פורסם by & קטגוריה לא מתויג, עיצוב.

זה שלהפיק חתונה מסובך לפעמים כמו הפקת מופע בימתי, לא חדש. מספיק קומדיות הוליוודיות התייחסו לנושא, וגם הסטנדאפיסטים מתפרנסים מהסחרור הזה אליו נכנסים המתחתנים והוריהם שהפכו נושא קלאסי לבדיחות ולסרטים (מי אמר "בדרך אל החתונה עוצרים בלאס ווגאס", "החתונה היוונית שלי", "מלווה חתן להשכיר", שלא להזכיר את "אבי הכלה" הקלאסי)? – ולמרות הכול, עכשיו שעונת החתונות הגיעה לשיאה, מתברר שאיפוק של מינימום אורחים ומינימום מנות הוא גזרה שאין הציבור יכול לעמוד בה, פרט אולי לחוגים מצומצמים במגזר החרדי.

זר פור יו. צילום זוהר שיטרית

זר פור יו. צילום זוהר שיטרית

המבינים בענף כמו בעלי מתחם האירועים החדש "קדם" שליד קיבוץ בארות יצחק, או אנשי קייטרינג "מי עלמה" מדווחים שהקליינטים שלהם שואלים כל הזמן: מה חדש? מה הטרנד השולט כרגע בענף החתונות? מה אתם יכולים להציע כדי שהאורחים שלנו ירגישו "וואו"? למרות הביקורת, למרות שהגענו להגזמות פרועות, למרות שאולי לא שווה להשקיע כל כך מאמצים וכסף בערב אחד שהוא רק ספתח לחיי נישואין ארוכי טווח, המתחתנים ואורחיהם עדיין רעבים לטרנדים, רוצים שידברו על החתונה שלהם ימים ושבועות, מוכנים לצנוח לחופה מהליקופטר, לדהור אליה על גב סוס, להעלות את האורחים ברכבל אל פסגת הר, לערוך שולחן עם כיבוד בתוככי עמודי שלמה בדרום, או כשהם מוקפים באקווריומים – כל אלה כבר ראינו, חווינו או לפחות שמענו עליהם. אבל הצוות של מתחם האירועים "קדם", בכניסה למושב בארות יצחק, שעומד לרשותו אזור מוקף שדות ופרדסים חמש דקות מפתח תקווה, הסכים לנסח עבורנו שבעה טרנדים שפויים יותר, שהם נוהגים לממש במבנה התעשייתי הגדול שלהם, בעל תקרה הגבוהה שמכיל 500 איש בישיבה ועד 1,000 איש בעמידה.

הם מאמינים שהצליחו ליישם את הטרנדים הכי איניים שיש בלי להשתגע או לחרוג מתקציב נורמלי.

 שולחנות עץ. מתחם השמחות קדם. צילום אבנר צרפתי

שולחנות עץ חשופים. מתחם השמחות "קדם". צילום אבנר צרפתי

חתונת בוטיק

הרעיון הוא כמות מוזמנים קטנה אבל איכות אירוע גבוהה. סוגרים בתוך החלל הגדול, קטע אחד מוקף מפלסים בגבהים שונים. מעמידים בו רהיטים איכותיים, כולל ספות יקרות. בוחרים תפריט גורמה וסאונד תואם. ומזכים את הקבוצה הנבחרת שהוזמנה בחוויה שתוקפת את כל החושים ויורדת לפרטים הקטנים.

חתונת נושא

זה לא חדש, אבל בכל זאת זוכה להפתיע. במקום מראה של אולם אירועים "מסורתי" עם מפות סאטן ומפית מקופלת לצד הצלחת וגו', מעצבים תפאורה של פאב, קלאב כפרי, צימר, פונדק צרפתי, בית אוכל מקסיקני, חלל אורבני עם גוונים מתכתיים וכו'. התפריט הולם את התפאורה, ומתאים את עצמו לנושא הכללי.

