פורסם by & קטגוריה ילדים, לא מתויג, ספרים, צעצועים.

 

כל הסיכויים שגם הילדים שלכם ביקשו שמים וארץ תמורת פדיון אפיקומן שהם "גנבו" במהלך משחק המחבואים עתיק היומין שחז"ל המציאו כדי להשאיר אותם ערים עד ה"חד גדיא" בליל הסדר . ברשימה ההזויה במשפחה שלנו כלול סוס פוני חי, לא צעצוע, בעצם שני פוני, 4 טלפונים חכמים, 4 משחקי וידיאו, אישור להתחבר לפייסבוק, תופים ומיקרופון "אמתיים". ולא מדובר בגילאי עשרה, גם זאטוטים שלא חגגו יומהולדת עשירי, כבר שפוטים של הטכנולוגיה ותקשורת ההמונים. אבל אנחנו הרי המבוגר האחראי, ולפי הנחייתי האמיצה, וצריך לגייס אומץ ונחישות של ראש ממשלה לפחות, התמרדנו, המבוגרים, מול ניסיונות הסחיטה האלה והחלטנו לרכוש לקטנים תמורת האפיקומן שהם החזירו לנו, במיוחד אלה שהם סטודנטים של גן והכיתות הראשונות בבית הספר, משחקים עם תועלות כמו פיתוח קואורדינציה יד-עין, חשיבה מורכבת יותר מזו הנדרשת ללחיצת כפתור אלקטרוני, ואם אפשר גם קצת תוכן שמעבר למלחמות הרובוטריקים. כן, לא נכנענו. הלשינו עלינו לדוקטור קדמן, אם אתם רוצים.

מכונית סידור צורות המשווקת על ידי חברת פופיק

מכונית סידור צורות המשווקת על ידי חברת פופיק

אני, על כל פנים, הרכבתי ביומיים הראשונים של חול המועד רשימה של כמה עשרות חידושים בתחום הצעצועים והמשחקים, מתוכם שלפתי את אלה שדברו אלי יותר. לאחר מכן הרכבתי רשימה של ספרי קריאה חדשים ומושקעים שגם הם לכדו את תשומת לבי. ולבסוף כמה סרטי ילדים חדשים. עכשיו צריך להתפלל שגם הקטנים יתפעלו. חברת שחק-נא מייבאת פאזלים עם טוויסט מפתיע, למשל פאזל תלת מימדי, פאזל מואר, או פאזל שיוצרים באמצעותו פריט שימושי כמו אגרטל, קופסת תכשיטים, מעמד לכלי כתיבה ועוד. שחק נא משווקת גם את משחק הקופסה המעניין "דרקון יורק אש" של חברת רוונסבורגר, הכולל דרקונים יורקי אש, מפוח, שעון עצר, ומתאים לגילאי 4-99. כ-130 שקלים. בתערוכת הצעצועים והמוצרים לתינוקות "Toy Time" שהתקיימה באחרונה בביתן 2 החדש במרכז הירידים ת"א, בלטה סדרת משחקי Build & play של חברת הבוס הקטן, עם 24 דגמי סיליקון גמיש להרכבה של כלי תחבורה. משחק מפתח תיאום יד ועין ואת המוטוריקה העדינה של הילד. מתאים מגיל 4. מ-15 שקלים לדגם בודד ועד 150 עם למעלה מ-160 חלקים לילדים בוגרים. חובבי הרכבות יצאו נשכרים גם מה"מגפורמרס" של חברת פוקסמיינד: משחק הרכבה ממגנט, למבנים דו ממדיים, שבתנועה אחת הופכים לתלת ממדיים. חיבורי המגנטים חזקים ועמידים, והמשחק מעניק פיתוח תפיסה מרחבית, מוטוריקה עדינה, גיאומטריה וסטריאומטריה. החל מ- 150 שקלים לערכה בסיסית ועד ל- 990 לערכה המכילה 144 חלקים. חברת BooKid Toys  מציעה להיט אמריקני חדש: אבקת שבתוספת מים הופכת לשלג שאינו רעיל, הוא תופח פי 100 מגודלו. ניתן לשימוש חוזר ומתאים לכל ילדי המשפחה מגיל 4. בין הצעצועים של חברת VTECH המשווקים על ידי חברת פופיק, מומלצת מכונית צורות לגילאי שנה עד שלוש, המשמיעה מוסיקה ומאפשרת לימוד של צבעים, צורות בסיס ומספרים. 149-179 שקלים. ברשימת הצעצועים החדשים של חברת "משחקי יצירה" יבואנית ומשווקת מותג פליימוביל בארץ, בולטים שישה דגמים של אופנועי אספנות, ומחברת SMALL WORLD TOYS מוצר חדש מבית פליידו –  Dr Drill n fill המיועד להרגיע פחד מרופא שיניים. בשוק קיימים ספרים, משחקים, וכמובן המצאות מקוריות של הורים למטרה הזו, ואילו פליידו – מותג הבצק – מציעה ערכה עם 3 קופסאות בצק, מקדחה כמו של רופא שיניים, מנקה שיניים, מברשת שיניים, מטביע סתימות ועוד. 120 שקלים, מתאים במיוחד לילדים העומדים בפני סדרת טיפולי שיניים. מלהיבים גם חרוזי גיהוץ שהם היום ה-דבר החם. יש ערכות כאלה לא רק לבנות אלא גם לבנים, עם דגמים של צבי הנינג'ה, פרחים, כלי תחבורה ועוד.

