פורסם by & קטגוריה חגים, מזון ומסעדות, תבשילים ועוגות.

קיימות שתי האסכולות המרכזיות ביחס לסופגניות. אחת אומרת שאם כבר – אז כבר, נרביץ הכי הרבה קלוריות ונתפרע עם שוקולד וקרם שמנת ופררו רושה. השנייה גורסת שעל עקרונות של איפוק וכוח רצון צריך לשמור בכל מצב, גם בחנוכה. אישית, יסלח לי קוני, אני חסידת הגישה המתירנית. בעיני עדיפה סופגניה אחת, אפילו בגודל ביס, אבל בטעם גן עדן, על פני שלוש בטעם דיאטה. למי ששותף לגישה הזו אציע את הסופגניות הטעימות ביותר שבאו אל פי בשבועות האחרונים, ואקנח בכמה מתכונים שווים.

רשת קונדיטוריות שמו. צילום דניאל לילה

רשת קונדיטוריות שמו. השראה צרפתית. צילום דניאל לילה

בראש הרשימה, הסופגניה היקרה ביותר בה נתקלתי, זו של "קונדיטוריית שמו", מטוגנת בשמן קנולה ונקראת מונט בלאן, ממולאה בקרם ערמונים, מרנג ומילוי ריבת פטל (19 ש"ח). רשת שמו מחדשת גם עם סופגניית חמאה מלוחה (8 שקלים), סופגניות מרשמלו (10 שקלים), וסופגנייה במילוי קרם לימון (8 -10 שקלים ליחידה).

סופגנייה קלאסית עם ריבת תות ואבקת סוכר, אבל באיכות שף, מצאתי ב"מתוקה רומסרוויס". 5.5 שקלים ליחידה. ייחודה במילוי קונפיטורת פרי אמיתי, ללא תמציות טעם, ללא תוספים וללא צבע מאכל. חובבי החידושים ימצאו גם כאן סופגניות טירמיסו במילוי בישקוטי טבול בליקר קפה למשל, סופגנייה אלכוהולית "לילדים גדולים", ומילוי שוקולד השחר וסוכריות צבעוניות לילדים קטנים. 8.5 שקלים ליחידה. ויש גם מארז של 15 סופגניות לטיגון בבית ב-39 שקלים. יש משלוחים עד דלת הבית: 1-700-723-723

 רולדין. לאכול ולשתות באותו הביס

רולדין. לאכול ולשתות באותו הביס

רשת רולדין משיקה לראשונה בתולדותיה את הקרולדין, גרסת פיוז'ן לקרואסון הצרפתי בצורת סופגנייה, ב-6 שקלים, לצד חידושים כמו סופגניות עם פניני שוקולד כסופות, שבבים מוזהבים או צ'ייסרים (גם אוכלים מתוק וגם שותים אלכוהול באותו הביס), ב-10 שקלים ליחידה. סופגנייה "מושחתת" במיוחד של רולדין נקראת "גולדן קריספ" ומכילה בין היתר שבבי קרפ, אגוזי לוז מקורמלים, וצ'ייסר שוקולד ביאנקו. 330 קלוריות ליחידה. נשמע הרבה? חכו עד שתטעמו את ה"אייריש קופי" עם הגנאש מקיאטו, וויסקי ושוקולד בלגי שערכה כ-363 קלוריות. סופגניות ריבה מסורתיות עולות כאן 5-6 שקלים וערכן הקלורי: 170-180.

מקס ברנר.  המסמיקה, המלטפת . צילום שיבולת שחר

מקס ברנר. המפתיעה, המסמיקה, המלטפת . צילום שיבולת שחר

ברשת השוקולד "מקס ברנר" מכינים לחנוכה מארז ספישל של 3 סופגניות עם שמות מפוצצים כמו "המפתיעה" במלית גלידת וניל ושוקולד חלב חם, "המסמיקה" במילוי שוקולד לבן עם תותים ו"המלטפת", עם שוקולד לבן, קוקוס ושקדים (39 שקלים).

