פורסם by & קטגוריה חגים, טיולים, ילדים, לא מתויג.

הימים בהם שיירות של ילדי גן ובית ספר נהרו באוטובוסים וברגל עם שתילים בקופסאות שימורים כדי לשתול אותם ביערות הקרן הקיימת – חלפו מהנוף ומההווי כשריד ארכאי לימי התום של ראשית המדינה – אם כי יש עדיין גננות ומורות במושבים, בקיבוצים ובהתנחלויות במיוחד, השומרות על הגחלת ומקיימות טקסי נטיעה ואפילו שרות עם התלמידים את "כך הולכים השותלים / רון בלב ואת ביד".

דיזנגוף סנטר. ילדים נוטעים שתילים על גג הקניון. צילום יעל צור

ידיעה משמחת שהגיע אלי באחרונה באותו נושא היא שבתל אביב הוזמנו זו השנה השישית כ-1500 תלמידים לקחת חלק באירוע שתילת עצים בי"א בשבט.
את השתילים הרכים לא טומנים הילדים באדמת הארץ אלא – על הגג של קניון דיזנגוף סנטר בתל אביב. על הגג הזה קיימים גם חוות הדגמה לגידול ירקות במים (הידרופוני), גינת פרפרים, כוורת דבורים. קומפוסטר ליצירת דשן משאריות אוכל ועוד. הקניון יזם את האירוע בשיתוף עמותת "יוזמת האנרגיה הטובה" ואחרי כשנה על הגג מעבירים את העצים הרכים למועצה האזורית שער הנגב כדי להחזיר את הצבע הירוק לעוטף עזה.

 

 

זר פור יו. צילום רפאל בן דרור

גשמי הברכה של השבועיים האחרונים עוררו מאות אלפי רקפות ברחבי הארץ. יש יערות של רקפות בכוכב יאיר ובדליה, בצור יגאל ובראש העין, באליקים ובטל שחר. מותר לטייל, לשטוף את העיניים ולהתבשם מהמראות והצבעים, אסור לקטוף. רקפת היא פרח מוגן. אבל יש אלטרנטיבה: אדניות ובהן פורחות רקפות בצפיפות, שניתן לקנות בסניפי רשת זר פור יו, ולקשט בהן את הבית.

 

איקיאה

בית יכול להפוך לירוק גם עם עצים וצמחים מלאכותיים, הנראים כמו הדבר האמתי לא רק מרחוק, אלא ממש מקרוב. "עצים" מלאכותיים כאלה, בעציצי חבית קטנים, ראיתי ברשת איקאה. שילוב של צמח חי ועלי קרמיקה בתוך עציץ משותף ניתן להשיג כאשר קונים את ערכות המתנה של עמותת אנוש שמייצרים מועסקים עם מגבלה נפשית. בין היתר יש שם ערכות הנבטה, סימניות בצורת עלים, עגילים בצורת עלים, ועלי קרמיקה שכתוב עליהם רוקט, פטרוזיליה, ראשד, ואפשר לקשט איתם עציצים. המחירים נעים בין 12 ל-85 שקלים. ניתן להזמין דרך אתר אנוש.

עמותת אנוש

וגם בסניפי רשת פלורליס יש מבחר עשיר של עציצים, סלי קש, חבל וראטן, וחפצי נוי שיתרמו תחושה של טבע בבית פנימה.

רשת פלורליס

טקס נטיעות שבו צופים בעלי חיים, יתקיים בגן החיות התנכ"י בירושלים ביום שישי י"ט בשבט 25 בינואר, החל מהשעה 11:30. המבקרים יעזרו לשתול עצים ושיחים ולקבל על כך תעודה, להתכבד בפירות יבשים, להשתתף בסדנת יצירה מחומרי גלם שאוספים בטבע, ולצפות בהאכלה של שימפנזים, סוריקטות, ג'ירפות, קנגורו ועוד.

גן החיות התנכ"י. צילום חגית אלבג

מסלול מסקרן במיוחד בחיק הטבע ממתין למי שיגיע ביום שישי י"ב בשעה 12:30, בשבט לנאות קדומים. המדריכים יעסקו בשאלות כמו איך יודעים בת כמה כלנית, האם לכל הרקפות יש ציור זהה על העלה, מהי מערכת היחסים שבין החרקים לפרחים, מאיזה צמחי תבלין טוב להכין תה בריא (תוך כדי סיור מלקטים עלי אזוב), ובין היתר רואים מתקני מים ומתקנים חקלאיים קדומים. 40 שקלים מגיל 4.

נאות קדומים. צילום אלדד מאסטרו

באותו יום שישי, י"ב באב, אפשר להגיע גם לכפר ביתא ישראל שליד קריית גת המזמין את הבאים בשיתוף עמותת הנני ללמוד על ההיסטוריה והמורשת של עולי אתיופיה, להשתתף בפינת הנבטה, יצירה בחמר, בנייה אקולוגית בבוץ, ועוד. חייבים הרשמה מראש בטלפון 053-7119909. 50 שקלים מגיל 3.

תכשיטי סברובסקי ברשת פלנט

ואם טקסי נטיעה, טיולים בטבע או טיפוח עציצים לא משתלבים בסדר היום שלכם – תוכלו "לשתול" על עצמכם עגילים ותכשיטים בצורת ענפים ועלים – מזהב וכסף, משובצים באבני קריסטל של סברוסקי, שהגיע לרשת פלנט. בין היתר יש שם שרשראות עלים, עגילים בצורת עלה המתלפף על האוזן, תליוני עלים, טבעת הנראית כמו ענף עם עלי קריסטל ועוד. המחירים נעים בין 310 ל-1050 שקלים ואין ספק שגם להם יש כוח להשרות אווירת חג למי שעונדת אותם…

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.