פורסם by & קטגוריה הורים, ילדים, צעצועים.

אפרת מונשרי גורן, מומחית להורות, בעלת ניסיון בהנחיית הורים ומורים, נותנת לגיטימציה מפתיע והסבר משכנע למה כן לתת לילדים לאסוף קלפים. מדובר בעיסוק שיוצר אינטראקציה חברתית ומלמד דחיית סיפוקים, כי לא תמיד מקבל הילד את הקלף שהוא משתוקק לו, ועובר גם זמן עד שהוא מסיים למלא חוברת מדבקות, היא אומרת. ההסברים שלה מלווים את האוספים החדשים שהשיקה חברת "פלפוט" ובראשם קלפי איסוף ואביזרים נלווים של ליגת האלופות בכדורגל. מדובר ב-26 הקבוצות שהשתתפו בטורניר הכדורגל האירופאי של 2016-2017, במטרה להגיע לגמר ליגת האלופות 2017 בקארדיף.

פלפוט. ליגת האלופות

פלפוט. ליגת האלופות

קלפי האיסוף בתחום הספורט הנמכרים ביותר בעולם שייכים לסדרת MATCH ATTAX הכוללת 400 פריטים שונים כאשר בכל מעטפה שלהם יש גם קוד למשחק Online המאפשר כניסה למשחק וירטואלי מול ילדים ממדינות שונות בעולם. הדבר מתבצע דרך כתובת האתר: http://www.toppsfootball.com/. מעטפה עם 6 קלפים עולה 6 שקלים. מעטפה עם 5 חפיסות קלפים עולה כ-29 שקלים. האלבום שבו מדביקים את הקלפים עולה כ-20 שקלים. ויש גם קופסאות פח עם 36 קלפים במהדורות זהב/ כסף/ ברונזה בכ-75 שקלים ועוד.

ילדים שאינם שפוטי כדורגל אוהבים לאסוף בובות זעירות, סוסי חד קרן, ו… טרולים, אותם יצורי אגדה שהיו להיט בשנות ה-90 ועושים קמבק בזכות סרט הטרולים החדש של דרימוורקס שגם אותם משיקה פלפוט. מעטפה עם 5 טרולים עולה 5 שקלים, ואלבום פלוס מעטפה כזו עולים כ-15 שקלים.

פלפוט. טרולים

פלפוט. טרולים

אפרת מונשרי גורן מודעת לעובדה שכל אלבום אוסף של הילדים מרגיז אותנו, ולא משנה אם זה אלבום שחקני כדורגל או כדורסל או כוכבי סדרת טלוויזיה. בעינינו זה תירוץ לבזבוז כסף, אבל בעיניהם, היא אומרת, זה מלהיב לא פחות ממה שמרגישים המבוגרים האוספים מטבעות למשל. אפשר גם להשתמש בהזדמנות הזו כדי לחנך את הילדים להשתמש בכסף בחוכמה ולא ליד כל קיוסק בדרך הביתה לעצור ולרכוש קלפים ללא הגבלה. לשם כך מתכננים עם הילד את התקציב המיועד למטרה הזו ולא נכנעים למתן כסף מעבר לכך: "לימוד תכנון פיננסי בגיל צעיר הוא נושא חשוב", היא מסכמת. וכאשר מתברר שבמעטפת הקלפים שהילד קנה לא נמצאת המדבקה שחסרה לו, הוא לומד להמתין לקנייה הבאה, להתמודד עם אכזבות, ולהחזיק מעמד בדחיית סיפוקים. כל אלה לקחים הבאים בעקבות האיסוף. והורים לילדים המתקשים ביצירת קשרים חברתיים, מוסיפה אפרת, יכולים למנף את האיסוף (זה יכול להיות גם אוסף בובות קטנות ולאו דווקא קלפים), כדי ליצור שיח עם חברים וחברות השותפים להתעניינות באוסף.

אחרון חביב, פעילות הלמידה. כביכול היא לא קשורה לחלוטין לאיסוף, אבל זו טעות, אומרת אפרת. הילדים לומדים וגם זוכרים עשרות שמות של שחקנים, של קבוצות, של ארצות, מחזקים כך את הזיכרון, וגם מתרגלים אנגלית. ואין לזלזל בכך. כדאי לזכור את זה בפעם הבאה שהילד יבקש לקנות מעטפה נוספת של קלפים. מציעה לזכור עוד דבר: גם אנחנו בילדותנו אספנו "פרסים", מדבקות "מלאכים", "זהבים" (עטיפות של קרמבו), פרחים מיובשים ועוד מיני זוטות שמלאו את לבנו שמחה וגאווה.

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.