פורסם by & קטגוריה הורים, טיולים, ילדים, פנאי.

קייטנות בית הספר נסגרות בקרוב, אתרי הבילוי המסורתיים של החופש הגדול לא פתוחים ברובם, אבל יש עדיין אתרים שניתן לבקר בהם ולאפשר לילדים מידה מסוימת של תחושת נורמליות גם בלב מגפת הקורונה. בכמה מאלה ביקרתי עם ילדי המשפחה. בכל מקרה, לפני היציאה מהבית חשוב לברר טלפונית או אונליין שהמקום פתוח, ותמיד כדאי להזמין כרטיסים מראש. כי גם במקומות הפתוחים, יש הגבלה על כמות האנשים שניתן להכניס.

נאות קדומים

בערבים של יולי-אוגוסט, ההמלצה הראשונה שלי היא פארק נאות קדומים באזור מודיעין. מתקשרים כמובן להזמין מראש, בעלות של 35 שקלים למבקר, ועם ההגעה מקבלים מפת ניווט, דף עם שאלות על האתרים המפוזרים בשטח (באר עתיקה, גורן ארונה היבוסי, סוכות שלא על פי ההלכה ללימוד הלכות סוכה כשרה, שבעת המינים של ארץ ישראל ועוד).

נאות קדומים. המחשה של סוכה לא כשרה

מקבלים גם פנס קטן להאיר את השבילים כשהחושך יורד, ויוצאים לדרך. עצים, בריכה מכוסה ירוקת, מסלעות, צמחיה טבעית, סככות עם ספסלים למנוחה, ונוף המזהיב לאיטו בקרני השקיעה ונפתח עד האופק. יש סימון של סרטים לבנים המכוון לפינות בהן צריך לענות על השאלות בדף שקיבלנו, ומזכות את הילדים בשובם לנקודת ההתחלה בתעודה על ההצלחה בניווט, יש באר שניתן לשאוב ממנה מים בדלי, ולמרות שהאתר לא מטופח כמו בשנותיו הראשונות, בגלל מצוקת המימון (אין קייטנות, אין ביקורים של תנועות נוער, אין אירועים משפחתיים), הילדים שהגיעו איתי לשם הצהירו: "היה כיף וסבבה".

סינמקס 360 בגני יהושע

לאחר האופציה הפתוחה, בילוי בבועה סגורה אבל בטוחה לגמרי, לפי כל הוראות התו הסגול: אטרקציה חדשה בתל אביב בשם 360CINEMAX המתאימה מגיל 4.  מדובר במבנה דמוי כיפה, השוכן בצמוד לכדור הפורח בפארק הירקון גני יהושע. כשנכנסים (כל פעם ניתן להושיב רק 16 מבקרים), רואים כיסאות מוטים לאחור מתחת כיפה המזכירה שמיים. מתיישבים-נשכבים על הכיסאות באפלולית ממוזגת, ומעלינו וסביבנו, ב-360 מעלות, מתחיל מסע מטלטל חושים.

סינמקס 360

אחד הסרטונים עוסק במסע מהיר ועוצר נשימה על החומה הסינית הגדולה. הכיסאות רוקדים-פועמים, המוזיקה מקיפה מכל עבר באקוסטיקה מצוינת, מדי פעם יורדים רסיסי מים ועוברים משבי אוויר, והכל נגמר בשמונה דקות עם טעם של עוד. ואז אפשר להזמין מסעות מטלטלי חושים נוספים, כמו מרוץ בין חיות יער המתועד מנקודת מבטו של אחד המשתתפים (נמר למשל), סיור ג'יפים בממלכת פארק היורה עם דינוזאורים מזנקים, הרפתקה באי בודד עם פיראטים, ריחוף בחלל.

סינמקס 360

והכי מומלץ בעיני, סרטון בשם "סמסקרה" עם מוסיקה אוריינטלית, ותמונות יפיפיות ומתחלפות של ערבסקות, מנדלות, פרחים ושריגים מתפתלים. כל סרטון נמשך 8-16 דקות, ועל כל סרטון צריך לשלם 35 שקלים. המחיר הוא אולי הפגם היחיד בחוויה הרב-חושית הזו, אבל אפשר לרכוש גם כרטיס משולב לסינמקס 360 ולכדור הפורח, במחיר של 79 שקלים לילד ו-99 למבוגר. ראשון-חמישי: 12:00-20:00.

