פורסם by & קטגוריה בריאות, הורים, חגים, טיפוח.

צילומים: מנרולה הפקות

יצא לי לפגוש לפני ימים אחדים אם ובת בחדר המתנה לרופא, ואחרי הערות גישוש (בחירות, טרור וכאלה), הגענו לנושא החשוב באמת: איך נפטרים מעודף משקל. האם סיפרה שהיא סוחבת על גופה כשלושה קילוגרמים שצברה בארוחות וקידושי בית הכנסת בחגי תשרי, ובתה התוודתה שקשה לה להוריד יותר משבעה קילוגרמים שנשארו מאז שילדה את בנה הבכור, למרות שהוא כבר בן חמישה חודשים. נזכרתי במה שקראתי אצל מאמנת הכושר ענבר חן, בעלת "המכון לחיטוב ישבנים" (ז'בוטינסקי 28 רמת גן:  054-3971138), ושמחתי לחלוק את העצות שלה עם השתיים, שהבטיחו ליישם. וזה גם הכניס אותי לאמביציה להתחיל. הנה כמה מאלה:

ללכת על בסיס יומי. לא מרתון ולא אימוני אולימפיאדה… פשוט 20 דקות. לדברי ענבר כל הליכה, גם בשכונה, בחצר, בדרך לגן כדי לקחת את הילדים, עושה את העבודה.

גם הטיפ השני מוכר וידוע, ועם זאת, אפקטיבי: שתו מים. והרבה.

ובנוסף, ברור שלא צמים ולא מוותרים על כל טוב הארץ, פירות וירקות, פחמימות וחלבונים, אבל לא עד ההרגשה ש"מתפוצצים". ולא עד שצריך לפתוח כפתור…

ומה עם הקילוגרמים שנצברו בהריון ונשארו הרבה אחרי הלידה?

לפי ענבר חן, מחקרים רבים מראים שאימון במהלך ההיריון, מסייע לחזרה קלה ובטוחה יותר לשגרה לאחר הלידה. אבל הרי לא התאמנו במהלך ההיריון – בכל זאת לא להתייאש, וגם לא להאמין שתמיד אפשר להתגבר על המשימה לבד. מומלצים אימוני כושר מותאמים אישית, ולשם כך צריך להיעזר בסטודיו שמתמקצע באימוני נשים שלאחר לידה, כמו זה שבבעלותה. ועד שנחליט לציית לעצה הזו, הנה כמה טיפים שענבר חולקת עם כולנו:

1. הזמן האופטימלי לחזרה לפעילות לאחר הלידה נע בין 5-6 שבועות. זהו הזמן בו עדיין מתרחשים שינויים הורמונליים והגוף מתאושש. טרם החזרה לאימונים מומלץ להתייעץ עם רופא.

2. רוב הנשים שלאחר לידה יחוו בריחת שתן בזמן צחוק, עיטוש וקפיצות. מביך אבל יש פתרון. ישנם תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן ושרירי הליבה שיעזרו. איזה למשל? -שבו על כיסא או שכבו על הגב, וכווצו את קרקעית רצפת האגן פנימה וכלפי מעלה, החזיקו מספר שניות ושחררו. יש לחזור על התרגיל מספר פעמים כל יום. אם הכיווץ לא ברור, ניתן לעצור את מתן השתן וכך לזהות באיזה שרירים מדובר. מומלץ לא לעצור את השתן באופן קבוע אלא רק למען הבנה של השריר שמתכווץ.

3. למען תזונה מאוזנת ובריאה שתעזור להוריד משקל עודף חשוב וכדאי להתייעץ עם מומחית תזונה.

4. קבלה עצמית וסבלנות הן מפתח להתמדה באורח החיים שיסייע לגוף לחזור אל עצמו. השינויים לוקחים זמן, אז גלו סבלנות כלפי עצמכם.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.