פורסם by & קטגוריה ביגוד ילדים, הורים, ילדים.

כניסתו של תינוק חדש למערך המשפחתי, במיוחד תינוק ראשון, דורשת לא רק גיוס משאבי ענק כספיים, אלא גם משאבי ענק נפשיים ורגשיים. והיא דורשת שינון כללי התנהגות חדשים. השיעור הראשון, קשור לנושא המיתולוגי שינה. המושג "לישון כמו תינוק" הוא אכן מיתוס. רוב התינוקות מתקשים להירדם בלילות או לישון לילה רצוף, ולהתמודד עם הבעיה הזו קשה יותר להורים צעירים מכל מסלול אתגרי. אז לצד המחשבה המנחמת שמדובר בתקופה שתחלוף (ועוד יגיעו ימים בהם לא הקושי להירדם יטריד אותנו אלא הקושי להעיר אותו), כדאי לשנן את 6 עצות הזהב של דבורה זהבי כהן, יועצת שינה שנקראה לעזרה על ידי חברת פיליפס אוונט ובהמשך ללמוד מהתובנות של הדיאטנית הקלינית והמנהלת המדעית של מטרנה, רננה מזרחי.

"ניתן להקנות הרגלי שינה והירדמות עצמאית לתינוק, כבר מגיל חודשיים וחצי", מרגיעה זהבי כהן, "בהנחה שכאבי הבטן (קוליק) שלו כבר פסקו. ככל שנקדים לעשות זאת, כך תקופת הבכי שלו תהיה קצרה יותר".

 מוצץ ניו בורן של פיליפס אוונט מסייע להרגעה ושינה

מוצץ ניו בורן של פיליפס אוונט מסייע להרגעה ושינה

 

ואלה 6 הטעויות הנפוצות ביותר שהורים עושים ורצוי לתקן אותן, ומהר:

  1. 1. השכבה מאוחרת מדי.

רוב ההורים עובדים כיום משרה מלאה, ומגיעים לקראת 17:00 הביתה. מאחר שאינם  מצליחים לבלות מספיק זמן עם הילדים לאחר שעות העבודה הם דוחים את שעת ההשכבה. וזו טעות. ילד עייף מידי שעבר את חלון השינה שלו יבכה ויתקשה להירדם.

אז מה עושים?

השכבה בשעה קבועה ולא מאוחרת, כך שהשעון הביולוגי של התינוק לא ייפגע.

 

  1. 2. נדנודים.

כמה מפתה להרדים את הילד בנדנוד מהיר על הידיים וגם בעגלה. אבל ילד שאינו יודע להירדם עצמאית בתחילת הלילה, יבקש עזרה בכל פעם שהוא יתעורר באמצע הלילה. לצורך העניין, דמיינו שאתם רגילים להירדם עם כרית ושמיכה, ובכל התעוררות, אתם לא מוצאים את הכרית ואת השמיכה.

אז מה עושים?

הקפידו להניח את ילדכם במיטתו כאשר הוא עדיין ער והישארו לצדו עד שהוא נכנס לשינה עמוקה. מותר לעזור לו להירדם עם טפיחות, ליטופים וכל מה שמרגיע אותו. כל מספר ימים הפחיתו את כמות המגע.

 

  1. טקס שינה.

לכולנו יש טקס שינה כמו צחצוח שיניים, שירותים, מקלחת, קריאת ספר במיטה וכו'. גם  תינוק זקוק לטקס שינה שמעניק תחושת בטחון ומאותת שצריך להירדם. חשוב שטקס השינה יתחיל כל יום באותה השעה ושסדר הפעולות יהיה קבוע. הטקס מכניס אותו למצב של הרפיה. כל משפחה יכולה להחליט מה כולל טקס השינה ואורכו. אבל חשוב באותו זמן להיות רק עם הילד ולא לדבר תוך כדי בסלולרי, לקפל כביסה וכו'.

מתי מתחילים?