 סופגניות ג'ייקוב אפויות, לא מטוגנות. צילום אסף אמברם

סופגניות ג'ייקובס אפויות, לא מטוגנות. צילום אסף אמברם

לנרתעים מסופגניות מטוגנות, מציעה רשת מאפיות הבוטיק ג'ייקובס סופגניות אפויות במילוי קרם גבינה ושברי עוגיות אוריאו (13 שקלים ליחידה), בטעם מילקי (!), במילוי שוקולד נוטלה (10 שקלים ליחידה) ועוד.

מאפיית ברמן מילאה חלק מסופגניותיה במילוי קרם ברולה (!) ב-6.8 שקלים ליחידה. באחרות יש מילוי קרם חלבה, קרם וניל ואפילו ריבת תות של פעם, אבל בציפוי שוקולד מריר וסוכריות צבעוניות. 5.8 שקלים ליחידה.

 ברמן. צילום סף אמברם

ברמן. צילום סף אמברם

 

תמיד אפשר, אם יש זמן ונכונות, להכין סופגניות גם בבית. כך יודעים מה באמת יש בתוכן ולפעמים גם בטוחים שהן פחות משמינות. למשל סופגניות עם מינימום טיגון בשמן שמאפשר המכשיר של חברת ברימאג, הנקרא MULTY FRY. בעוד שבדרך כלל זקוקים לליטר שמן בהכנת סופגניות, המכשיר דורש רק רבע ליטר. סודו הוא שיטת החימום הקיפי, טכנולוגיה חדשנית שפותחה על ידי מומחי DeLonghi. יש למכשיר גוף חימום עליון וגוף חימום תחתון ולוח פיקוד דיגיטלי לעוצמת חום. הנה מתכון המדגים את אפשרויות המכשיר.

מולטי פריי. מינימום שמן. צילום ישראל כהן

מולטי פריי. מינימום שמן. צילום ישראל כהן

חומרים:

חצי קילו קמח. חצי שקית שמרית. כפית גדושה משפר אפייה. 2 ביצים גדולות. כפית מלח (מחוקה). חצי כוס סוכר. כפית תמצית וניל איכותית. רבע כוס שמן. כוס וחצי מים.

ההכנה:

לשים שמרים, סוכר ומים במהירות איטית. מוסיפים קמח, משפר אפייה, ביצים, שמן ותמצית וניל ומערבלים כ-8 דקות במהירות בינונית. מוסיפים מלח ולשים עוד 2 דקות.

מתפיחים בקערה משומנת ומכוסה בניילון נצמד עד להכפלת הנפח.

מחלקים על משטח מקומח ל-12 כדורים שווים ומתפיחים עוד 45 דקות.

מכניסים 6 כדורים למכשיר המולטי פריי, סוגרים ואופים 6 דקות. פותחים, מחליפים את מיקום הסופגניות ואופים עוד 6 דקות עד הזהבה קלה. מוציאים וממלאים במילוי לפי הטעם.

 

אוהבים הדרים? נסו את המתכן של רשת גרג קפה שגם מוכרת סופגניות כאלה ב-5 וב-6 שקלים.

חומרים:

קילו קמח. 50 גרם שמרים. כוס חלב. 180 גרם סוכר. 5 ביצים. גרידות מלימון אחד ומתפוז אחד. קורט מלח. 150 גרם חמאה רכה. מלית ואבקת סוכר לפי בחירה.

ההכנה:

לשים במיקסר קמח ושמרים, מוסיפים חלב, סוכר, ביצים, ואת גרידות ההדרים, במהירות נמוכה.

מוסיפים מלח ועולים למהירות גבוהה. מוסיפים חמאה ומערבלים עד שהחמאה נטמעת היטב בבצק.

מטפיחים עד שהבצק מכפיל את נפחו, ואז מגלגלים ממנו 30 כדורים. משמנים את הכדורים למניעת התייבשות ומניחים להתפחה על מגש משומן עד שהם מכפילים את נפחם.

