פורסם by & קטגוריה השקות ופתיחות, חגים, מזון ומסעדות.

כדי לשתף את כל חלקי הציבור בשמחת שנת ה-54 לשחרורה של העיר, הוחלט להאריך את יום ירושלים השנה, שיצוין בשני הקרוב בצעדת הדגלים המסורתית (10.5) – לשבוע שלם, עד חמישי הבא. כך ניתן יהיה לעלות אל "העיר שחוברה לה יחדיו" בלי להצטופף ובלי להיות כבולים ליממה אחת ויחידה. וזה אומר שכל המוזיאונים, ויש עשרות כאלה בבירה, יהיו פתוחים עד שעה לפני חצות כל השבוע. בתי המלון יציעו מבצעים, בעיר העתיקה יהיו סיורים, ובמסעדות, שכולן כשרות, יהיו צ'ופרים. שהרי אין חג יהודי ראוי לשמו בלי סעודה. הנה עשר מסעדות בעלות ייחוד ירושלמי, שמומלץ להגיע אליהן – כמובן שיש עוד עשרות רבות שיקצר המקום מלפרט.

   מסעדת הארווי'ס ברחוב בן שטח היא מקום עליה לרגל לחובבי בשר שעבר עישון איטי של מינימום 12 שעות, בסגנון ברביקיו אמריקאי. יש מעט מאוד בתי אוכל בישראל עם מעשנת בשרים, וזו אחת מהן. הייתי שם לפני הקורונה, והשילוב בין הישיבה ברחוב הירושלמי (יש שולחנות בחוץ ולא רק בפנים) והמנות בצלחת, מעניק תחושה של פיאצה אירופאית. המסעדה הייתה סגורה חצי שנה, ונפתחה שוב לפני ימים בודדים. הכי מעניין וטעים לדעתי להזמין שם סינטה שעברה 4 שעות עישון, אבל יש גם חזה עוף מעושן, פלטות בשרים בהרכבה עצמית, ואפילו מנות צמחוניות חדשות למי שלא אוכל בשר. והעיקר, לכבוד יום ירושלים, מבצע של כריך עמוס בשר מעושן, צ'יפס ושתייה קלה או בירה, ב-60 שקלים. הכשרות שם למהדרין.

הארווי'ס סמוק האוס Harvey's Smokehouse

לא רחוק משם, ברחוב שלומציון המלכה, פתוחה מסעדת בת של הארווי'ס, הנקראת הארווי'ס בורגר שאק. שם מכינים בורגרים על פלנצ'ה רותחת, שהשף חיים (הארווי) סנדלר, מועך בצורה מדויקת עם שפכל וגם מציע לכבוד יום ירושלים מנה של המבורגר כפול, צ'יפס ושתיה, קלה או בירה, ב-60 שקלים. ושוב, הכשרות היא למהדרין, ושוב יש גם בורגר צמחוני. כביכול דבר והיפוכו במקום בשרי, אבל זו התחשבות יפה בטרנד העכשווי וגם בחבורות שאחד או אחת מתוכן לא אוכלים בשר.

תמול שלשום ברחוב יואל משה סלומון במדרחוב נחלת שבעה, הוא בית קפה מיתולוגי ומוסד תרבותי, שאי אז בפרק הסטודנטיאלי הקצר שלי בירושלים, טיפסתי לראשונה בגרם המדרגות הישן שלו בחצר הוותיקה אל שני החדרים עמוסי הספרים והציורים שלו, החלונות המקומרים, רצפת אבני ירושלים ואל המרפסת הקטנה הצופה אל הרחוב. ועד היום השם מעורר בי נוסטלגיה וגעגועים. גם שם היה סגור עד לפני זמן קצר, וגם שם יש צ'ופרים לכבוד יום ירושלים (סנגריה קרה לכל מי שמזמין מנה עיקרית). התפריט חלבי, וכולל פיצות שונות, פוקצ'ת אגסים וגבינת רוקפור שאני ממליצה עליה (43 שקלים), דגים, סלטים, קינוחים, פסטות, מנות ללא גלוטן וכמובן מנות צמחוניות.
 

תמול שלשום. צילום פול סגל

ואם מדברים על תחנות מיתולוגיות איך אפשר לדלג על שוק מחנה יהודה. בלב השוק, ברחוב אגריפס, נפתחה דיאלנה, פרנה בר, עם מנות מהטבח הצפון אפריקאי הבשרי, כמו נקניקיות מרגז, שקדי עגל חריפים, טחול, עוף שלם בטאבון, דג לוקוס עם כוסברה, ועוד מהמעדנים שהשף רונן דברת בלוך זוכר מבית ילדותו בנתיבות. למסעדה הזו יש מרפסת פתוחה לשוק ואת המנות הפיקנטיות (לחי עגל עם גרגירי חומוס, מישהו?) אפשר לתבל בצ'ייסר ערק העולה עשרה שקלים.

נפוליון, בכיכר המוסיקה. צילום אופיר אברהמוב

 אחת הכיכרות היפות ביותר בירושלים, צמודה לסמטה מחופה מלמעלה לכל אורכה בעשרות שמשיות צבעוניות, היא כיכר המוסיקה בנחלת שבעה, שליד מוזיאון המוזיקה. יושבים בכיכר שוב בתחושת חוצלארץ מובהקת, ומזמינים תפריטים מהמסעדות המקיפות אותה סביב סביב. למשל קישים וקינוחים צרפתיים ב"נפוליון", ארוחות חלביות, צמחוניות, טבעוניות או ללא גלוטן ממסעדת "נחמן" שלכבוד יום ירושלים מציעה קינוח חינם לכל שולחן, ושוב היצע בשרי כולל שיפודים, ב"כינור בכיכר" שגם בה לכבוד יום ירושלים יש קינוח חינם לכל שולחן, "אנדלוסיה" שהיא המקום היחיד בארץ המשלב מנות שף עם בר קוקטיילים, עם טאפטסים ופונצ'ים נוסח ספרד, וביום ירושלים יינתנו בו שני קוקטיילים חינם על כל הזמנה של מעל 200 שקלים, כשרות מהודרת בד"צ בית יוסף, ועוד בכיכר בר המסעדה הוותיק בלו הול מיוזיק, עם במה להופעו חיות, ושלל קוקטיילים, יינות ובירות.

אנדלוסיה בכיכר המוסיקה. צילום דניאל לילה

ואם צריך להזכיר שוב, כל בתי האוכל כשרים, חלקם כשרים למהדרין, וכולם מעצימים את הטעם, החוויה וההתרגשות שלאחר או לפני הביקור באתרי החובה של עיר הנצח שלנו.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.