בגיל חודש. כשעה לפני ההשכבה כבו טלוויזיות ועמעמו אורות בבית. אמבטיה, בקבוק, השכבה במיטה בחדר מוחשך, הקראת סיפור או השמעת שיר.

 

  1. 4. להעיר כדי להאכיל.

טעות נפוצה ולא נדרשת. גם תינוקות יונקים וגם תינוקות שאוכלים מבקבוק יכולים לישון מספר שעות רצופות, לכן לא מומלץ להעיר אותם כדי לאכול במהלך הלילה, אלא אם יש הוראות אחרות מרופא או מאחות. רק תינוקות יונקים שעדיין לא ביססו את ההנקה, אפשר להעיר, בתיאום עם יועצת הנקה. הוא הדין בשעות היום. אגב, הכלל אומר: "שינה מעודדת שינה ועייפות גוררת עייפות", כלומר, תינוק שישן טוב במהלך היום, ישן טוב במהלך הלילה, ולכן גם ביום לא להעיר תינוק ישן.

 

  1. מוקדם מדי למיטת מעבר.

הורים רבים מעבירים את הילד למיטת מעבר מהרגע שהוא הולך יציב.  אבל בגיל הזה הילד לא יכול להבין את משמעות המשפט "לא יוצאים מהמיטה עד הבוקר" ולכן עדיף להשאירו במיטת תינוק. מעבר מוקדם מדי יגרום לכך שהילד עלול להסתובב בבית במהלך הלילה מבלי שהוריו ישמעו אותו.

אז כן עושים?

לא להעביר לפני גיל שנתיים או ברגע שהוא מראה סימנים של יציאה ממיטת התינוק בכוחות עצמו. במהלך היומיים שלושה הראשונים במיטת המעבר, התחילו להרגיל אליה את התינוק בשעות היום, שחקו איתו עליה או הקריאו לו שם סיפור. וכמובן התקינו מעקה במיטת המעבר והניחו כריות ושמיכה על הרצפה למקרה שחלילה ייפול במרווח שבין המעקה למיטה. ניתן גם להניח שרפרף קטן צמוד למיטה, כדי להקל על טיפוס וירידה.

  1. חוסר עקביות.

החלטתם שאתם מתחילים להקנות לילדכם הרגלי שינה נכונים? הכינו את עצמכם למספר לילות קשים, אם לאחר כשבוע אין שיפור משמעותי ואתם נשברים וחוזרים להרגלים הישנים, לא תושג המטרה.

מה עושים?

אל תקבעו מראש כמה לילות בכוונתכם לערוך את הניסוי. בכל תהליך המעודד שינוי התנהגותי יש עליות וירידות. יהיו לילות קלים יותר וקלים פחות. אל תצפו לתוצאות מהירות תוך כשבוע ימים. אין קסמים. צריכים להיות עקביים ונחושים. אגב, אף פעם לא מאוחר להקנות לילדים הרגלי שינה נכונים, וגם אם פספסתם את התהליך בינקותם, אפשר להתחיל כשהם כבר פעוטים ההולכים לגן.

לא רצוי להרדים על ידי נדנוד בידיים. צילום: WELLEDA

לא רצוי להרדים על ידי נדנוד בידיים. צילום: WELEDA

 

רננה מזרחי, דיאטנית קלינית ומנהלת מדעית של מטרנה מזכירה שתינוק בן יומו ישן בין 10 שעות ל-20 שעות ביממה אבל ללא תבנית מסודרת. רק שישה שבועות לאחר הלידה מתחיל להתפתח השעון הביולוגי המבדיל בין יום ללילה, והחל מגיל שלושה חודשים תינוקות אמורים לישון בין תשע לשתיים עשרה שעות בלילה (לא כשינה רצופה) וכשעתיים עד ארבע שעות במהלך היום. אבל איך לגרום לכך שגם הם ידעו שזה מצופה מהם? איך מלמדים אותם לישון?