מטגנים בשמן חם. ממלאים לפי בחירה אישית.

 

מעדיפים סופגניות קטנות? המותג הקולינארי "מאסטר שף" מציעה מתכון לסופגניות ביס חלביות של אינה קראבצקי.

חומרים:

כוס קמח תופח "מאסטר שף". חצי כוס סוכר ועוד 3 כפות. 3 ביצים. גביע וחצי גבינה לבנה 3%. קורט מלח. ליטר שמן קנולה לטיגון

ההכנה:

מערבלים את כל החומרים לבצק.

קורצים עיגולים בגודל של פינג פונג ומטגנים בשמן חם עד להזהבה.

מקררים מעט ומצפים.

ציפוי 1: ממיסים 100 גרם שוקולד מריר עם חצי מיכל שמנת מתוקה, עד למרקם סמיך ומבריק.

ציפוי 2: מערבבים כף אבקת סוכר עם מיכל שמנת חמוצה.

השחר העולה. סוד קוביות השוקולד הקפואות

השחר העולה. סוד קוביות השוקולד הקפואות

 

המתכון המעניין של יצרנית ממרח השוקולד "השחר העולה" מבוסס על קוביות מוקפאות.

חומרים:

20 כפיות ממרח שוקולד. חצי קילו קמח שמרים. רבע כוס סוכר. רבע כוס שמן קוקוס. רבע כפית מלח. ביצה טרופה. 2 כפיות תמצית וניל. 2 כפיות ברנדי או ליקר אמרטו. 3/4 כוס מים פושרים.

לקישוט:

  1. גרם שוקולד מריר חתוך לקוביות. שליש כוס שבבי קוקוס. חצי כוס קרם קוקוס.

ההכנה:

לילה קודם מקפיאים 20 כפיות ממרח שוקולד בתבנית קרח מסיליקון.

בבוקר לשים את כל המרכיבים, מכסים במגבת ומתפיחים כ-45 דקות.

מחלקים ל-15 כדורים וטומנים במרכז כל כדור קוביית שוקולד קפואה.

מטגנים בשמן עמוק על אש בינונית.

להכנת המלית מחממים את קרם הקוקוס עד לסף רתיחה, מוסיפים את השוקולד המריר חתוך לקוביות ומערבבים עד למרקם קרם סמיך ומבריק.

טובלים כל סופגנייה בציפוי ומפזרים עליה שבבי קוקוס. מגישים מיד.

בונז'ור. מבחר לכל טעם ולכל כיס

בונז'ור. אפשר גם ללא שמרים

בשורה התחתונה, לפי רשת בונז'ור למרות המבחר המהמם של הקרמים והציפויים, 60% מהישראלים מעדיפים את הסופגנייה המסורתית, הקלאסית, במילוי ריבה ובציפוי אבקת סוכר. וחוץ מזה, דיאטה או לא דיאטה כמעט כולם, כולל כולם, אוכלים סופגניות. באחוזים זה: 98.3% מהנשאלים. בונז'ור גם מציעה מתכון מהיר נטול שמרים שזמן הכנתו הכולל הוא שעה אחת.

חומרים: ביצה גדולה, מכל שמנת חמוצה, 2 כפות סוכר, כפית תמצית וניל, קורט מלח, כף ברנדי או רום, כוס ורבע קמח, כפית אבקת אפייה, 100 גרם שוקולד מריר קצוץ גס, ליטר שמן ואבקת סוכר.

ההכנה:

מערבבים היטב ביצה, שמנת, סוכר, וניל, מלח וברנדי.

מוסיפים קמח ואבקת אפייה ולאחר מכן שוקולד, ומערבבים היטב.

בעזרת 2 כפיות יוצקים פנימה לתוך שמן עמוק חם תלוליות מן הבלילה עד הזהבה.

מוציאים בכף מחוררת וסופגים את השמן. בוזקים אבקת סוכר.

 

 

 

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.