פורסם by & קטגוריה חגים, תבשילים ועוגות.

 

עוגת גבינה הולכת יחד עם דיאטה? נשמע דבר והיפוכו? ממש לא, חושבת ליטל פיינגרץ דיאטנית קלינית ברשת C וכדי לשכנע אותנו מציעה מתכון לניסוי בבית. כבר מרשימת החומרים נטולת הקמח ברור שאולי לא נרזה מעוגה כזו אם נאכל חצי ממנה במכה אחת, אבל בהחלט נשמין הרבה פחות ביחס לעוגות אחרות. בפרוסה סבירה מהעוגה הזו יש 150 קלוריות.

חומרים:

3 גביעי גבינה לבנה 5%. גביע יגורט ביו אחוז וחצי שומן . חצי כוס סוכר. קליפה מגורדת מלימון אחד. 2 כפות מיץ לימון סחוט טרי. כפית תמצית וניל. 5 ביצים. חצי אריזת אינסטנט פודינג וניל ו-2 כפות קורנפלור.

ההכנה:

מחממים את התנור ל-140 מעלות ומניחים בתחתיתו תבנית קטנה עם מים רותחים.

מערבבים היטב את הגבינה, היוגורט, סוכר, קליפת הלימון, מיץ לימון ותמצית וניל ומוסיפים את הביצים בהדרגה עד שהעיסה חלקה. מוסיפים פודינג וקורנפלור ומערבבים היטב.

יוצקים את הבלילה לתבנית אפייה 24 ס"מ ואופים כשעה וחצי עד שהעוגה תפוחה, יציבה בשוליה ורוטטת מעט במרכז.

מצננים כ-5 דקות ואז מעבירים סכין סביב פנים דופן התבנית. ממשיכים לצנן עד לטמפרטורת החדר, ושומרים במקרר.

עוגת גבינה לפי הטיפים של רשת הסטוק

עוגת גבינה לפי הטיפים של רשת הסטוק

אחת הרתיעות המוכרות מפני אפיית עוגת גבינה בבית היא הצניחה שלה מיד אחרי שמוציאים מהתנור. אנשי רשת "הסטוק" ציידו אותי בעשרה כללים שמבטיחים הצלחה. ניסיתי, וזה עובד.

השתמשו בתבנית קפיצית ממתכת לחילוץ קל.

הימנעו מערבול יתר. צריך לערבל את הבלילה בעדינות.

לפני שמכניסים את הבלילה לתבנית צריך "לקפל" אותה בעדינות (לא לערבב).

טמפרטורת אפייה חייבת להיות נמוכה (רצוי רק 150 מעלות).

לא פותחים את דלת התנור במהלך האפייה.

לא מכניסים קיסם לעוגה לבדוק אם היא עשויה במרכז, זה רק יגרום לה להיסדק.

כשהעוגה מוכנה משחררים אותה רק בעזרת סכין מדפנות התבנית

לא מגישים את עוגת הגבינה בעודה חמה. עליה להתקרר ולהתייצב.

פרוסות חותכים בסכין רטובה.

אם הכללים לא לגמרי עזרו ויש למשל סדקים על פני העוגה, מסווים אותם בתפזורת של אבקת סוכר מעל.

. עוגת הטחנות הגדולות של א"י. צילום מנחם גרייבסקי

. עוגת הטחנות הגדולות של א"י. צילום מנחם גרייבסקי

נו, ואחרי שקיבלנו את כללי היסוד, אפשר לנסות עוד מתכון. הפעם זה המופיע על קופסאות הפח המעוצבות שהשיקה חברת "הטחנות הגדולות של א"י" לכבוד שבועות:

מדובר בעוגת פירורים בניחוח תבלינים אקזוטיים.

לתחתית ולפירורים:

340 גרם חמאה בטמפרטורת החדר. 3/4 כוס סוכר. 3 כוסות קמח לבן בהיר. 3 כפיות תבלינים לבחירתכם כמו קינמון, אגוז מוסקט, הל, או תערובת תבלינים סיניים מוכנים שאפשר למצוא בחנויות מתמחות.

 למלית:

225 גרם חמאה רכה. כוס ורבע סוכר. 3 ביצים גדולות. 2 כפות תמצית וניל. 3 גביעי שמנת חמוצה. 300 גרם גבינת שמנת 5% רכה. סלסלה של תותים, או דובדבנים טריים או ריבה מאחד משני הפירות הללו.

