פורסם by & קטגוריה הורים, חגים, טיולים, ילדים, נופש, פנאי.

עשרות אטרקציות ממתינות לנו כדי שנצא מחיק הסוכה, לחיק הטבע. בחרתי אחדות מתוך השפע, בעלות סיכויים טובים לענג מגוון גילאים.

בוטניזאור, הגן הבוטני האוניברסיטאי ירושלים. צילום נעמי גולן

ב"בוטניזאור" בגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים ממתינים 45 דגמי דינוזאורים מתנועעים, גועים, פוערים לוע מלא שיניים, מנופפים זנבות ומשמשים רקע מדהים לצילום. ניתן גם לקרוא וללמוד על מה שנעשה בכדור הארץ בעידנים הפרי היסטוריים, למלא חוברת עם שאלות מאתגרות, להתקרב לפיות הפעורים של דינוזאורים ענקיים, ועל אחד מהם לרכוב ולהצטלם. ויש סרטון במשקפי מציאות רבודה על דינוזאורים, מעופפים, מזנקים לעברכם, רועים בשלווה או טורפים.

בוטניזאור. אתגר מלתעות הדינוזאורים. צילום נעמי גולן

פיות פעורים מלאי שיניים ניתן לראות בחול המועד גם בדרגון-לנד בגני יהושע בתל אביב, אזור הגולפיטק. עשרות חיות קדמוניות קמות שם לתחייה, חלקן שואגות ומתנועעות, וגם שם יש סרטון במשקפי מציאות רבודה, ובנוסף פינת מתנפחים לפעוטים, שיט בסירה באגם הפארק, רכבת דרקונים קטנה, עמדות צילום ורכיבה על דרקונים. שובה של סדרת הטלוויזיה החדשה "בית הדרקון" מוסיפה טעם מיוחד לחוויה הזו.

דרגולנד. גולפיטק גני יהושע, תל אביב . צילום ליאור אבולעפיה

בסתיו כבר פורחים החצבים במטה יהודה. פחות חם. ובחול המועד יש סיורים מודרכים בדירים ורפתות, כמו למשל בקיבוץ צרעה שם מלמדים ומדגימים תהליך חליבה, או במרכז המבקרים "עיזה פזיזה" בטל שחר, שם יכולים הילדים ללטף עיזים, וכולם מוזמנים ללמוד הכנת גבינות.

מטה יהודה. צילום ליאור אבולעפיה

רשות הטבע והגנים בשיתוף מפעל הפיס מקיימים בסוכות פעילות בשם "נושמים תרבות" בגנים הלאומיים ביחיעם, בית שערים, ציפורי, אפולוניה, מגדל צדק, בית גוברין וממשית. בין היתר יתקיימו שם הופעות של שחקנים, אמני קרקס, נגנים ועוד בין השעות 11:00 ל-15:00. יש סוכות כשרות בכל הגנים.

"נושמים תרבות", גן לאומי אפולוניה. צילום מנו גרינשפן

אפרופו סוכות, אני זזה לרגע מהנושא, כדי להמליץ בחום על הסוכה החריגה ביותר כנראה שיש בארץ כרגע: האמן לובקה הקים אותה בקניון TLV ברחוב החשמונאים בתל אביב. היא מורכבת מחפצים ואביזרים זרוקים שנמצאו בחצרות, ברחובות ובדרכים. כולל שלטים, חישוקים, קרשים, פיסות מתכת ועוד.

סוכה מחומרי מחזור.של האמן לובקה. קניון TLV תל אביב

נוסעים דרומה? אנשי תיירות הר הנגב, משרד החקלאות וקרן מיראז' ישראל, מציעים בעלות סמלית סיורים בשם "משקים פתוחים בפתחת ניצנה", בחממות, כרמי זיתים, חלקות צמחי מרפא ותבלין, וגם גלישת חולות, תצפיות כוכבים, ועוד, במקומות כמו משק תושיה, משק כרמי שלום, משק ניצנה, משק מוניץ ועוד. ממליצה במיוחד על מצפור הצבאים בקדש ברנע, והשתתפות בהוצאות עדר כבשים למרעה, חוויה בלתי נשכחת.

"משקים פתוחים בפתחת ניצנה". גלישת חולות. צילום דרור בן אור

עוד עצירה דרומית חווייתית מציעה החברה הכלכלית לפיתוח ירוחם ועמותת תיירות ירוחם. יש שם טיולי זריחה במכתש, סיורי שקיעה באגם, תצפיות כוכבים ומי שאוהב גם פיוטי חגים – פסטיבל "פעמי מדבר" ללא עלות, להקת טיפקס, ברי סחרוף, יונתן רזאל ואחרים. פרטים בפייסבוק "תיירות ירוחם".

ירוחם. שקיעה באגם. צילום צביקה טורטרמן

והכי דרומית, אילת. הדגש שלי הפעם הוא על הדרום, כי להמליץ על נופי ואתרי הגליל והגולן אין צורך. בין כה הישראלים מתמגנטים לשם. אז בחול המועד במצפה התת ימי באילת, אפשר לצפות בסרט תלת ממד על הלוויתן גדול הסנפיר, ולצלול בסמוך לכרישים במתחם "אקשן סנטר" אם יש לכם רישיון וביטוח צלילה בתוקף, או ללמוד צלילה החל מגיל 8, ולראות את בעלי החיים הימיים גם באמצעות שנורקל.

אילת. צילום בועז סמוראי

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.