פורסם by & קטגוריה איפור ובישום, הורים, חגים, טיולים, ילדים, נופש, פנאי.

אז כבר רכשתם תחפושת לבן השנה וחצי שנתיים, ואתם ניגשים להלביש אותו לקראת הקריאה בבית הכנסת או בסעודת פורים אצל סבא  וסבתא, ופתאום הוא פורץ בבכי ומסרב בעקשנות ללבוש את הבגד או להרשות לכם לצבוע את פניו באיפור מתאים לדמות. לפעמים גם לא מסכים להצטלם למזכרת. וזזה קורה גם אצל בני שלוש וחמש ויותר. מה עושים? שלי לביא, מדריכת הורים גויסה על ידי מותר התינוקות NUBT, ועל ידי אתר האונליין דיל קוסמטיקס המציע תכשירי איפור וקוסמטיקה של מאות מותגים כולל ריסים מלאכותיים חד פעמיים וצבעי פנים זוהרים – לתרום מניסיונה ועצותיה.

צילום באדיבות מותג התינוקות NUBY

דבר ראשון, אומרת לביא, מדובר בהתנהגות נורמטיבית. גם פעוטים שגילו התלהבות בקניית התחפושת עלולים ברגע אחרון, לפני שיוצאים לבית הכנסת, למסיבה בגן, למשפחה, להירתע ולהיבהל. ויש גם ילדים שבכלל לא אוהבים להתחפש, וגם זה בסדר. במקום תסכול ועצבים, עשו תיאום ציפיות ביניכם לבין עצמכם. והכינו את הילד מראש תוך שיחה. הסבירו לו שהיום, או מחר, יהיה יום שונה מהרגיל, ותרגלו בבית את שירי החג ואפילו ריקודי המסיבה. רצוי לתת לילדים את התחפושת לשחק איתה, וללבוש לניסיון בבית, בתנאי שבחרתם תחפושת קלה ללבישה, שהיא דבר חשוב ביותר, ובכל מקרה אל תלחצו, אל תאיימו, גם אל תבטיחו פרס. העבירו רק מסר שאתם בטוחים ומאמינים שהוא מסוגל להתלבש בכוחותיו שלו. לא הולך? הכניסו את התחפושת לשקית וקחו איתכם לגן או למשפחה. אולי הוא יסכים בהמשך היום. גם זה קורה.

איפור של ECO LAVE צילום תמר גוז'נסקי

וכשהילד לא רוצה להצטלם עם התחפושת? לא קרה כלום! חפשו הזדמנות אחרת לצלמו איתה. חיוני לא לתת לילד תחושה שאתם מאוכזבים ממנו.

כמעט בכל עיר, מוסיפה שלי לביא, מתקיימות חגיגות פורים עירוניות, מלוות במצעד תחפושות, ריקודים, פעילויות ושירים. ישנם ילדים שההמולה, הרעש, הצבעוניות וכמות  האנשים מרתיעה אותם. אל תתעקשו להישאר. קחו נשימה והכילו את האכזבה, בלי לגרום לילד תחושה שהוא מאכזב אתכם.

תחפושות חד קרן בג'מבו סטוק

אגב, נשארתם ברגע האחרון ללא תחפושת לילדים? – ברשת ג'מבו סטוק ניתן להשיג תחפושת מלאה ב-25 שקלים, וחלקי תחפושת בעשרה עד 15 שקלים. ועד רביעי השבוע, בקניון דיזנגוף סנטר בתל אביב בחנויות "ברוריה" ו"המציאון" תוכלו להשיג תחפושות יד שניה שעברו חידוש ושיפוץ במחירים מוזלים. מי שיביא לשם תחפושות ישנות יקבל גפ שוברי הנחה למימוש ב-20 ובכ-40 שקלים.

דיל קוסמטיקס מבית אינגלוט

כשחוזרים הביתה, חשוב דבר ראשון להסיר את האיפור. מדובר הרי בנצנצים, דבקים, צבעי מים ועוד, הצמודים לפנים הרבה שעות.  חברת אקולאב והמאפרת המקצועית נופר מטייב,  ממליצות מראש לבדוק שהצבעים שאתם מורחים מאושרים על ידי משרד הבריאות, לא נוסו על בעלי חיים, וניתן להסיר אותם בג'ל פנים המיוצר מחומרים טבעיים, ויש כאלה. נקו גם בעזרת מים מיסלרים, וסיימו במסכת לחות המכילה תמציות כמו אלוורה, מלפפון וקמומיל. ניתן למצוא כאלה ברשתות הטבע.

היכל הקרח ICE PEAKS צילום חגי סרי

ואסיים בכמה הצעות בילוי משפחתיות לשעות שאחרי המגילה וסעודת הפורים: במוזיאון הילדים בחולון  יעלו הצגות מותאמות לגילאי 2.5 עד 5, ולגילאי 6-8. ויש שם גם סיור של תנועות ידיים וגוף בשם "הזמנה לשקט" מבית היוצר של "דיאלוג בחשיכה". מניסיוני, מומלץ מאוד. חייבים לרכוש כרטיסים מראש באתר המוזיאון.

מוזיאון הילדים הישראלי חולון. צילום טל קירשנבאום

בהיכלי הקרח אייספיקס בחולון ובבאר שבע בנוסף להחלקה המגניבה והמהנה על משטחי הקרח, בפורים הלוהט שנחת עלינו השנה, תהיה אווירת פורים עתירת תחפושות, והגרלה למנוי שנתי למצטלמים ומתייגים. הרשמה באתר או בפייסבוק.

מוזיאון המוזיקה העברי ירושלים. ציילום שרונה דרעי

ירושלים זכתה ביומיים פורים כמובן, ולצד כל האטרקציות אני ממליצה על מוזיאון המוזיקה העברי, שבין היתר מאפשר למבקרים להתנסות בעצמם בכלי נגינה פרס. פרטים נוספים באתר המוזיאון.

ועוד אטרקציה ירושלמית מומלצת: נהיגה עצמאית לבעלי רישיון נהיגה, ברכב חשמלי מלווה בסיור פיזי ודיגיטלי, עם עצירה במתחמים כמו העיר העתיקה, טחנת הרוח במשכנות שאננים ועוד. חברת גו קאר ישראל מציעה את הסיור הנמשך שעה וחצי עם ליווי של שירי פורים וסיפורים באווירה המתאימה. 175 שקלים לאדם.

סטודיו מנדרינה בגולן. צילום רינת אפלבוים

 בתוכניתכם לסייר בפורים בצפון הארץ, בגולן יש אטרקציות פורימיות רבות, בחרתי שתיים: ביער אודם – סיור עששיות מלווה בתחפושות, יין ומוסיקה שיצא כרבע שעה לפני השקיעה, להזמנה: 050-6894560. ובסטודיו מנדרינה סדנת פיסול פרצופים ודמויות על פקקי שעם. מתאים מגיל 8. לפרטים והרשמה"  050-7406484

גו קאר ירושלים. צילום קופונופש

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.