מיי ליטל פוני

מיי ליטל פוני

את הקסם של בובות הסוס הקטנות "מיי ליטל פוני", אני מתקשה להבין. אבל זה כוחה של סדרה בטלוויזיה. כל בנות המשפחה מכיתה אלף ומעלה רוצות את הסוסונים הצבעוניים האלה המגיעים עם מברשות שיער ועוד סוגי מוטציות כמו כנפי פרפר או קרן על המצח. הם עולים בארץ החל מכ-40 שקלים. ומי שלא ראה ילדה מסרקת במסירות רעמה של סוסון מיניאטורי כזה, לא ראה צעצוע אהוב מהו. אחרון חביב ומומלץ הוא "מגנטיקו", משחק קופסה מגנטי מבית "הבוס הקטן". על לוחות מגנט מאוירים וצבעוניים, אפשר ליצור הרכבה של דמויות וחפצים, להתאים אותיות למילים שבתמונות, להרכיב בעלי חיים ועוד. מתאים לגילאי 3-6 ועולה 59 שקלים.

** עוד סיפור אחד ודי

אתי אלבוים עלתה על נוסחת קסמים כובשת: אם ההופכת לילדה. זה קוסם לאימהות עייפות רבות החולמות להתנער, ולו בדמיון, מכובד האחריות של בית, עבודה וילדים, וזה משעשע מאוד ילדים. ועם הצלחה קשה להתווכח. עובדה שבימים אלה יצא הספר הרביעי בסדרת "אמא קסומה" והתקבל בהתלהבות, לפחות בחוגי כיתות ד'-ו' של בנות המשפחה שלי. נטע-לי ורון, התאומים בני השתים-עשרה וחצי, ממשיכים לצאת להרפתקאות עם רותי, ילדה בת גילם שהיא בעצם אמא שלהם, והשמחה רבה. מה גם שמופיע בעלילה גם הקוסם רב-הכוח אישמָדון, וחיות שנלכדו בתוך מבוך מתוחכם ומסוכן שצריך לשחרר. ובטוח שהמשך יבוא. 64 שקלים. הוצאת ידיעות ספרים.

