פורסם by & קטגוריה אופנה, ביגוד, לא מתויג, נופש, עיצוב.

על סף היציאה לחופשת הקיץ, ופחות מחודש לתקופת "בין הזמנים", שבה יוצאות בנות הציבור הדתי והחרדי בהמוניהן לחופים ולבריכות – צילמה הבוקר חברת גוטקס, בווילה מדהימה ביישוב כרמי יוסף, את קולקציית הקפסולה הראשונה שלה של בגדי ים צנועים.

גוטקס. הקפסולה הצנועה. צעיך תואם לבגד הים. צילום נעמי גולן

את גוטקס אני מכירה מאז תחילתה בהובלה ובעיצוב של לאה גוטליב המיתולוגית, שכבשה עבור המותג עולם ומלואו, ודרך השנים של גדעון אוברזון. בעשורים האחרונים התדמית שלה "הזדקנה" במידה מסוימת, כאשר סוגי ביקיני חושפני ומינימלי קודמו ברשתות החברתיות וגרפו את הקליינטיות הצעירות, בעוד בגדי הים שלה נחשבו כמתאימים לנשים במיטב שנותיהן. אבל בשיחה שקיימתי היום עם מנכ"ל החברה רוני גרונדלנד ועם המעצבת הצעירה קרן גסר, הבנתי שגוטקס התפרסה לכיוונים חדשים, כמו בגדי ספורט ובגדי ים לנערות, ובקיץ הנוכחי, לראשונה, גם לקהל המעדיף בגדי ים צנועים.

הצטלמתי עם מעצבת הקפסולה הצנועה של גוטקס, קרן גסר

בינינו, לא רק דתיות-חרדיות ולא רק מבוגרות, מרגישות טוב יותר על שפת הים בביגוד לא חושפני. ההעדפת הכיסוי חוצה מגזרים ודורות ומדברת מאוד גם אלי ואל נשים במשפחתי שהן ברוכות ילדים, אל חברות ומכרות מהמגזר המסורתי, ומהמגזר של הכיפות הסרוגות. ואל מי שמודעת לסכנות קרינת השמש וחשיבות ההגנה על העור מפניה.

גוטקס. הקפסולה הצנועה. גם החצאית מיועדת למים. צילום נעמי גולן

וכך – כפי שראיתי על הדוגמניות שהצטלמו על רקע נוף הגבעות, גוטקס מציעה עכשיו בגדי ים שלמים עם שרוולי ¾ בצבעים חלקים של שחור, כחול, ירוק זית וחום, או בהדפסי בעלי חיים ומנומרים, חצאית מעטפת עם קפלים באזור הבטן, וחצאית קומות ללבישה מעל בגד הים, או שמלת חוף בעלת שרוולים ארוכים בחיתוך אלכסוני. ויש גם צעיפים לים למראה "מגדל הקומות על הראש", הטורבן, שהוא טרנד עכשווי אהוב. 

הבלוגרית יסכה בר שלום מצלמת את הצלמים.צילום נעמי גולן

גרונדלנד הדגיש שאין הבדל בחומרי הגלם ובסוגי ההדפסים בין בגדי הים המוכרים של גוטקס לבין הקפסולה הצנועה. אותם בדי לייקרה יציבים ועמידים בפני כלור ומלח ומוגנים מדהייה של צבע. גם הרוכסנים, שהם חובה כדי להשתחל לבגדים סגורים וארוכים, עשויים ניילון עמיד ויציב, שלא מתחמם בשמש, ולא נשחק במי הים והבריכות. את קרן גסר שאלתי למידות של פריטי הקפסולה, ומסתבר שהן נעות בין סמול לאקסטרא-אקסטרא-לארג'. הערתי שיש בהחלט נשים רבות שזקוקות גם לשלוש אקסטרות (XXXL), וקרן הבטיחה לקחת את זה לתשומת לבה.

גוטקס. הקפסולה הצנועה. צילום נעמי גולן

אגב, הראשונים שהקדישו קולקציות לבגדים צנועים לא היו ישראלים. מעצבי העל הצרפתיים, ובית דיור בראשם, עשו זאת כבר מזמן, כאשר הם הפנימו שהם מאבדים קהל גדול של מהגרות מוסלמיות שמקפידות על כיסוי הגוף. גרונדלנד מודה שגם גוטקס תשמח למכור את הקפסולה החדשה למוסלמיות, לצד חרדיות ודתיות יהודיות, ומעלה תקווה שאם יצלחו המכירות בארץ, החברה תשלח את בגדי הים הצנועים לחו"ל. סביר להניח שהם אכן יתקבלו בברכה בקהילות חרדיות מעבר לים. בארץ בינתיים ניתן ומומלץ להשיג את קולקציית הקפסולה באתר של גוטקס.

גוטקס. צלם אופנה בפעולה. צילום נעמי גולן

בצילומים המצורפים שצילמתי הבוקר נראית אווירת מאחורי הקלעים של הקולקציה. צלם בעבודה. דוגמנית בחדר העיצוב. הבלוגרית יסכה בר שלום שהיא גם עורכת מגזין לנשים דתיות, מצלמת את הצלמים. וקרן גסר המרשימה ששמחתי להצטלם לצידה.  

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.