פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות, תבשילים ועוגות.

החזרה אל השגרה של שבועות ללא חגים, עם הכריכים היומיים לבית הספר ולעבודה, הארוחות שצריך לתכנן ולהכין מראש לילדי המפתח החוזרים הביתה לפני ההורים, ואפילו אותה העוגייה הנצחית שליד כוס התה או הקפה, גורמת לא פעם לתחושה שילדים נוהגים לתאר כ"משעמם לי בפה". מי שתופסים טרמפ על התופעה המוכרת הם יצרני המזון המוכן, שמפתיעים כל עונה עם חידושים. טעמתי בשבועות האחרונים 17 מהחידושים האלה – וחזרתי כדי לספר.

מאפיית ברמן לשופרסל

# לחם "ירוק"
הלחם האחיד קצת נמאס? – קבלו שדרוג: "מאפיית ברמן" מייצרת עבור שופרסל לחמים אורגניים חדשים במותג green. יש שישה סוגים: לחם שאור, לחם כוסמין, לחם דגנים, לחם מקמח מלא, לחם שיפון וחלה. לכולם אישור מטעם אגריאור. אהבתי במיוחד את לחם הכוסמין, אבל בני משפחה, אפילו ילדים, שקיבלו פרוסה מכל אחד משישה הסוגים, הסכימו שכולם "שווים כריך".

# ארוחה מבושלת מצוננת
מאז הופעתה של מנה חמה במקומותינו, הקלו על חיי אימהות עובדות וילדי מפתח עוד כמה מותגים של ארוחות מוכנות שצריך רק לחמם. ועכשיו הצטרף מטעם קבוצת שטראוס המותג Eat Good, עם 4 ארוחות מצוננות (בניגוד למיובשות שצריך להוסיף להן מים או קפואות שצריך להפשיר), הדורשות חימום קצר במיקרוגל: נודלס בסגנון בנגקוק, פוזילי פונגי , מוקפץ בסגנון אסיאתי ושווארמה צמחונית. כולם כוללים פחמימה, חלבון צמחי וירקות. לא גורמה אבל משביע ומרגיע רעב. המחיר ליחידה: 15-17 שקלים.

 

# מ"עוף טוב" – ל"דג טוב"
חברת "עוף טוב", המתמחה במוצרי עוף והודו ללא אנטיביוטיקה והורמונים, מפתיעה עכשיו עם "דג טוב", שישה מוצרי דגים קפואים מוכנים לאכילה: פילה אמנון מצופה, מקלוני דג בציפוי צ'ילי חריף מעודן, מקלוני דג בציפוי צ'יפס, קציצות דגים וקציצות דגים נורווגיות המכילות סלמון. המחיר המומלץ למארזים של 360-600 גרם נע בין כ-28 לכ-32 שקלים.
ילדים שטעמו פסקו שמקלוני הדג בציפוי צ'יפס הם הטעימים שבחבורה, אני אישית אהבתי במיוחד את פילה האמנון.

# נקניק דג מעדני מיקי
עוד חידוש בקטגוריית הדגים: ״מעדני מיקי" של הסלטים, הממרחים והדגים הכבושים השיקה "נקניק דג" בשם "רוסט פיש" – פרוסות דקיקות המזכירות פסטרמה, של טונה וסלמון – הזדמנות לרענן ולשדרג כריכים וטוסטים. כ-26 עד כ-30 שקלים לאריזות של 160-180 גרם. הכי טעימות – פרוסות הטונה המעושנת.

יחיעם. צילום אריה ויסמין

# נקניקיות בריאות
את הסטיגמה המוכרת של הנקניקיות כמזון לא בריא, מנפצת עכשיו חברת "מעדני יחיעם" עם סדרת נקניקיות חדשה נטולות גלוטן, סוכר, מונוסודיום גלוטמט וכל חומר משמר אחר. לנוכח התלהבות ילדי המשפחה מטעמן, הן הפכו לתופעת קבע בארוחות הצהריים הקלות שלנו. בינתיים יש נקניקיות עוף ונקניקיות חריפות, אבל החברה מתכוונת להרחיב את ההיצע. כ-14 שקלים לאריזות של 400 גרם.

