פורסם by & קטגוריה הורים, ילדים, צעצועים, תערוכות.

 

מי שחושב שיצליח לעבור את כל חודש החגים בלי לקנות צעצוע או משחק, ורצוי רבים מאלה, כנראה לא מגדל ילדים בעצמו או לא מתכנן להתארח אצל קרובים באחת מסעודות ראש השנה, סוכות או שמחה תורה.

 

אנונימה. בובות וחיות המחמד שלהן, בממדים זעירים

לקראת תשרי, שנה אחרי שנה, כל תעשיית הצעצועים המקומית, שרובה ככולה יבוא, עורכת תערוכות ענק בהשתתפות מאות בעלי חנויות מרחבי הארץ, בהן מוצגים הטרנדים החדשים, הפיתוחים הטכנולוגיים והמגמות התרבותיות-טלוויזיוניות-חינוכיות שהענף הזה מייצג.

טויריפיק.  נוסטלגיה. סבתא סורגת

כיתות רגליים בשמונה התערוכות הגדולות ביותר שבאופן מסורתי מתקיימות בהרצליה וגעש, הניב אצלי כמה מהתובנות הבאות: א. מזעור. יכול להיות שבהשפעת טכנולוגיית ההייטק שמתכווצת לממדים קטנים והולכים (השוו את הטלפונים הניידים מלפני עשור לניידים החכמים כיום), גם הבובות נעשות קטנטנות. ב. קפסולות וביצי הפתעה עשרות בובות אדם ובעלי חיים שראיתי בתערוכות הצעצועים, נתונות בתוך מארזים בצורת ביצה מפלסטיק קשיח. בחלקן, צריך לזרוק ולנפץ את הקפסולה הביצתית, סמאשרס. כדי להוציא את הבובה שבתוכה. במקרה הזה דינוזאור.

דיאמנט. סמאשרס. מנפצים ביצה ומוציאים בובה. דינוזאור ממוזער

יש בובות שצריך לצקת קצת מים לתוך חומר גרגרי בתוך קפסולה, אוסום בלוסום, כדי שהבובה תצוץ ותעלה כלפי מעלה, ויש שצריך ללטף ולטפח את הביצה, האצ'ימל, או פשוט לפתוח את שני חלקיה כדי לחלץ את הבובה הקטנה. אלמנט ההפתעה עובד כאן בגדול.

 

טויריפיק. בובה בריח עוגיות עם עיניים גדולות

ג. חד קרן. משום מה החיה המיתולוגית הזו ממשיכה להיות להיט עולם החי בעולם הצעצועים. יש מנורות לילה בצורת ביצה עם קרן, דגים מעפעפים עם קרן, ואין ספור בובות סוס עם הקרן הבלתי נמנעת. ד. חמשת החושים. כדי להפעיל את כל חושי הילדים המשחקים, יש בובות ריחניות (אף), בובות פרוותיות (מישוש), בובות שרות ומדברות (אוזניים), בובות מאירות בתאורה מחליפת צבעים (עיניים), ובובות שמלקקים (פה) – לא זה עדיין אין. לא אתפלא שיהיו בשנים הבאות.

דיאמנט טויס. דינוזאור בתוך קפסולה

ה. עיניים גדולות. כל הבובות ללא יוצאת מהכלל, של בעלי חיים ודמויות אדם מצוידות בעיניים ענקיות. ו. טיפוח נשיות. לא לגמרי ברור לי האם זו אנטי תזה לכל מגמות קידום האישה (מי ביקש נשים בשריון ובקורס טיס ולא קיבל?), אבל בתערוכות ראיתי ערכת לק לילדות מגיל שלוש ארבע,

ערכת לק וחותמות ציפורניים לפעוטות

ומשחק "סבתא סורגת" עם החוטים שצריך לכרוך בצורות מסוימות על האצבעות. אין בכך חידוש של ממש, כי יש גם מכונות תפירה צעצוע ספציפית לבנות ומבחר של טרקטורים, מחפרים, מכוניות מרוץ ודומיהם, לבנים. בתעשיית הצעצועים מאמינים כנראה בהפרדה מגדרית.

הביבלד חוזר

ח. נוסטלגיה. בייביליד, צבי הנינג'ה, מיקי מאוס ויתר דמויות דיסני שגם ההורים גדלו עליהם ועכשיו ניתן לקנות אותם לדור הבא. ט. כיעור מפלצתי. עוד טרנד שלא לגמרי ברור לי. חלק מהבובות, כולל ינשופים ושדים, נראים כמו סיוטי הלילה שלנו. י. מגנטים. ילדי ימינו אבדו את הסבלנות להרכיב פאזל מקרטון או להרכיב מבנים בשיטת הלגו, אז מייצרים עבורם פאזלים ומשחקי הרכבה הנצמדים זה לזה במגנטים, כך זה קל ומהיר יותר.

