פורסם by & קטגוריה בריאות, מזון ומסעדות, סל המזון.

די מוזר לי לגלות שהיום, שלישי, 15 בדצמבר, הוא יום התה הבינלאומי, כי מבחינתי, כל יום בשנה הוא יום התה, בחורף כשהוא חם, בקיץ כשהוא קר. אבל לפי מידע שקיבלתי מחברת פומפדור, שגם מכתירה תה כמשקה הכי פופולרי בעולם אחרי מים, ומיידעת ש-67% מהישראלים צורכים חליטות צמחים ותה ירוק, גם לתה יום מיוחד משלו.

צילום סטודיו_360

עוד מתברר שהתה  עבר מהפך תדמיתי בשנים האחרונות והיום נתפס כמשקה לאנשים שמנהלים אורך חיים בריא. מה שפעם שתו סבתות ודודות או בזמן מחלה, הוא היום טרנד של צעירים ובני נוער. ואם הזכרתי את פומפדור, ממליצה בחום, תרתי משמע, לנסות את שני הטעמים החדשים שהיא השיקה באחרונה, ג'ינג'ר מנגו וקמומיל דבש. הראשון ממריץ ומעורר, והשני מרגיע ומנחם.

פומפדור. צילום סטודיו _360

זקוקים לכוס מנחמת נוספת? בימים אלה של גשם וקורונה אל תוותרו על התפריט החורפי החדש של רשת REBAR שסניפיה זמינים לאיסוף. סדרת המשקאות החמים המומלצים שלה מבוססים על שיבולת שועל וחלב שקדים, בטעמי חמאת בוטנים או שוקולד וצ'אי, והכוסות הן בגודל אחיד ועולות 20 שקלים.

rebar צילום רונן מנגן

אפשר להתחמם שם גם בקעריות מעדן שיבולת שועל חם, עם תוספות של פירות טריים, אגוזים, גרנולה ועוד (25 שקלים לקערית). במהלך דצמבר, לחברי מועדון הרשת יש הנחה של 10% על כל הסדרה החורפית הזו המכונה "אני חם"  I'm hot, שפירושו גם "אני שווה". אישית, אהבתי במיוחד את משקה השוקולד החם, עם ממרח אגוזי לוז וקשיו, שיבולת שועל וחלב. אבל טבעונית לידי בחרה את הצאי החם, משקה טבעוני עם ס שקדים, סילאן, ג'ינג'ר, שיבולת שועל וקשיו. בתור שהשתרע ליד הדוכן בקניון הגדול של פתח תקווה, היה גם צעיר במבטא אמריקאי שהזמין משקה חם עם חמאת בוטנים טבעית, אגוזי לוז, חבל שקדים ושיבולת שועל. הוא גם לקח שלוק ברגע שהכוס הוגשה לו ונראה מרוצה מאוד. אשר לקעריות, שכל אחת עולה 25 שקלים, יש אחת שנקראת בננה חמה ויש בה תמר וקינמון, אגוזי קליפורניה, תפוח, שיבולת שועל וכמובן בננה. ושניה בשם אוכמניות חמות, עם תות, שבבי קוקוס, שקדים, גרנולה, שיבולת שועל וכמובן אוכמניות.

rebar צילום רונן מנגן

ואם לא אמרתי עדיין, כל אופציה, משקה או קערית, השביעה אותי כמו אחרי ארוחה של שלוש מנות.

בהמשך למגמה הבריאותית, התפעלתי גם מאיטריות הכוסמין החדשות של חברת B&D (בטר אנד דיפרנט). הן מיוצרות מקמח כוסמין מלא, הנטחן עם הקליפה, ועשיר בחלבון, ויטמינים ומינרלים. היתרון לעומת איטריות החיטה הוא בכך שהכוסמין נוח יותר לעיכול וגם פחות מרוסס בגידולו מאשר חיטת הלחם, הודות לקליפת הגרעינים הקשה המגינה מפני מזיקים.

B&D (בטר אנד דיפרנט).

וזה לא רק בריא, אלא גם בעל טעם מעניין ומשודרג. האיטריות משווקות בשלוש מידות – דקיקות, דקות ורחבות. ועולת כ-9 עד כ-10 שקלים ל-200 גרם בחניות טבע ורשתות שיווק. בהצעה לתבשיל שקיבלתי מהחברה הקפצתי רצועות וקוביות של פלפלים, כרוב סגול, בטטנ אפויה, בצל ושמן שומשום, ערבבתי פנימה את האיטריות ותיבלתי ברוטב סויה עם סילאן, שמן שומשום, ומעט חומץ. פיזרתי מעל חופן שקדים חצויים וקלויים קלות במחבת ללא שמן, פטרוזיליה קצוצה ושומשום קלוי. יצא 10.

טחינה גולמית בבקבוק לחיץ בראכה. צילום נעמה שיזף

שומשום מככב בכל רשימה העוסקת במזון בריאות, והיא חומר הגלם ממנו מכינים את הטחינה, שמזמן כבשה לה מקום של כבוד בסל המזונות הבריאים, במיוחד בצורתה הגולמית.

טחינה גולמית בראכה. צילום נעמה שיזף

חברת בראכה, הזוכה באחרונה לזינוק מכירות, מאז החלה לשווק את הטחינה הגולמית שלה בבקבוקים לחיצים ובמרקם נוזלי, המאפשר לצקת אותה ישירות על סלטים ותבשילים (כך חסכה לנו את ההתעסקות בתוספות של מים, שום מרוסק, מיץ לימון ותבלינים וכו'), השיקה באחרונה טחינה גולמית עם זעתר. גם בריאה וגם טעימה ברמות.  

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.