פורסם by & קטגוריה בריאות, מזון ומסעדות, סל המזון.

לאט אבל בהתמדה, מצטרפות חברות הענק למגמות האקולוגיות של ההגנה על משאבי כדור הארץ הנמצאים בסכנה, האוויר, המים, האדמה, הצמחייה, החקלאות והבריאות של הצמחים, בעלי החיים ובני האדם. גם מסע של אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד, אמר פעם מהטמה גנדי. אז גם שינויים סביבתיים משמעותיים יכולים להתחיל בספל הקפה ובכוס התה שלנו. כך למשל שמחתי לגלות באחרונה שחברת נסקפה, המשווקת על ידי אסם, שהקפה המגורען שלה במותג טייסטרס צ'ויס, על סוגיו השונים (רד מאג, גולד, קפוצ'ינו ועוד), פופולרי מאוד בעולם (אחת מכל שבע כוסות קפה ששותה האנושות הוא שלה), משקיעה מאות מיליונים בשיפור חיי החקלאים במדינות גידול הקפה כמו מקסיקו וקולומביה, הפיליפינים ותאילנד.

נסקפה. צילום סטודיו אסם

נסקפה התחייבה למשל להפחית את פליטת הפחמן במהלך הייצור של קפה, לקדם מעבר לשימוש באריזות מתכלות, להכשיר אלפי נשים וחקלאים צעירים בנושאים כמו מנהיגות ותכנון כלכלי למשק הבית, ופיתחה זנים עמידים למחלות.

פומפדור. חליטות אורגניות

גם מותג התה והחליטות פומפדור השיק לראשונה בארץ חליטות אורגניות, במקביל לריבוי במספר הצרכנים הישראלים העוברים למזון אורגני ונמנעים מגידולים מרוססי כימיקלים. הרתיעה מהריסוסים האלה, שהיו הבשורה החקלאית הגדולה של המאה ה-20 ובמאה הנוכחית אבדו מזוהרם, התעוררה עם השכיחות בהפרעות קשב וריכוז, אלרגיות ואפילו מחלות סרטן, שיש התולים אותם בכימיקלים שאנחנו בולעים יחד עם המזון. החליטות האורגניות מכילות לימונית ונענע, ג'ינג'ר ולימון, כורכום, לימונית וקליפת למון, קמומיל, מליסה ויערת דבש, ועולות כ-20 שקלים ל-20 שקיקים.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.