ליצור סביבה מרגיעה עם טמפרטורת חדר קבוע של 22 מעלות צלסיוס, אומרת רננה מזרחי, תאורה רכה, הימנעות מהדלקות אור או מרעש פתאומי. לדבר אל התינוק בקול חרישי או לשיר שיר ערש אבל להימנע מאמצעי הרדמה כמו נדנוד עריסה או על הידיים, נסיעה באוטו או טיול עם העגלה שייצרו הרגל הרדמות תלותי.

לנסות עד גיל שנה לגמול מאכילה באמצע הלילה ולשם כך, החל בגיל 4 חודשים לתת לפני השינה תחליף חלב עם הרכב פחמימות מורכבות היוצר תחושת שובע ארוכה יותר.

מוצרי הטיפוח החדשים לתינוק של WELEDA

מוצרי הטיפוח החדשים לתינוק של WELEDA

 

"עור של תינוק" הוא בדרך כלל מטפורה להכי חלק, הכי יפה, הכי משוחרר מהצורך למרוח קרמים ושמנים, חוץ מאשר באזור ההחתלה. אבל תעשיית הקוסמטיקה העולמית לא מוכנה לוותר על פלח השוק התינוקי, ומשקיעה מאמצים גדולים, ולעתים גם מוצלחים, בייצור תכשירים לקהל היעד הממוזער, ליתר דיוק, לאימהות צעירות שהן אלה שרוכשות אותם. אחת מאלה היא חברת WELEDA, המייצרת תכשירים נטולי שמן מינרלי או ווזלין, שמקורם מנפט, ומופקים רק מצמחים ומרכיבים אורגניים. בזכות זאת קיבלה אישור של תקן Natrue למוצרי קוסמטיקה וטיפוח הנחשב למחמיר ביותר.

הסדרה החדשה הנקראת "בייבי דרמה נטופית לבנה" מיועדת לתינוקות עם לעור רגיש, יבש ואדמומי ומבוססת על תמצית שורש הפרח נטופית לבנה מגידול אורגני. מרכיבים נוספים: שמן קוקוס, שמן שומשום ותמצית אמנון ותמר, כולם מגידול אורגני. התכשירים אושרו גם ע"י ארגון NEA האמריקאי, המפקח על מוצרי טיפוח לעור רגיש ואדמומי. מדובר בקרם לאזור ההחתלה, חלב גוף וקרם פנים. טווח המחירים נע בין  כ-70 שקלים ל-50 מ"ל ל-110 שקלים ל-200 מ"ל. ניתן להשיג בבתי מרקחת, רשתות פארם ובתי טבע. אגב, באין תינוק זמין בבית בשבוע בו נחתו המוצרים האלה אצלי, ניסיתי אותם על שני ילדים ג'נג'ים בעלי עור רגיש שזיעה ושמש מעוררים בו גירוי ופריחה ("חררה"), והם התגלו כיעילים.

 

מוצרי הטיפוח החדשים לתינוק של החברה הישראלית  8'O

מוצרי הטיפוח החדשים לתינוק של החברה הישראלית 8'O

עוד חברה שגילתה את שוק התינוקות היא O'8 שהוקמה על ידי מתי אבשלומוב, אדריכל יהודי מניו יורק שעשה עליה ועומד מאחורי פיתוח תכשירים טבעיים לעור התינוק על בסיס אצת הדונליאלה סלינה מים המלח. החברה החדשה, אומר אבשלומוב, מאמינה שהאצה המיוחדת הזו שהמקום היחידי בעולם בו היא גדלה הוא ים המלח וידוע שהיא מכילה ריכוז גבוה של אנטי מחמצנים ובטה קרוטן, מותאמת בדיוק להגנה על עורו העדין של התינוק בין היתר הודות לריכוז גבוה של אנטי מחמצנים. בינתיים מדובר בקרם לתפרחת חיתולים, שמפו אל-דמע ותחליב גוף. שלושתם ללא SLS  וללא פרבנים וכל אחד מהם עולה כ-40 שקלים. ניסיתי גם את אלה על שני האדמוניים המתוקים ורגישי העור שהוזכרו קודם, וגם הם הוכחו כיעילים. בהמשך הם הועברו, בצד שלושת מוצרי וולדה, לאם צעירה לתינוק בן חצי שנה, שכעבור שבוע דיווחה על שביעות רצון מלאה. פרטים נוספים בפייסבוק: O8 ישראל – Oeight Israel. אגב במהלך הקיץ ועד 28 באוגוסט, מתקיים גימיק שיווקי: הרוכש אחד ממוצרי הסדרה החדשה ברשת "מוצצים" ברחבי הארץ, ייכנס להגרלה שהפרס הגדול שלה הוא  מעון ילדים לשנה במתנה. שזה בשווי 18,880 שקלים.