הנסיך הקטן. צעצועים מפחידים אינטראקטיביים

י"א. אוספים. לא חדש אבל צובר תאוצה. סדרות של דמויות קטנות שצריך לאסוף במספרים גדולים אם רוצים להשלים את כולן. פעם זה היה קלפים של כוכבי ספורט למשל, היום זה בובות פלסטיק – טוב למשווקים, פחות טוב לכיס ההורים כמובן. י"ב. נוסטלגיה. ממחזרים דמויות של צעצועי עבר כמו בן טן וצבי הנינג'ה וביילילד.

החד קרן שולטטט
ומה עם פיתוח המחשבה? לשם כך יש כמה מותגים המתמחים במשחקי חשיבה והתבוננות כמו גאוני או ישראטויס ועליהם אפרט בהמשך.
נעבור לכמה מהצעצועים והמשחקים שלכדו את תשומת לבי במיוחד. בחברת אקספלור טויס- מקבוצת חגים נחלים, הלהיט נקרא Pixie Cre. מדובר בלוח סיליקון רך עליו ניתן להציב 24 פיקסלים בצבעים שונים, שניתן לשנות את מיקומם ולהרכיב דמויות. גם מעודד יצירתיות וגם לא יקר, 25 שקלים.

 

אקספלור טויס. קיובולו

משחק מומלץ נוסף בעיני הוא LOZ – חלקיקי משחק להרכבה ובנייה של מבנים, ספינות, גיבורי על ובעלי חיים, לפי הנחיות מצורפות. לבני 10 ומעלה. אם רק ניתן יהיה לנתק אותם מהמסכים. החל מכ-40 שקלים. גם קיובולו הוא משחק המפתח חשיבה יצירתית ומהירות תגובה, הדורש לבנות מגדל מושלם מחלקים קטנים ועולה 89-99 שקלים.

דיאמנט. משחקים לפיתוח הרגש

גם בחברת דיאמנט חיפשתי משחקים ערכיים או חשיבתיים, ומצאתי את "לתת לקבל!", "מה אני מרגיש?"," מה אני רוצה?"," ערכים", ו"לחשוב טוב.", משחקי קופסה שבאמצעות קלפים מפגישים את הילדים עם רגשותיהם ומעודדים אותם להיות ערכיים וטובים יותר. מומלץ ממש. ו"מבוך הכדורים – מבוך כדורים ופיתוח ישראלי מקורי. 40 אתגרי חשיבה בדרגת קושי עולה, כשהמטרה היא להניח מחסומים על לוח המשחק ולגרום לכדורים להגיע בכל זאת למטרה.

טויריפיק. בובות זעירות אופנתיות להרכבה ופירוק

טויריפיק היא חברה חדשה ליבוא ושיווק צעצועים של האופנות העכשוויות המצליחות בעולם. אחד המומלצים שלה הוא מגנטיקס המאפשר לילדים מגיל שנה וחצי להרכיב באמצעות מגנטים המחוברים לחלקי המשחק, בעלי חיים, בתים וכלי רכב. החל מכ-150 שקלים. כאן מצאתי גם את ה"קפסול צ'יקס", בובות האופנה הזעירות בתוך קפסולות הנמכרות עם 14 חלקים שניתן להלביש ולהוריד, לפרק ולהרכיב מחדש. החל מכ-100 שקלים. ועוד קפסולות: פיקמי פופס. בובות אוסף רכות ספוגות ריח סוכריות ובושם, ארוזות כמו סוכריה על מקל. החל מכ-40 שקלים לאחת. לילדים הרוצים לגדל כלב וההורים רוצים בכך פחות, אפשר להביא גורה ממוחשבת ואינטראקטיבית בשם לוסי שמבינה 20 פקודות קוליות בעברית ומסוגלת לנבוח, לשיר, לרקוד, וכו'. החל מכ-360 שקלים. ואם מדברים על אוספים, אז כמובן יש בובות זעירות של כדרוגלנים, עם מסי ושות' בסדרה בשם פאן פיגז. כ-70 שקלים האחת.

