פורסם by & קטגוריה חגים, סל המזון.

ארבע כוסות הסדר המלוות את ההגדה מלאות בדרך כלל ביין מתוק או תירוש ענבים, אבל את תבשילי הסעודה החוצה את אמירת ההגדה באמצע, ראוי ללוות ביינות יבשים איכותיים, שיכולים גם לשמש כמתנה יפה למארחים. חסכתי מכם היום את התיאורים המקובלים של מבינים ביינות, כמו ארומת הפירות שמזכיר כל יין, מיקום הכרם ממנו נבצרו ענבי היין וסוג האדמה והאקלים (טרואר), עליו צמחו. כי לדעתי מעטים מאוד יודעים לקבוע לפי זה מה לקנות. ייתכן שיינות שהתיישנו בחביות עץ אלון, הם איכותיים יותר, אבל יש בהחלט גם יינות טובים שמיישנים במיכלי נירוסטה. אסתפק בהצגת כמה השקות חדשות  מהזמן האחרון. 

צילום אייל קרן

 יקב היוצר מציע את סדרת בראשית המובחרת שלו, עם זנים אדומים (קברנה סוביניון, מרלו ושיראז), ולבנים (שרדונה, סוביניון בלאן) ונוסף עליהם יין רוזה. המחיר כ-40 שקלים לבקבוק או 60 שקלים לשני בקבוקים מחיר מבצע. ליקב הזה יש גם סדרת ויטואוזו הכוללת בין היתר יין גוורצטרמינר, עם בקבוקים שעוצבו בהשראת כלי נגינה. לווירטואוזו שרדונה יש צבע צהוב בהיר על גבול המוזהב, ומחירו המומלץ כ-50 שקלים,או 80 שקלים לשני בקבוקים. וסדרת לגאטו של יקב היוצר שיצאה בכמות מוגבלת של 5000 בקבוקים,  ומחיר בקבוק הוא 60 שקלים. יקרים יותר יינות סדרת ליריקה (100 שקלים) שניתן להשיג כמו יתר תוצרתו של היקב הזה בחנויות יין מובחרות ובחנות האונליין של היוצר.

צילום אייל קרן

המיוחדת שבכולן ביקב היוצר היא סדרת אוטר – יצירה אישית של היינן פיליפ ליכטנשטיין, במחיר 180 שקלים לבקבוק. לקראת פסח מציעים בהיוצר מארזי מתנות. אישית נראה לי שהמתנה המרשימה ביותר הוא בקבוק המגנום בסדרת האוטר, העולה 300 שקלים. אפשר עדיין להזמין אונליין עם משלוח עד הבית בכתובת https://www.store.hayotzerwine.co.il/.

ברקן. קברנה סוביניון PLTINUM

יקב ברקן חשף לקראת פסח קברנה סוביניון בשם PLTINUM בעל עוצמה טעמים של פירות אדומים ושחורים העולה 70 שקלים לבקבוק. וערכות המתנה שלו לחג כוללת מארז המכיל יין קברנה סוביניון 585 + מסדרת אלטיטיוד וחולץ פקקים מקצועי ב-160 שקלים. ובאותו מחיר מארז של שני יינות פטי ורדו ומלבק מסדרת האיכות ספישל רזרב פלוס 4 כוסות יין.

יקב ברקן. ערכת מתנה

מארזי המתנה לחג של יקב ברקן כוללים גם ערכה של 2 יינות סוביניון ומרלו מסדרת ספישל רזרב פלוס פותחן, מוזגן, פקק ואקום וטבעת למניעת טפטופים ב-160 שקלים. ומארז רביעי של שני קברנה סוביניון וגוורצטרמינר פלוס בקבוק קאווה, ב-110 שקלים. את אלה ניתן למצוא לא רק בחנויות יין מובילות אלא גם ברשתות שיווק המתמחות ביינות.

יין מצודה של יקב צובה

חברת אנוטקה של משפחת חינאווי, המפיצה הרשמית של יינות יקב צובה בארץ, מציעה לפסח את יין מצודה בלנד, המורכב מענבי קברנה סוביניון, מרלו מעט סירה ועולה 119-12 שקלים. ואת צובה שרדונה הלבן שמחירו המומלץ 85 שקלים.  אגב, למי שלא מכיר, מדובר ביקב של קיבוץ צובה באזור מטה יהודה המייצר כשישים אלף בקבוק בשנה ונמכר בארץ ובעולם, בכשרות למהדרין.

יקב סגל. מרלו Free Run

יקב סגל הוותיק מאוד (קיים מ-1787!), השיק לקראת פסח השנה מרלו מסדרת Free Run , המיוצר מהתירוש הראשוני היוצא מן הענבים  ומחירו 65 שקלים לבקבוק.

יקב סגל. מארז מתנה

מארז המתנה לחג של היקב כולל קברנה סוביניון, שרדונה וסכין שף, ב-150 שקלים, מארז של שני יינות Free Run פלוס 2 כוסות יין ב-150 שקלים.

הכרם. יין נטע

ואם אתם מעוניינים גם ביינות יבוא, חברת הכרם שמשווקת את יינות ברבדו ונטע החל מ-2021, החלה לייבא שני יינות כשרים לפסח מתוצרת יקב דומיין דה לה קסטינל (Domain de la Castinelle) מפרובנס, צרפת. אחד בשם רוזה אור דל לה קסטינל  IGP מענבי מרלו וסירא מתקתק מעט ומתאים כאפריטיף, ב-59 שקלים לבקבוק, והשני רוזה אור דה לה קסטינל AOP מענבי גרנאש וסירה ב-79 שקלים.

רוזה אור דה לה קסטינל

.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.