ילדים ספר גם לי זה קורה

ב"גם לי זה קורה!" מתארת מיטל גוטמן שקד באמצעות סיפור בחרוזים לגילאי 2-6 קונפליקטים ומצבים מוכרים ביחסי היומיום בין ילדים להורים, כשהמוטו החוזר הוא "זה לא פייר". למשל כשהילד מבקש רק עוד פעם אחת ודי, כשהילדה לא מצליחה להחליט מה ללבוש, כשהילדים לא יודעים להפסיד בכבוד. הנושאים העולים בדרך קלילה וכבדרך אגב הם קנאה, פחד, ביישנות, דחיית סיפוקים, התמודדות עם הפסד, מוטיבציה ושאיפות. בתוך ההכריכה האחורית נמצא דיסק- שבו ניתן להאזין לכל השירים שבספר- חלקם בקריינות מספרת, וחלקם מולחנים על ידי המחברת. בתחתית כל עמוד מצורף ברקוד הניתן לסריקה באמצעות טאבלט וסמארטפון, וכך להאזין לשירים ולצפות באיוריה של נירה בר שמלווים את הספר. יותר ממומלץ. 98 שקלים כולל הדיסק. לעוד פרטים: http://meytalshaked.ravpage.co.il/gamleeze "

 

ילדים ספר חלב

 

"הילדים החכמים" הוא השני בסדרת ספריה של תמי הלוי על ילדי ישראל החכמים והמעשים המופיעים עליהם באגדות חז"ל, בעיבוד מותאם לילדים גילאי 5-10. החל במילים: רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן-חֲנַנְיָה הָיָה יָדוּעַ כְּחָכָם גָּדוֹל שֶׁיָּדַע לְהִתְוַכֵּחַ עִם הָרוֹמָאִים וְעִם הַיְּוָנִים.עַד שֶׁפּעַם אַחַת נִתְקַל בְּיַלְדָּה וּבְיֶלֶד שֶׁהָיוּ חֲכָמִים מִמֶּנּוּ… 48 שקלים. הוצאת צביה-ידיעות ספרים.

"למרבה המזל חלב" הוא סוג של מהתלה לילדים שכתב ני גיימן, סופר מעוטר בפרסים. מעשה באב שהולך לקנות חלב ומתעכב. כשהוא חוזר הוא מספר על ההרפתקאות המשונות והמשעשעות שעבר בדרכו, ושבסופן, למרבה המזל, החלב נשאר בידו. מתאים לקריאה בקול רם. מצחיק גם מבוגרים. האיורים בסגנון הקומיקס של קוטי יאנג, מלבבים במיוחד. 58 שקלים. הוצאת הכורסא וידיעות ספרים.

 

ילדים ספר קומיקס

 

ספר שיקנה לכם נקודות זכות בקרב הבנים המצפים לפדיון אפיקומן הוא "סופר סטרייקה- באוויר, בים וביבשה", הספר הרביעי בסדרת קומיקס המבוססת על סדרת כדורגל מצליחה. הבחורים באדום מסתבכים בהרפתקאות מחוץ למגרש ולהתמודד בנוסף ליריבויות האדירות על כר הדשא. הוצאת ידיעות ספרים.

"ספר הרגשות הגדול" של מרי הופמן ניצב בראש רשימת הספרים שהייתי קונה לילדים כפדיון אפיקומן. הספר בוחן בחום וברגישות את קשת הרגשות בחיי המשפחה, בבית הספר ובכל מקום. כל עמוד מוקדש לרגש מסוים, הבא לידי ביטוי בהבעות המצוירות על פני הילדים המופיעים עליו. אפשר לשבת שעות עם הצאצאים הפרטיים ולחקור את התחושות העולות בהם למראה הציורים, לשוחח על הרגשות שלהם עצמם בסיטואציות שונות במשך היום, לשוחח ולהבין כיצד אנשים אחרים מרגישים, ולחפש את החתול הקטן המסתתר בין האיורים בכל דף, שגם לו יש רגשות. מסוג הספרים שחוזרים אליהם שוב ושוב, וחשוב לשמור אותם כך שיגיע לידי כל הילדים בהגיעם לגיל המתאים. אפשר להתחיל להקריא מגיל 3. הוצאת רימונים וידיעות ספרים. 50 שקלים. ילדים ספר רגשות

מרתה הייתה כלבה רגילה לגמרי, עד שיום אחד היא אכלה מרק עם פתיתים בצורת אותיות. האותיות עלו למרתה לראש ומאותו רגע, מרתה התחילה לדבר. דיברה, ודיברה, ודיברה ולמעשה לא הפסיקה לדבר. גם כשהיא אמרה דברים שעדיף לא לומר, גילתה סודות, הבהילה את כל השכנים ולמדה להשתמש בטלפון. "מרתה מדברת" הוא ספר ראשון בסדרה הנפלאה על הכלבה הכי מצחיקה בעולם שהפכה גם לגיבורת טלוויזיה. חמוד ומשעשע פעוטות. 48 שקלים. הוצאת כתר ספרים.