בורגרים. בורגר ליגה עם חציל פיקנטי ירוק. צילום חיים יוסף

# בורגר עדשים

קציצת ההמבורגר הטעימה ביותר שיצא לי לטעום באחרונה, היא דווקא טבעונית, המצאה של השף של רשת Burgerim (בורגרים), סניף גבעת שמואל, עשויה מנבטי עדשים ושעועית מש, סלק, אורז מלא, ירקות וסויה. הרשת הכשרה והגדולה מסוגה בישראל (כ-50 סניפים ברחבי הארץ ועד סוף 2019 יהיו כבר 60), עברה שדרוג ומתיחת פנים אחרי שנרכשה על ידי קבוצת BBB, וגם מיישמת רעיון שיווקי מבריק: במקום המבורגרים גדולים של 200 גרם כמקובל, היא מציעה מיני המבורגרים של 80 גרם לפני צלייה, ב-8 טעמים ותיבולים – בקר וטלה, מרגז ועוף, טבעוני ואנטרקוט, עם שום (רומני) או עם חציל (ליגה), על גחלים או מעושן. וכך, במקום להתמלא מקציצה גדולה בטעם אחד, נשאר מקום להתענג על כמה טעמים.

בורגרים. הפוסטר המציג חלק מהמבחר. צילום נעמי גוטקינד-גולן

ניתן להזמין משלוח הביתה באמצעות אפליקציה של מועדון לקוחות בהרשמה ללא תשלום והוא מגיע בקופסאות של 2 עד 16 יחידות. בסניפים עצמם הותקן "קיוסק" ממוחשב לממהרים, עם מסך מגע, המאפשר להזמין  ולקבל את ההזמנה בתוך זמן קצר.
אגב השף היצירתי בגבעת שמואל הדגיש באוזני שהבשר הוא "בלק אנגוס ארגנטינאי", מלך הבשרים המיובאים לארץ. אכלתי ארבעה מתוך שמונה הטעמים של הרשת (יותר לא היה לי כוח, מרוב שובע), ויש לו בהחלט במה להתגאות.

# הג'וי שבסויה. SOY JOY

לסויה יש אין סוף תחפושות, ובימים אלה היא שוב מפתיעה, והפעם בצורת נתח דמוי סטייק פילה, שמבשלים במים כחצי שעה, סוחטים היטב ומטגנים או צולים. יזם החידוש הנקרא "סוי ג'וי" הוא איש ההייטק דני קרן, שנתקל בו במסעדה בפולין במסגרת נסיעת עבודה והתלהב. את המוצר דל השומן הזה, בעל הערך הגליקמי הנמוך, המשווק גם בקוביות וברצועות. ניתן למצוא בחנויות טבע.

# טחינה קטיפתית לחיצה. "בארכה"
כשאין זמן או מרץ לדלל ולתבל טחינה גולמית בבית, הטחינה הגולמית של חברת "בארכה" בטעם שום לימון או בטעם מעודן במרקם חלק וקטיפתי ובבקבוק לחיץ היא תחליף ראוי. ילדים המסרבים לטעום טחינה גולמית במרקם מגורען (שהוא דווקא זה המועדף על מבוגרים), השתכנעו לטעום את המוצר החלק, במיוחד כשהרשיתי להם גם ללחוץ בעצמם את הבקבוק הלחיץ. כ-12 שקלים לבקבוק של 310 גרם.

# מעדן פרווה דגנים וקטניות. שטראוס

מעדן הפרווה הפרוביוטי ONLY העשוי מדגנים, קטניות, זרעים וחיידקים פרוביוטיים – ללא חלב וללא סויה הוא המיזם הראשון של חממת הפודטק TheKitchen מקבוצת שטראוס שהמציא הישראלי רונן לביא מבעלי הסטארט אפ "יופיקס". לביא רגיש ללקטוז, חיפש ורקח מוצרים שונים בשיטת ההתססה של היוגורט, והגיע למוצר המפתיע, שגם נטול מייצבים, צבעי מאכל וחומרי טעם וריח. יש מעדני ONLY בתוספת תפוח וקינמון, או מחית פירות יער, או מחית בננה. כולם גם מכילים סוכר לבן או סוכר חום.

