פורסם by & קטגוריה הצגות וסרטים, השקות ופתיחות, פנאי.

זוג צעיר נוסע בנוף הרים מיוער בצפון איטליה, כשלפתע חולף אייל על דרכם. הבחור סוטה בחדות כדי לא לדרוס את בעל החיים, ומתנגש ברכב הבא מולו שנעצר בחריקה. בני הזוג הולכים לעבר הרכב הפגוע ומוצאים בו נהג שפניו מכוסות בדם וללא סימני חיים. איש לא ראה את התאונה. מדובר בשביל נידח ושומם בין עצים. הצעיר נשוי לאשה אחרת, הצעירה נשואה לגבר אחר, ואם ידווחו למשטרה תיחשף בגידתם וייהרסו חיי הנישואים שלהם. מה עושים? להמשיך לנסוע בסגנון "פגע וברח"? להתקשר כפי שהמוסר והחוק מחייבים ולהסתכן בתוצאות?

"העד הבלתי נראה". אדריאנו ולאורה, גיבורי הסרט

כך מתחיל סרט המתח "העד הבלתי נראה" הפותח היום את שבוע הקולנוע האיטלקי בסינמטק תל אביב. הסרט שהופק על ידי וורנר ברוס ומופץ על ידי סרטי נחשון, מציין גם את החזרה אל אולמות הקולנוע אחרי 15 חודשי השבתה בגלל הקורונה. והוא שונה באופן קיצוני מסרטי הקומדיה, האנימציה וגיבורי העל שיגיעו לבתי הקולנוע בימים אלה. לא הפקת ענק. לא מרדפי מכוניות. לא קרבות סוערים, לא מוסיקה קולנית, אבל קרב מוחות מרתק בין הנהג הפוגע, איש העסקים המצליח אדריאנו,  ובין הסנגורית שלו, המכינה אותו בקשיחות לקראת החקירה הנגדית במשפט אליו הוא מזומן, כדי להוכיח את חפותו. מאשימיו הם ההורים של הבחור ההרוג שנעלם כאילו בלעה אותו האדמה. האב והאם האלה מצאו מספיק הוכחות לשכנוע הפרקליטות במעורבות של אדריאנו ואהובתו בהעלמות הזו.

במקרים רגילים במצב כזה, ניתן לחקור את אדריאנו לחוד, ואת לאורה לחוד, להשוות את גרסותיהם ולמצוא בהם פערים מפלילים. אלא שבתוך זמן קצר לאורה נמצאת הרוגה בחדר מלון, אדריאנו שוכב לידה פצוע, אין שום סימנים למי שפגע בהם, דלת החדר נעולה מבפנים אפילו עם שרשרת הבטחה, והסיכוי של אדריאנו להימלט מעונש נעשה ממשי.

ואז מתייצבת בפתח דלתו סניגורית עליה שמע המלצות מצוינות, ודורשת ממנו לספר מה באמת קרה, כדי שתוכל להנחות אותו להיות עד משכנע.

"העד הבלתי נראה", הסניגורית

בניגוד למתרחש ברשומון (סרטון המיתולוגי של קוראסבה היפני שהושפע מהמחזה "כל אחד והאמת שלו" של פירנדלו האיטלקי), התרחשות שגרתית בבתי המשפט כאשר עדים שונים מספרים גרסאות שונות לגמרי לאותו מעשה, ובדומה לעדות של ישועה במשפט נתניהו, שיש לה שלוש גרסאות מנוגדות, אחת מחקירתו במשטרה, שניה בעדותו מטעם התובעים, ושלישית בתשובותיו לסנגורים, גם  אדריאנו מספר שלושה סיפורים שונים על מה שקרה. פעם, הוא זה שרצה לדווח למשטרה ולאורה התנגדה, פעם, אחרי שהסנגורית טוענת שלא השתכנעה, הוא מבטיח לספר את האמת "האמיתית" ומודה שלאורה היא זו שרצתה לדווח והוא מנע ממנה (כל גרסה מצולמת ומשוחקת בפלשבק בצורה מופתית), ואז מגיעה הפעם שבו הוא מגלה סוף סוף מה באמת קרה, מדוע לאורה נרצחה, ולהיכן נעלמו הבחור ההרוג ומכוניתו.

כדי לא לעשות ספוילר לא אגלה כמובן את פתרון החידה, שמזכיר במידת מה את עלילות אגתה כריסטי, אבל כן אומר שמדובר בקולנוע מבריק ומשובח, הדורש ריכוז כדי לעקוב ולפענח את התפניות וההפתעות בעלילה, ושומר על המתח לכל אורכו עד לקתרזיס ברגעי ההתרה האחרונים.

שווה צפיה – *****

איכות קולנועית – ****

ערכים – *****

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.