פורסם by & קטגוריה חגים, מזון ומסעדות, תבשילים ועוגות.

ככל שמתקרב חג החנוכה, נזדקק יותר ויותר לכוננות ספיגה כפולה: א. ספיגת כמות הקלוריות שיש בתפיחת הבצק המתוקה הזו המטוגנת בשמן עמוק. ב. ספיגת ההמצאות שקונדיטורים אמביציוזיים ועתירי המצאות מעמיסים עליה – קצפת, סוכריות צבעוניות, קרמים, ציפויי שוקולד, ריבת חלב, קרמל, פיסטוק, פרוסות מנגו, פסיפלורה, תותים – רשימה חלקית.

רשת ביגה. סופגניות מרובעות. צילום אנטולי מיכאלו 

יש שינויים שבדמיון הפרוע ביותר לא היינו משערים: סופגנייה מרובעת, סופגנייה מלוחה, סופגנייה נטולת גלוטן, סופגניית קרם סלמון, סופגניית עליסה בארץ הפלאות. מגיע רגע שבו מתחילים להתגעגע לסופגנייה הפשוטה עם מלית הריבה שעליה גדלנו מאז ימי הגן. וגם כאלה לא חסר. מצד שני קשה להכחיש שהודות לחידושים, לסופגניות יש אטרקטיביות קולינרית שמושכת גם אניני חך.

רשת נאמן

ברשת נאמן בונים על ראש הסופגניות פאזל של סוכריות עדשים, דיסקיות של עוגיות שטוחות, משולשי שוקולד לבן, ציורי מתוקים המרהיבים את העין עד שכמעט שוכחים שאלה לא עוגות יום הולדת מיניאטוריות אלא מאכל מסורתי של חג האורים. ברשת ביגה השיקו לראשונה מאז מתתיהו ובניו נדמה לי, סופגניות מרובעות מלוחות. ולמה לא, שהרי המאכל מתקשר לשמן, לאו דווקא לסוכר, אז מרבעים את כדור הבצק, וממלאים אותו, לא להאמין, בסלמון מעושן וביצה עלומה, בשילוב קרם אבוקדו וגרידת לימון. יש שם אפילו סופגנייה מרובעת בסגנון סביח ובתוכה פרוסות חציל, פרוסות תפו"א, פרוסות עגבניות, פטרוזיליה, ביצה קשה ומלמעלה זיגוג טחינה ועמבה… והמכורים לפטריות ימצאו סופגנייה עם תרד וגבינת מוצרלה מכוסה בזיגוג קרם כמהין. יצירות כאלה עולות כמובן הרבה ועבור המרובעות הללו תשלמו 39-45 שקלים ליחידה. נועז מדי ופחות מדי חנוכתי בשבילכם? אז בבגיה יש גם סופגניות עגולות עם וניל קרמל, אייריש קרם, ריבה, ומי שזקוק לכך, סופגניות ללא גלוטן. אלה עולות 7-12 שקלים תלוי במילוי.

רשת מונייר. צילום דניאל לילה

בשנים האחרונות מכינים בהרבה מאפיות סופגניות מיני, כי רבים בציבור רוצים לספוג פחות קלוריות. המותג מונייר, המתמחה במגשי אירוח ביתיים, בסגנון "אוכל אצבעות" זעיר, משיק מגשי אירוח של סופגניות זערוריות במיוחד (מיני מיני), בשלושה טעמים: מגש מיני מיני שיש בו סופגניות במילוי ריבה וציפוי אבקת סוכר, או שוקולד אגוזי לוז בציפוי פונדט, שוקולד מריר ופירורי עוגיות, ועוד. 15 יחידות כאלה עולות 130 שקלים.
הסוג השני הוא מגש מיני-מיני עם סופגניות לוטוס וקינמון, או פטיסייר קוקוס בציפוי מנגו ופסיפלורה, ג'ל אננס ובזיליקום, או סופגניות מלבי וניל בציפוי שוקולד ורוד וסוכר גבישי. 15 יחידות כאלה עולות 140 שקלים. והסוג השלישי: מגש מיני-מיני עם סופגניות בטעמים מלוחים: קרם סלמון ושמנת בזיגוג שרי וקוויאר כתום, או קרם גבינות פיקנטי בציפוי ארטישוק, ובזיליקום, ועוד. 145 שקלים ל-15 יחידות. המותג שלוח את המגשים לכל חלקי הארץ לפי הזמנה.