 

# וופלים ללא גלוטן. גילרוי. צילום אפרת אשל
לרגישים לגלוטן הרחיבה גילרוי יצרנית מותג "עלמה" את מספר המתוקים שביכולתם לצרוך: ופל ללא גלוטן במילוי קרם שוקולד או קרם לימון וגלילי וופל במילוי קרם שוקולד או קרם בטעם אגוז וגם גביעי גלידה. הטעם מספיק מעולה כדי שהילדים במשפחה שלי, שאין להם רגישות לגלוטן, אכלו וביקשו עוד. כ-7 שקלים לאריזות של 100-150 גרם ברשתות המזון.

# רוגעלך שוקו-וניל. אחווה. צילום יעל האן

כשאין מגבלה בריאותית, אני ממליצה על עוגיות בצק השמרים החדשות של "אחוה" בסגנון רוגעלך, בטעם וניל עם שוקוצ'יפס. קרם הווניל והצבעוניות של שחור ולבן, משדרגים גם את המראה שלהן וגם את טעמן. כ-8 עד כ-10 שקלים ל-400 גרם.

# בציפוי שוקולד בלגי. מארבה. צילום אפרת אשל

עוד עוגיות הממתיקות את החיים לצד כוס תה או קפה הן ה"שוקו דליס" החדשות שמייבאת חברת מרבה (Merba), כשרות לאוכלי אבקת חלב נוכרי. ייחודן בציפוי של שוקולד בלגי, ובמילוי במרקם קרם. המומלצות ביותר לטעמי הן אלה המצופות בשוקולד מריר. אבל יש גם בציפוי שוקולד חלב, ויש הממולאות בקרם בטעם וניל. 10-12 שקלים לאריזות של 145-176 גרם.

# ממרח אגוזי לוז טבעוני. השחר העולה. צילום אסף אמברם
את אגף המתוקים בכתבה חותם חידוש של המותג הישראלי הוותיק (נוסד ב-1948), "השחר העולה". ממרח פרווה טבעוני מאגוזי לוז (15.5% ) עם קקאו. עוד אופציה לנמנעים מחלב. כ-13 עד כ-14 שקלים ל-350 גרם.

# מיץ אננס. פרימור. צילום עמית שטראוס.

פרימור השיקה בשבועות האחרונים מיץ אננס סחוט טבעי ללא חומרים משמרים וללא תוספת סוכר. טעם האננס מורגש ואיכותי. בניגוד לתפוזים אגב, שתמיד עדיף לסחוט לבד בבית, במיוחד בחורף, אין אופציה כזו לגבי האננס, ולכן ההיצע החדש בהחלט רצוי. כ-14 שקלים לבקבוק של ליטר.
# נשנושי פירות בתוך החליטה החמה

#ויסוצקי. חליטת פירות עם קוביות פרי מסוכרות

עכשיו קבלו חידוש של ויסוצקי: אריזה צבעונית מחולקת לשניים, בחלק אחד שקית בצורת פירמידה שקופה ובה חליטה של קמומיל לימוני (הכי טעים בסדרה), או מיקס פירות או פריחת דובדבן, ובחלקה האחר קוביות קטנטנות של פירות מסוכרים ומיובשים – אננס, מנגו, פפאיה ותפוח. מכניסים לכוס את שני החלקים ויוצקים מים רותחים והתוצאה מקסימה, במיוחד כאשר אפשר לנשנש את קוביות הפירות בכפית.

 


# פומפדור. חליטת ג'ינג'ר וכורכום

עוד אופציה לשתייה חמה מציע המותג פומפדור (TEEKANNE) – חליטת צמחים בטעם ג'ינג'ר וכורכום, וללא קפאין. סגולות הבריאות של הג'ינג'ר והכורכום הן מן המפורסמות. בתוספת דבש, למי שלא חייב להימנע ממתוק, מתקבל משקה חם שכולו בריאות. כ-15 עד כ-18 שקלים למארז עם 20 שקיקים. 9 שקלים לבקבוק של 275 מ"ל.

# טמפו. פיקסי קוקוס אננס

סוגר את סקירת החידושים בתעשיית המזון המשקה השקוף המוגז במתיקות מעודנת של חברת טמפו, – Pixie בטעם קוקוס אננס. הוא ללא צבעי מאכל או ממתיקים מלאכותיים ומכיל רק 19 קלוריות ל-100 מ"ל.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.