מוצץ מעוצב של פיליפס אוונט

מוצץ מעוצב של פיליפס אוונט

 

אזכור רשת מוצצים עורר בי אסוציאצטיבית עוד קושי מפורסם בגידול תינוקות: להרגיל אותו להיעזר במוצץ כפתרון הרגעה ולאחר מכן לגמול אותו ממוצץ. פיליפס אוונט, המשווקת מוצצי ניובורן לתינוקות בני יומם (כ-50 שקלים לזוג, עם איורים והדפסים מגוונים), גייסה גם לסוגיה הזו מחקרים ואנשי מקצוע. רבים מהם ממליצים להרגיל תינוק להשתמש במוצץ מהימים הראשוניים לחייו כי נמצא קשר בין שימוש במוצץ לבין הפחתת הסכנה למוות בעריסה ונמצא גם שהמוצץ מקל על תופעת העצירות בינקות. מאחר שבשבועות הראשונים מוצצים נושרים שוב ושוב מפי הילודים, חשוב למצוא את אלה המותאמים להם במיוחד, קטנים מאוד, עם פתחי אוורור, ופטמה דו כיוונית, כך שמכל זווית היא מותאמת לפה. שני פרמטרים שהם חובה: מוצץ נטול ביספינול ומצויד בפטמת סיליקון אורתודנטית. ומה לעשות עם תינוקות סרבני מוצץ? התמדה וסבלנות, אומרת אילת ברגילובסקי, מנהלת שיווק מוצרים בחברת פיליפס. בסופו של דבר התגלה ש-9 תינוקות מתוך 10 מסתגלים למוצצים.

 כוס מעבר. הנסיך הקטן

כוס מעבר. הנסיך הקטן

 

 

הפעוט נמצא בשלב מעבר בין בקבוק יניקה לשתייה בכוס רגילה? נסו להקל עליו באמצעות כוס מעבר. אחת כזו, עם איורי פירות, ירקות, עצים ובעלי חיים, השיקה באחרונה חברת "הנסיך הקטן", מסדרת אקספלורה, מצוידת בקשית וידיות ומיועדת לגילאי 6 חודשים ומעלה. יש לה מותן צרה וידיות רכות, והקשית מוגנת במכסה. היא לא מטפטפת גם אם הופכים אותה לגמרי. יתרון נוסף: הנוזל זורם גם ביניקה חלשה ביותר. כ-50 שקלים ברשתות הפארם וברשתות למוצרי תינוקות.

 כוס מעבר.NUBY

כוס מעבר.NUBY

גם חברת  Nuby משווקת כוס מעבר לפעוטים. זו שלה מצוידת  בפיית סיליקון רכה המונעת טפטוף המיועדת לגילאי שנה וחצי ומעלה. היא נטולת ביספינול ועם מבנה נוח לאחיזה. מחירה  כ-46 שקלים.

 

קולקציית דיסני. חברת סלקט

קולקציית דיסני. חברת סלקט

 

ילדים רכים, ואולי ליתר דיוק, הורי ילדים רכים, אוהבים מאוד מזה עשרות שנים את גיבורי הקומיקס של דיסני. רשת חנויות סלקט ((Select הולכת לקראתם עם בגדי גוף, אוברולים, שמלות וגופיות, מכנסיים )ופיג'מות, כובעים ומשקפי שמש, מעוטרים במיקי ומיני מאוס, פו הדוב, נסיכות ומכוניות, במחירם שבין כ-15 לכ-40 שקלים. טווח הגילים מתחיל בשלושה חודשים ומגיע עד גיל 8. יש שם גם בגדי ים עם דמויות דיסני בכ-25 עד כ-50 שקלים בגדלים המטפסים עד גיל 14.

