פורסם by & קטגוריה בריאות, הורים, ילדים.

סקרי דעת קהל חשפו שילדים השוהים בבית ללא מסגרת לימודים או חוגים, מבלים כ-10 שעות ביום מול המסכים השונים. מה זה עלול לגרום להם מבחינה בריאותית, ואיזה סימנים כדאי להורים לשים לב אליהם. אורטל סבג, אופטומטריסטית ומנהלת מחלקת המחקרים של חברת קופרוויזן (CooperVision), תמצתה את התופעות העיקריות שנכונות תמיד, וחשוב לזהות שבעתיים בתקופת בידוד הקורונה.

צילום נועה זנדר

הילד מחזיק את הספר או הנייד קרוב מדי לעיניים

זהו סימן אזהרה שיכול לרמז על קוצר ראייה, לקות שיכולה להתפתח בעקבות צפייה ממושכת במסכים או מחשיפה מועטה מדי לאור יום. כך גם אם הוא מתקרב לטלוויזיה יתר על המידה בזמן צפייה או משחק.

הילד מתלונן על כאבי ראש, או סחרחורות ואו בחילות

 אם זה התפתח רק באחרונה והתסמינים קורים לעיתים תכופות, ייתכן שלא מדובר בנגיף שאתם חוששים ממנו, אלא בתוצר לוואי של קושי למקד את המבט והידרדרות בראייה.

הילד משפשף הרבה את העיניים

בעת שימוש במחשב או בטלפון לפרקי זמן ארוכים, העיניים ממצמצות פחות מהרגיל, מה שהופך אותן ליבשות, וגורם לתחושת כאב, צריבה ועייפות. זה עלול להתבטא גם בצורך לשפשף את העיניים לעיתים תכופות. השפשוף לרוב לא מזיק אבל כדאי להימנע ממצב כזה הגבילו את משך הצפייה.

צילום נועה זנדר

הילד מתחיל לעלות במשקל

אימהות מתלוננות בימים האחרונים, כולל במשפחה הקרובה שלי, שהאוכל בבית נגמר הרבה יותר מהר מאשר כשהילדים בגנים ובבתי הספר. זו אכן עובדה, כשהם מבלים זמן רב מול המסכים, זה מגיע על חשבון של פעילות גופנית, במיוחד כשסגורים בבית, וגם מנשנשים יותר. אז מה עושים? – מחליטים על פעילות גופנית קבועה ומשותפת למבוגרים ולילדים בתוך הבית.

הילד מתקשה להירדם

האור הנפלט מהמסכים מפריע למחזור השינה במוח ויכול להוביל לנדודי שינה. במיוחד לפני שעת ההשכבה כבו את המכשירים והנהיגו פעילות משפחתית משותפת, קריאה והקראה, משחקי קופסה וכדו'

צילום קופרוויז'ן

הילד מביא את הטאבלט איתו לשולחן האוכל ו/או מציץ בטלפון תוך כדי שיחה

 סימן מובהק של תסמונת ההתמכרות. ראו זאת כאתגר להסיח את דעתו לערוצי פעילות אחרים.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.