמוץ-מתוק, וכמובן הסגולות הבריאותיות. לפי המלצת פרימור לא רק שתיתי, אלא גם בישלתי במיץ הזה שוקיים של עוף. יצא עשר.

הצעה נוספת היא לחלוט 10 בצלים במים רותחים ובזמן שהם מצטננים לערבב כוס אורז ורבע קילו בשר בקר טחון, חופן פטרוזיליה, קוביות משלוש עגבניות קלופות, 100 גרם צנוברים, מלח ופלפל. בתערובת הזו ממלאים את גלדי הבצלים, מסדרים בסיר, ויוצקים עליהם כוס מיץ רימונים של פרימור מעורבב ב-4 כפות סילאן, 3 כוסות מים רותחים וקצת מלח. מכסים בנייר כסף ואופים בתנור כשעה וחצי. מדי פעם בודקים אם לא צריך להוסיף עוד קצת מים רותחים. ואז מסירים את נייר הכסף ואופים עוד 20 דקות. מקבלים מעדן ברמת מסעדת מישלן.

תמר ידין, תזונאית קלינית ויועצת לחברת הרבלייף, מוסיפה שברימון יש ריכוז גבוה מאוד של נוגדי חמצון, שהוא מסייע לניקוי מעיים וכבד, מחזק את המערכת החיסונית, מסייע לבעלי לחץ דם גבוה וכולסטרול "רע" ומסייע בריפוי דלקות.

ידין מהרבלייף גם מציעה מתכון לסלט בריאות מרשים ואיכותי: כוס פטרוזיליה, רבע כוס עלי נענע, ומי שאוהב גם כוס כוסבה, כולם קצוצים. 50 גרם גבינת פטה. 100 גרם קינואה מבושלת. 50 גרם גרעיני פיסטוק גרוסים. כף פלפל ירוק חריף קצוץ למי שרוצה, ו-100 גרם גרגירי רימון. מערבבים היטב ויוצקים רוטב של 3 כפות שמן זית, 2 כפות מיץ לימון, 2 כפות דבש, כף סויה, כפית חרדל דיז'ון, מלח ופלפל לפי הטעם.

בצילומים: תבשיל הבצלים הממולאים שצילמה הדס ניצן. בקבוק מיץ רימונים בעיצוב אמנותי – נעמי גולן, צלחת ועליה רימונים במלוא יופיים, וסלט עם גרגירי רימון של הרבלייף.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.