פורסם by & קטגוריה בריאות, הורים, ילדים.

.

הכירו: הכינה נחמה במלוא כיעורה

הכירו: הכינה נחמה במלוא כיעורה

שבוע לפני תחילת שנת הלימודים השיקה חברת ד"ר פישר תכשיר בעזרתו ניתן להבטיח שהילדים לא יחזרו עם כינים מהכיתות והגנים. מדובר בספריי המכיל תמצית רוזמרין, שאפשר לרסס על ראש הילדים כל בוקר, והוא מאפשר לסרק בקלות ובמהירות אפילו את השיער הכי מקורזל. הספריי פועל באמצעות אוויר בלבד, ללא גז בוטאן, אותו גז בישול מתלקח שאמור לפגוע בשכבת האוזון. אחרי הספרי מסרקים במסרק סמיך, חייבים מסרק סמיך, וסירוק יומיומי התגלה כדרך היעילה ביותר להיפטר מכינים. גילה זאת פרופסור מאונדר, פרזיטולוג מומחה מאוניברסיטת אוקספורד.

גירוד הראש הוא אחד הסימנים להדבקה

גירוד הראש הוא אחד הסימנים להדבקה

למי שמרים גבה בהשלמה ואומר שזה לא כל כך נורא ואפשר לחיות גם עם כינים על הראש (יש הורה כזה?), אצטט את סם כהן – מנהל השוק המוסדי של ד"ר פישר ומומחה בתחום הכינמת, המסביר שכינים גורמות לגירוד. גירוד פוצע את העור, ואם הציפורניים לאו דווקא סטריליות הפצע הקל עלול להזדהם ואז זו כבר בעיה.

למרות התזת הספריי (שהוא חלק מסדרת סרקל), הילדים נדבקים? יש עוד שני תכשירי חפיפה לפתרון הבעיה: סרקל פורטה עם שמני עץ הקוואסיה, עץ התה והנים, וסרקל אקטיב, הכולל שש תמציות הידועות ביכולת הקטילה של כינים וביצי כיני: רוזמרין, עץ התה, גרניום, למון גראס, אנדי רובה ונים, וגם סיליקון המסוגל לחדור את קליפת ביצי הכינים.

סדרת סרקל כולל פטנט הספריי החדש

סדרת סרקל כולל פטנט הספריי החדש

זוכרים את הסרט "הקיץ של אביה" מהימים בהם מרחו נפט על ראשי הילדים כדי להילחם בכינים או גלחו את ראשם משיער? זוכרים את הרעלים המודרניים יותר שמרחנו על ראשי הילדים בעשורים האחרונים שדרשו המתנה ארוכה עד החפיפה הגואלת? לחסידי התכשירים החריפים הללו, שימוש בשמנים טבעיים נראה אולי לא רציני והם חושבים ששמנים עלולים להצחיק את הכינים, אבל הם טועים. מומחים בנושא גילו שהכינים לא מפתחות עמידות לחומרים טבעיים.

אידיאלית, אם האו"ם למשל היה מכריז על מבצע חפיף עולמי וכל האנושות הייתה באותו היום מבצעת ניקוי הראש מכינים, היינו כנראה מדבירים את המכה הזו. אלא שזה כמובן מיתוס לא מעשי. אז הנה כמה מיתוסים שנוצרו סביב מכת הכינים והפרכתם:

כינים כנראה יש בעיקר לילדים מלוכלכים ומוזנחים.

לא נכון. במחקר התברר שכינים אוהבות שיער נקי וראש נקי.

כינים קופצות מהראש או מתעופפות באוויר.

לא נכון. כינים עוברות מראש לראש רק באמצעות מגע ישיר בין ראשים, כובעים, מסרקים, מצעים, מגבות ומספריים.

שיער צבוע מדביר כינים ומונע הידבקות בהן.

לא נכון. יכולת האחיזה של הכינה בשיער צבוע אינה שונה משל שיער רגיל.

כינים יכולות להעביר מחלות.

לא נכון. עם זאת, גירוד יתר כאמור עלול לגרום לגירויים ופצעים פתוחים ומכאן לזיהומים.

כינים אוהבות יותר שיער ארוך.

לא נכון. שיער קצר דווקא מקל על הכינים לנוע על הקרקפת ולכן תספורת קצרה איננה פתרון למניעת הדבקה. אבל נכון שבנות (ששערן בדרך כלל ארוך יותר), נדבקות פי שניים מבנים. לא ברור מדוע. ייתכן כי הדבר נובע מנטייתן של הבנות להתקרב יותר זו לזו.

אפשר להידבק מכינים בעת משחק בחול.לא נכון. כינת הראש עוברת רק במגע ישיר מראש לראש או משיירי שיער על מסרקים, בגדים, מגבות ומצעים.

כינים יכולות לשרוד על המצעים ועל מברשות השיער.

לא נכון. כינים יכולות לשרוד מחוץ לראש עד מקסימום 48 שעות בלבד. ובכל זאת מומלץ לנקות את כל ציוד השיער וכן מגבות ומצעים אותם מומלץ לכבס בטמפרטורה של 60 מעלות. מה שלא ניתן לרחוץ, אפשר לסגור בשקית פלסטיק למשך שבועיים.

רק ילדים יכולים להדבק בכינים.

לא נכון. ילדים סובלים יותר מכינים כי הם נמצאים בקרבה פיזית רבה יותר במשך שעות היום אך ניתן להדבק בכל גיל.

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.