פורסם by & קטגוריה הורים, חגים, טיולים, פנאי, תרבות.

יום ירושלים מחר, ומבחינתי מדויק יותר לומר חג ירושלים, ואם הילדים לא עולים לבירה בגלל גילם הרך או מוסד הלימודים שלא מעלה אותם אליה, נעשה זאת אנחנו, בלי לחשוש מהצפיפות וההמונים שיהיו שם. נזכיר לעצמנו את שאמרו חז"ל על עולי הרגל שהיו מגיעים לירושלים ברגלים: "עומדים צפופים ומשתחווים רווחים". כלומר, למרות שבעמידה היו דחוסים, כאשר השתחוו בתפילה, תמיד היה להם מקום מרווח.

סימטת שוק בעיר העתיקה. צילום מיכאל הלפרין

אין ספור אטרקציות יש בירושלים, שמתאימים לבילוי רב גילי וכלל משפחתי. אזכיר תחילה את מרתון הסיורים בהדרכת אנשי יד בן צבי שיתקיים מחר, 5.6. מדובר בכ-50 סיורים, אז קשה לפרט את כולם.

המוזיאון הארמני. צילום נטע אביטל

ברשימת הסיורים של יד בן צבי תמצאו את שכונות החרדיות, את הרובע הארמני, את רחוב הנביאים, שמזכיר לי תמיד את ספריו המופלאים של דוד שחר ("קיץ ברחוב הנביאים" מ"היכל הכלים השבורים"), את פארק המסילה, חוות העלמות, משער יפו לרחוב יפו,  שוק מחנה יהודה, קטמון הישנה בעקבות סדרת הטלוויזיה "סרוגים" , המושבה הגרמנית, רחביה, עין כרם, ועוד הרבה.

נחלת שבעה. צילום מוטי בן ארי

החידוש השנה הם המדריכים, רובם אנשי ירושלים הקשורים לאתרים ולשכונות שהם מוליכים בהם. צריך להירשם ולברר פרטים נוספים באתר יד בן צבי.

משפחות על הדשא בגן הבוטני בגבעת רם. צילום ניר רזמוביץ

מחווה מיוחדת במינה לכבוד יום ירושלים עושה גם הגן הבוטני בגבעת רם. ירושלים נכנסים בחינם ומבקרים מחוץ לעיר משלמים 20 שקלים במקום 40. הוזלה מיוחדת יש גם בכניסה למוזיאון המרתק ידידי ישראל – 15 שקלים דמי כניסה לכל הגילאים.

בגן, על אלפי צמחיו, עציו ופינותיו הקסומות, 120 דונם של פריחה וגיאוגרפיה של אפריקה, אירופה, אמריקה, אוסטרליה ואסיה, פתוח מתשע בבוקר עד שבע בערב, וחשוב לברר פרטים נוספים: 02-6794012 וגם באתר ובעמוד הפייסבוק .

מוזיאון ידידי ישראל. צילום זוהר סעד

ומוזיאון ידידי ישראל, כאמור 15 שקלים בלבד דמי כניסה במקום 33-44, מציע מיצגי מולטימדיה היסטוריים על הגיבורים הלא יהודיים שסייעו בהקמת המדינה, שמניסיון אישי אני מעידה שהם חוויה בלתי נשכחת ויוצאת דופן. חייבים לתאם ביקור מראש: 02-5329401 ובאתר.

הר הבית מכיוון הר הזיתים. צילום נעמי גולן

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.