מגוון צורות ישיבה

לא עוד עשרה או תריסר אורחים סביב שולחן עגול, אלא סוגי ישיבה שונים. על ספות בקצוות האולם, ליד שולחנות עגולים קטנים או להיפך, ליד שולחנות אבירים ארוכים מעץ חשוף ומשויף. גם כלי האוכל וסוגי המנות ליד פינות הישיבה השונות – שונים ומגוונים. הזכרתי שולחן עץ, אבל לא הרחק ממנו ניצב שולחן מראה, שולחן זכוכית, או שולחן מתכת. הכיסאות מרופדים בבדי לייקרה או חשופים. ואלה דוגמאות בודדות מתוך מגוון הנתון לטעמם או לגחמותיהם של המשפחות המתחתנות.

גריל גלוי והכנת המנות מול הסועדים. מתחם השמחות "קדם"

גריל גלוי והכנת המנות מול הסועדים. מתחם השמחות "קדם"

תאורה מתאימה לקונספט האירוע

תאורה היא כלי חשוב ביצירת החוויה הכוללת. לפי החבר'ה של קדם, אפשר לתכנן תאורה קלאסית וטבעית או עמוסה וצבעונית, כשהמטרה היא לשרת את נושא החתונה.

מיתוג ועיצוב

באירועים קונספטואליים (כלומר חתונות נושא טרנדיות) גם הגרפיקה משחקת תפקיד. הכוונה היא להקנות לכל פרט, מההזמנות ומראה התפריט, עד המתנות הקטנות שמחלקים לאורחים ביציאה, שפה אחידה בהתאם לקונספט ולאווירה הרצויה.

"אוכל רחוב"

לפי חברת הקייטרינג מי עלמה (MI ALMA), הפועלת כקייטרינג הבית של מתחם "קדם", המזון המוגש בחתונות בקיץ 2016 שונה לגמרי ממה שהיה מקובל בעבר. גם כאן יש אופנות וטרמדים מתחלפים. עמוס יוסף, השף של מי עלמה מסכם כמה מהמגמות הפופולאריות נכון להרגע:

 

 קיר צמחים. "קדם"

קיר צמחים. "קדם"

'אוכל רחוב' (סטריט פוד), מגמה השמה דגש על אוכל פשוט יחסית, עם חומרי גלם טובים, בדרך כלל בהכנה פרונטאלית אל מול עיני האורחים. פלאפל, טורטייה, שקשוקה, קבב, לא משנה מה, מכינים בפומבי לפי בקשה והתאמה בתבלון ובגודל, של האורח. הרחוב שממאכליו מציעים לאורחים יכול להיות ישראלי, ים תיכוני, מקסיקני, טקסני וכו'. טרנד נוסף שתופס תאוצה הוא 'שרינג'. אם בעבר היתה הגשה לשולחן במנות אישיות, כיום יש דגש על מנות גדולות המוגשות למרכז שולחן והאורחים חולקים אותן זה עם זה. התוצאה, אווירה קלילה יותר שמעניקה תחושת רוגע ונוחות, ויוצרת חברויות בין המסובים".

 זר פור יו. צילם זוהר שיטרית

זר פור יו. צילם זוהר שיטרית

ואם כבר טרנדים, גם פרחים משחקים כידוע תפקיד משמעותי בחתונות. ברשת ZER4U מדווחים שמקובלים בקיץ הזה זר ורדים בשילוב שושן צחור, זר סחלבים וזר כפרי עם פרחים הנראים כאילו לוקטו בשדה. שרון לוי, מנהלת השיווק של ZER4U: מסבירה שזרי הכלה מתכתבים בשנים האחרונות בצורה בולטת עם סגנון שמלת הכלה: רומנטית, מודרנית, וינטג', צחורה, ורדרדה, בגוון של שנהב או שמנת, ולכן צריך ליידע בזמן הזמנת הזר, באיזו שמלה מדובר. הרשת מציעה בימים אלה חבילות של זר כלה ליד, פרח לדש החתן וקישוט פרחים לרכב ב-199 שקלים מחיר מבצע.

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.