מנצ'סטר סיטי. בובות אוסף. מסי בועט בכדור

בתערוכה של חברת "אנונימה", סדרת האספנות BBF כוללת שלוש בובות ולמעלה מ-60 חיות מחמד, כולם זעירים וכולם מפתים לקנות עוד ועוד דמויות להשלמת הסדרה שכל אחת מהן עולה כ-15 עד כ-90 שקלים. וחובבי מכוניות ומרוצים ישמחו לקבל את ערכת "מיקרו ווילס" עם מכוניות זעירות ומסלול קטן בצורת גלגל שעליו הן מתחרות. מתאים מגיל 4 ועולה החל מ-59 שקלים. גם לאנונימה יש בובות קטנות בניחוחות שונים, כמו סוכריות ג'לי, עוגיות, מיץ, צ'יפס ועוד. 20 דקמים שונים, כ-60 שקלים האחת.

גאוני. פיתוח התבוננות בהשראת הבלש האגדי שרלוק הולמם

נחזור לפיתוח המחשבה? "גאוני", יצרנית המשחקים הישראלית השיקה השנה בין היתר את SHERLOCK EXPRESS (שרלוק אקספרס) המתאים מגיל 7 עד 77 ועד בכלל. 6 דמויות מצוירות על קלפים עגולים שצריך להחליט לפי רמזים שונים, מי מהם הוא מוריארטי – האויב המושבע של שרלוק. מקסים ומפתח מהירות תגובה ויכולת זיהוי פרטים. כ-60 שקלים.

 

הנסיך הקטן. בוב ספוג
גם חברת הנסיך הקטן מעודדת את סדרות האוסף. אצלה מדובר ב"בוב ספוג" המפורסם, המופיע כשהוא ממוזער בסדרה הכוללת גם את פטריק, ד"ר פלנקטון ושות', כולם קטנטנים וכל אחת מהם עולה החל מכ-90 שקלים.

הנסיך הקטן. דג ממוחשב מהבהב וממצמץ בעפעוף עיניים

החד קרן מופיע הרבה אצל הנסיך הקטן, בגלגולים שונים, כמו סוסה בשם סטלה שיודעת לדבר עברית, סנדרלה, בת הים הקטנה, מנורת לילה ועוד. לפעמים הקרן מהבהבת באורות צבעוניים, לפעמים עיני הדמויות ממצמצות, ובכל מקרה המחירים תואמים צעצועים ממוחשבים: כ-320 שקלים. גם מפלצות מופיעות בסדרות האלקטרוניות של הנסיך הקטן, ובהן סטרצ' הנמתח ונמעך בעל העיניים הזוהרות, המשמיע יללות קולניות, מאפשר הקלטה, נראה כמו מומיה או פרנקנשטיין ועולה כ-130 שקלים. מיועד לבני 5 ומעלה.

ישראטויס. קסם המנדלה

רוצים שנחזור לכיוון המחשבתי? לישראטויס יש משחק חדש בשם קסם המנדלה במסגרתו מתחרים על הרכבה מהירה של דגמי מנדלה באמצעות שלוש דסקיות שעל כל אחת מהן יש חלק מהצורות המורכבות של המנדלה שבקלף המאויר. מהירות וכושר התבוננות נדרשים כאן. כ-60 שקלים. מתאים מגיל 6 ועד זקנה ושיבה.

יאלולא. צילום עדי שובל סמאג'ה
מתגעגעים למשחקים הפשוטים והיצירתיים של פעם, ולא בדיוק מתלהב מהאלקטרוניקה והטרנדיות שהשתלטו על תעשיית הצעצועים: YALULA – יאלולא, חלקים מקרטון או מעץ, להרכבה עצמית של בעלי חיים בתוך תרמיל בד טבעי. 90 שקלים לערכה עם חלקים ל-2 חיות (ג'ירפה, קרנף, פיל או אייל), ו-132 שקלים ל-12 חיות.

ריטקו. תואמי לגו בשליש מחיר של באנבאו הסינית

אחרונה חביבה, בהפתעת הלואו קוסט של תעשיית הצעצועים, חברת ריטקו, שייחודה בכך שהיא מייבאת תואמי לגו בשליש ממחירם הרגיל בחברת לגו המקורית, סוד המחיר? הם מיוצרים על ידי חברה סינית, בנבאו (BANBAO) ומאפשרים להעניק לילדים צעצועים ומשחקים גם בתקציבים נמוכים

ריטקו גם מייבאת רובוטים אינטראקטיביים המגיבים למחיאות כפיים וסדרות מכבי אש כולל כבאיות, רכבי חילוץ ועוד. בין היתר חרגול מתרוצץ ומזיז כנפיים בכ-80 שקלים,

הנסיך הקטן. מנורת חד קרן מחליפת צבעי תאורה

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.