ההכנה:

מערבלים חמאה וסוכר במיקסר לתערובת חלקה.

מוסיפים קמח ותבלינים ומערבבים עד לקבלת בצק.

משטחים על מגש מרופד בנייר פרגמנט ומקררים חצי שעה.

מחוררים את הבצק בעזרת מזלג ואופים כרבע שעה בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות עד לקבלת צבע זהוב. מוציאים מהתנור ומקררים לחלוטין.

מערבבים חמאה, סוכר, ביצים ותמצית וניל לקרם אחיד ואוורירי. מוסיפים לו את גבינת השמנת וממשיכים לערבב וכשהתערובת חלקה, מקפלים פנימה את השמנת החמוצה בעזרת מרית גומי.

מרפדים תבנית 26 עם תחתית מתפרקת בנייר פרגמנט כולל צדי התבנית.

מפוררים 2/3 מהבצק האפוי ומפזרים על תחתית התבנית. מהדקים מעט.

יוצקים את הבלילה על הפירורים ומפוררים מעליה את שארית הבצק האפוי.

מכסים את העוגה בניילון נצמד ומקררים לפחות 6 שעות במקרר.

לפני ההגשה מקשטים עם תותים, דובדבנים טריים ו/או ריבה.

 עוגת גבינה של רולדין. צילום רונן מנגן

עוגת גבינה של רולדין. צילום רונן מנגן

כל המתכונים והטיפים לא ישכנעו אתכם לאפות עוגת גבינה בבית? המאפיות והמרכולים מלאים עכשיו עוגות מוכנות. חלקן גם איכותיות. למשל בקונדיטוריית "מתוקה"       ובקייטרינג "מתוקה רומסרוויס" יש עוגות פס של מוס גבינה, מנגו ותה ירוק, פס של גבינה ושוקולד, והפתעה: עוגת גבינה קרה מבצק פריך וחמאת קוקוס שהמלית בה מבוססת על חלב סויה לצמחונים וטבעונים. כל אחת מאלה עולה 65 שקלים. נזהרים מסוכר לבן? יש למתוקה גם עוגת בריוש ללא סוכר עם מלית אוכמניות ב-38 שקלים.

עוגת שמרים גבינה של קונדיטוריית ברמן. צילום אסף אמברם

עוגת שמרים גבינה של קונדיטוריית ברמן. צילום אסף אמברם

קונדיטוריית ברמן ידועה לא רק באיכות עוגותיה אלא במחירים נוחים. דוגמה: עוגת שמרים במילוי גבינה וציפוי שטרויזל בכ-27 שקלים. ברשימת העוגות המיוחדות מצאתי רולדת טורט במילוי גבינה ואוכמניות וציפוי שוקולד לבן, ועוגת פס עם גבינה, וניל ופרוסות אפרסקים. כל אחת משתיהן בכ-40 שקלים. ולנזהרים מסוכר יש טורט גבינה אפוי בכ-38 שקלים ורולדת גבינה עם אוכמניות בכ-40 שקלים. שתיהן ללא סוכר. אלה כמובן אחדות מעשרות סוגי עוגות הגבינה שאופים שם לחג.

ברשת רולדין משכו את תשומת עיני וחכי עוגות מפתיעות בשילוביהן כמו גבינה, שוקולד לבן, דובדבני אמרנה, מוס מסקרפונה וצייסר קולי פטל ב-139 שקלים, גבינה ואוריאו על תחתית בראוניז שוקולד, וגבינה אפויה על בצק פריך וציפוי שטרוייזל ללא תוספת סוכר, כל אחת מהן בכ-60 שקלים לפס. החידוש הכי מעניין היא כנראה עוגת גבינה אפויה על תחתית קרמל וצ'ייסר קרמל מלוח. גם היא כ-60 שקלים לפס. ברשימת עוגות הגבינה המלוחות יש ברולדין גם שטרודל מבצק קרנץ' מלוח במילוי גבינות אמנטל, בולגרית וריקוטה.

אגב, על מרכזיותה של עוגת הגבינה בשבועות תעיד העובדה שאפילו יוגורט, כמו יופלה של תנובה, יוצא עכשיו בטעם עוגת גבינה פירורים.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.