וונדרלנד פטיסרי באגמון מרקט

לגימיק הסופגניות של הקונדיטורית אושרת סולימני מאגמון מרקט הצמוד לאגמון החולה על כביש 90, קוראים "wonderland patisserie" "אליס בארץ הפלאות". היא מכינה 6 טעמים מיוחדים מבצק חמאה וחלב עם שמות לקוחים מהספר האגדי. למשל סופגניית החתול במילוי קרם לימון ומרמלדת פטל, סופגניית הכובען המטורף במילוי קרם פיסטוק וציפוי שוקולד לבן ושברי פיסטוק קלוי, סופגניית המלכה האדומה עם קרם מסקרפונה וקונפי תותים, ועוד, כל אחד מאלה עולה 12 שקלים. אבל יש לה גם סופגניות זולות יותר כמו סופגניות שוקו וסופגניית עוגיות אלפחורס ב-8 שקלים.

טאטי בייקרי. צילום דניאל לילה

גם בטאטי בייקרי, רשת אפייה בסגנון צרפתי, הסופגניות עשויות מבצק חמאה וחלב וכאשר הן ממולאות בקונפיטורת תות מסורתית, מחירן 7 שקלים ליחידה. מילוי קרם גבינת מסקרפונה וקפה אט קרם חמאת בוטנים מעלה את מחירן ל-11 שקלים ליחידה. אבל מה שהכי נחרט בזיכרון של בלוטות הטעם היא הסופגנייה במילוי קרם טחינה ושוקולד לבן, שגם היא עולה 11 שקלים.

מקס ברנר. צילום נמרוד סונדרס

השוקוהוליקים מתעניינים כל שנה בסופגניות של רשת השוקולד "מקס ברנר", והחל ב-8 בדצמבר, ניתן יהיה למצוא שם סופגניות במילוי גלידת וניל ושוקולד חלב נמס וחם, או שוקולד לבן עם קוקוס ושקדים, וגם סופגניות ללא מילוי הנמכרות בצירוף מזרק שוקולד לבן או חום או מריר למילוי עצמי לפי הכמות והרצון האישי. אלה האחרונות עולות 29 שקלים ליחידה פלוס מזרק. ואילו שלישיית סופגניות כאלה עם שמות כמו "המסמיקה" כי יש תותים וכותרת של קצפת ופירות יער אדומים, עולה 42 שקלים.

רשת מתוקה. צילום בני גם זו לטובה

ומה קורה ברשת מתוקה? מירי ארזי המייסדת, הבעלים והקונדיטורית, יצרה שיתוף פעולה בלעדי עם "יד מרדכי" והיא ממלאה את הסופגניות שלה בקונפיטורת התות של המותג, ובנוסף, "בונה" כל סופגנייה בהשראת סגנון אמנותי. דוגמה – סופגניית "קוביזם" עגולה בבסיס ועליה משטח מרובע, עם שלל אלמנטים נוספים היוצרים תמונה. הסופגניות של מתוקה ממולאות ומעוטרות ברום עם קצפת, דובדבנים, קרם חלבה, קרם לימונצ'לו, ג'לי הדרים ותפוז מיובש, קרם פיסטוק, ועוד שלל טעמים ומראות. רובן עולות 12 שקלים ליחידה. סופגניית תות ריבה עולה 7 שקלים. וההמצאה של ארזי: עוגת קולאז' עשויה 11 סופגניות בריוש אפויות בשלושה סוגי מילוי. כל אחד מהמוזמנים למסיבת חנוכה או טקס הדלקת החנוכייה בוצע מתוך העוגה את הסופגנייה לטעמו, והיצירה נמכרת באריזת מתנה שקופה ב-117 שקלים. יש גם מגש סופגניות עם 24 יחידות בטעמים ומליות שונות, ב -222 שקלים, ומגש סופגניות בהשראת סגנונות באמנות, עם 24 יחידות ב-288 שקלים.

רשת קפה גרג. צילום אנטולי מיכאלו

מסתפקים בסופגנייה המסורתית, האהובה והמסורתית עם ריבת תות שדה? ברשת קפה גרג היא עולה 7 שקלים.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.