פורסם by & קטגוריה בריאות, הורים.

כל כך הרבה ביקורת עצמית שפכנו על הניהול של מגפת הקורונה בארץ, תהפוכות הסגרים והבדיקות האפידמיולוגיות, השינויים התכופים בכללי הזהירות ושאר מרעין בישין, עד שאם יש הזדמנות לתפוח לעצמנו על השכם לפחות במשהו אחד, אנחנו מרוצים. מדובר בראש היהודי-ישראלי הממציא לנו פטנטים.

מדבקת מאיה לנטרול הווירוס גם על הצד החיצוני של המסכה

הפטנט פותח בטכניון ויש הרבה היגיון מאחוריו. נכון שאמרו לנו שמהמסכה הכירורגית מגינה עלינו מפני 95% מווירוס המחלה? אז מדענים בטכניון שאלו את עצמם מה קורה לווירוסים הנלכדים על הצד החיצוני של המסכה וחיים עליה, גם אם הם לא חודרים פנימה, אחרי שהתגלה שאדם ממוצע נוגע בפנים שלו 23 פעמים בשעה. כן, אנחנו נוגעים גם בחלק המכוסה במסכה והאצבעות עלולות לנגוע אחר כך במצח, בגבות או בעפעפיים, שאינם מכוסים ולהעביר אליהם את הווירוס.

כדי להתגבר על הסכנה הזו, ייצרו בטכניון מדבקה  עם חומרים המשביתים את הווירוסים במגע. יש על המדבקה הזו חומר רפואי אנטיספטי, על בסיס יוד, שמבדיקות נמצא שהוא מנטרל את הווירוסים הלכודים בה. הבעיה היא שאנשים אלרגיים ליוד או עם בעיות בבלוטת התריס ונשים בהריון לא יכולים להשתמש בהמצאה הזו. אבל כל היתר יכולים להצמיד את המדבקה לצד החיצוני של המסכה הממשיכה להיות פעילה  24 שעות ולדעת שהם מגונים מפנים הדבקה בכ-100 אחוזים.

מיכאל, אביה וצרויה במסכה מוגנת במדבקת מאיה. צילום נעמי גולן

 כדרכם של המצאות חדשות, זה לא זול, 315 שקלים למארז עם 20 יחידות, 965 שקלים למארז עם 100 יחידות. אבל לבריאות כידוע אין מחיר ומי שיכולים להרשות לעצמם, יכולים להשיג את המדבקות הנקראות מאיה בכתובת: https://mayaprotectivesticker.com/

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.