בובות רחצה. "מקופלת"

בובות רחצה. "מקופלת"

לים, לבריכה ולאמבטיה, התאימה חברת מקופלת בובות תיאטרון מעוצבות כצב ים, לוויתן, תנין, היפופוטם, ברווז וכריש. 89 שקלים האחת. לכל בובה שני כיסים קטנים שניתן להכניס לתוכם אצבעות ולשחק. יש גם אפשרות להכניס סבון מוצק או נוזלי ולהסתבן עם הבובה העשויה מבד אנטי בקטריאלי ועמיד בכביסה במים קרים ובמייבש כביסה. ניתן להשיג ברחוב האשל 5 מושב ניר צבי או באתר:  www.mekupelet.co.il

קולקציית הקיץ של אושקוש

קולקציית הקיץ של אושקוש.  

 

 

המותג האמריקאי לילדים OSHKOSH מציע בימים אלה לבנות שמלות כותנה "מסתובבות", שמלות פפיון בסגנון שנות השישים, שמלות ויסקוזה מכווצות בחלקן העליון עום הדפסים אתניים, וגם סט של חולצה וחצאית לבנות עם נקודות כסף. ולבנים, מכנסי ג'ינס בסגנון ברמודה או ארוכים, חולצות משובצות בכתום, כחול ולבן, או חלקות בסגנון פולו, ועוד. המידות: מגיל 3 חודשים ועד שנתיים.

טווח המחירים: כ-50 עד כמאה שקלים. ניתן להשיג ברשתות אושקוש, קרטרס ו-H&O .

לקרטר'ס יש קולקציית תינוקות הנחלקת לשניים: בייבי (מידות 0-24 חודש) וילדים (2-7). אצל הבנות בד הדנים והדפסים גרפיים, הם המובילים: אוברולים מג'ינס, או בהדפס פסים, בגדי גוף עם נקודות, וכיתובים שונים. וגם שמלות כותנה שאליהן מחוברים בגדי גוף בהדפסי פרחים ומכנסי בלון. הצבעוניות: אדום אלמוגים, ורוד פוקסיה וסגול.

אצל הבנים: בגדי גוף בגזרת מעטפת (להקלה על ההלבשה ללא הצורך להשחיל דרך הראש), בהדפסי פסים, סירות ועוגנים, מכנסיים עם אפליקציות באזור הישבן, ואפילו מכנסיים משובצים כמו אצל הגדולים. הצבעוניות: אפור, כחול ולבן, ירקרק, מנטה ולימון. טווח המחירים: כ-30 שקלים לבגד גוף עד כ-120 שקלים למארז 5 בגדי גוף וכ-170 שקלים למארז 7 בגדי גוף.

קולקציית הקיץ של  קרטרס

קולקציית הקיץ של קרטרס

 

מותג חדש בתחום מלתחת התינוקות היא המעצבת רימה רומנו שמייצרת את כל בגדיה בארץ. באחרונה היא יצאה עם קולקציית קפסולה בשם MINI HIME  של בגדי יוניסקס מכותנה: בגדי גוף, אוברולים, מכנסיים, חולצות, כובעים, סינרים, כפפות, מוצצים ושמיכות. מיועד לגילאי 0-12 חודשים. טווח המחירים: 60-110 שקלים. ניתן להשיג בסטודיו של המעצבת ברחוב ידידיה פרנקל 72 ת"א

קולקציית התינוקות החדשנית תוצרת כחול לבן של רימה רומנו. צילום: ז'אן כהן

קולקציית התינוקות החדשנית תוצרת כחול לבן של רימה רומנו. צילום: ז'אן כהן

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.