היכל הקרח אייס פיק חולון

האתר הסגור השני שניתן לבלות בו עם הילדים לפי כל כללי הקורונה הוא היכל הקרח  Ice Peaks בחולון. כתבתי עליו לא פעם ואני ממליצה גם היום. יש למקום תו סגול, וכל ילד שיודע לנוע על גלגיליות ורולר בליידס, יכול גם להחליק על הקרח. זה המקום הכי קריר בישראל של יולי-אוגוסט, ואם לשפוט ממראה פניהם של הילדים, מהנה ברמות גבוהות. לפרטים נוספים: www.icepeaks.co.il או בפייסבוק: "Ice Peaks"

היכל הקרח אייס פיק חולון, מראה כללי

גם הגן הבוטני בירושלים מצויד בתו הסגול של משרד הבריאות ומזמין מבקרים לאתר שעיצבו בו בובות וסצנות של פינוקיו וסבא ג'פטו, אלזה ורפונזל, עליסה והמפטי דמפטי, פיטר פן וטינקרבל ועוד.  

פיטר פן בארץ האגדות בגן הבוטני ירושלים. צילום אלדד שילוני

בשעות הערביים של אוגוסט 2020 – עם תאורה חלומית על עשרות אלפי העצים, הצמחים והפרחים, הדמויות מאגדות הילדים, אפקטים של גחליליות, ומוסיקה קסומה.

תאורה חלומית בגן הבוטני ירושלים. צילום תום עמית

המבקרים משוטטים עם כתב חידה ומפה, משתעשעים ב-9 תחנות משחק כולל מגרש הקריקט של עליסה בארץ הפלאות, המגדל הגבוה של רפונזל, שביל המשאלות, מכרה הזהב של הגמדים, מתקן הטיפוס של ג'ק ואפון הפלא, ופיטר פן בחממה טרופית וזוכים בחוויה המשלבת לימוד והנאה, טבע ואתגר. הזמנת הכרטיסים והתשלום מתבצעים מראש באתר הגן.

ושוב נתכנס מהחוץ פנימה. רוב הקניונים מציעים בילוי כפוף הוראות קורונה, לילדים הנופשים. ובחינם. בחרתי שני קניונים לדוגמה:

קניון דיזנגוף סנטר. אירוע לוני טונס. צילום אלכס קפלן

בדיזנגוף סנטר בתל אביב, בימים ראשון – חמישי, שעות 11:00-17:00  עד 21 באוגוסט, יסתובבו בובות ענק של לוני טונס, יהיו עמדות צילום אינטראקטיביות, סדנת אוריגמי לילדים, סדנאות להכנת מוביילים ובובות אצבע ועוד. הסדנאות יתקיימו כל חצי שעה בסגנון קפסולות ויוגבלו לעשרה משתתפים. יתקיימו גם תחרויות היתוליות עם באגס באני ודמויות נוספות. ההשתתפות בכל הפעילויות כאמור, חינם.

קניון אושילנד כפר סבא

ובאושילנד כפר סבא , עד 1 באוגוסט, הקימו יער פיות קסום, מתחמי בריחה, ניסויים מדעיים ופעילויות נוספות המתאימות לגילאי 4-11. שעות הפעילות –  11:00-14:00 וגם 16:00-19:00

 אסיים בהורים שלא יוצאים עם הילדים מהבית, אבל מעוניינים להעסיק אותם בחוויה מעשירה. בימים 9-27 באוגוסט מציע אתר הספרייה הלאומית בירושלים פעילות מקוונת של מפגש עם סופרים ויוצרים, סדנאות, משחקים דיגיטליים וספרי שמע, בחינם. מתאים לגילאי 8-12. הפעילות  נקראת "הגלשנים". יתקיימו אונליין גם הדגמות אוריגמי, איך מציירים כרישים ותמנונים, איך מתחילים לכתוב ספר ועוד. לילדים חובבי קריאה מציעה הספרייה הלאומית להעלות תצלום שלהם עם הספר האהוב עליהם, בליווי המלצת קריאה. בנוסף כל הילדים יוכלו להנות מחמישה ספרי שמע במתנה, באמצעות קוד גישה שנמצא גם הוא באתר הספרייה.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.