** מסך הכסף

הקולנוע איבד מזמן את קסמו וכישופו. ילדים מחוברים הרבה יותר למסך קטנים ואפילו המבוגרים מסתפקים בדרך כלל במסך הטלוויזיה הביתי, במיוחד אם הוא בגודל חמישים-שישים אינצ'. ובכל זאת, ללכת עם ילדים לקולנוע, הוא סוג של בילוי ששווה לחוות מפעם לפעם. כמה סרטים חדשים שהגיעו לאקרנים לקראת פסח, הם עילה טובה לכך.

סינדרלה הסרט

סינדרלה הסרט

למשל הסרט החדש "סינדרלה", שלא דומה במאום לסרט המצויר מבית דיסני, שראינו לפני יותר מחצי מאה. שחקנים בשר ודם, ללא בעלי חיים מצוירים ומצודדים, אם חורגת מרושעת ויפיפיה, גם בנותיה יפות בעצם, סרט שיכול להתאים לנוער ולהורים יותר מאשר לטף. הוא מפואר, צבעוני, מדהים בתפאורותיו ומעניק תחושה של עולם אגדי ופנטסטי. השמלות עוצרות נשימה וגם השחקניות קייט בלאנשט (האם החורגת), והלנה בוהם קארטר (הפייה), שתמיד תענוג לצפות במשחקן. לא הייתי לוקחת לסרט הזה ילדים מתחת לגיל עשר אבל בנות עשרה ייהנו מאוד. ואולי עדיף לשלוח דבוקה של בנות דודות או חברות כיתה לצפייה משותפת.

בוב ספוג הסרט

בוב ספוג הסרט

בוב ספוג הסרט הוא אחת היצירות הקולנועיות המענגות ביותר על מסכינו כרגע. בהחלט הפתע. הספוג הצהוב שחי במעמקי הים, בבית דמוי אננס יוצא לראשונה למסע על פני היבשה, ונלחם ביריבו הנצחי פלנקטון, שגנב ממנו מתכון סודי של קציצות. עוד בעלילה הפירט בורגר בירד (אנטוניו בנדרס) ודמויות ימיות נוספות, שמובן יותר מדוע הן מככבות בסרט מצויר לילדים כאשר מגלים שהדמות בוב ספוג היא פרי יצירתו של ביולוג ימי שביקש לשלב יחדיו את שתי אהבותיו הגדולות, מחקר ימי ואנימציה. התוצאה כאמור מרשימה ומהנה. גם מבוגרים המלווים את הילדים.

זוכרים את שבעת הגמדים של היפיפייה הנרדמת? בסרט האנימציה החדש בתלת ממד "הגמד השביעי" המיועד לילדים, מופיע קוקטייל קצת מוגזם ולעתים מייגע של מקבץ גיבורי אגדות: שלגיה, היפיפייה הנרדמת, כיפה אדומה, דרקון יורק אש, מכשפה רעה ועוד. אבל הגיבור הוא בובו, הגמד הקטן מכולם, השביעי. באשמתו נדקרת הנסיכה רוז ושוקעת בתרדמה בת 100 שנים. ובסיועו, אמיץ וחכם למרות שהוא מגושם, מוצאים הגמדים את הנער ג'ק שיכול להעירה. ילדים אולי יהנו, מבוגרים מלווים, פחות.

 הסרט הגמד השביעי צילום שבעת כוכבים

הסרט הגמד השביעי צילום שבעת כוכבים

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.