פורסם by & קטגוריה הורים, ילדים, פנאי.

תופעת הקייטנות המוקדשות לנושא מרכזי אחד (מדע או רכיבה, מחשבים או שפות), איננה חדשה. היא השתרשה בארץ כאשר הילדים מאסו ב"סתם קייטנת שוקו ולחמנייה", והורים נואשים שהיו חייבים למצוא סידור לצאצאים ב"חופש הגדול", יכלו להרשות לעצמם לממן את המחיר הכפול, ולרוב גם משולש ומרובע, של קייטנות הנושא. אבל השנה מתברר שהמגמה תפסה תאוצה מיוחדת. כל מי שהגיע בחודש שעבר למתחם חוצות המפרץ שם נערך לראשונה בארץ יריד הקייטנות הגדול, יכול היה לעמוד על כך. נכון לעכשיו, כשמארגני הקייטנות עושים הכנות אחרונות לקליטת נרשמי המחזור הראשון, בקושי תמצאו "סתם קייטנה".

לימוד מבנה העין בקייטנת רפואה

לימוד מבנה העין בקייטנת רפואה

לא פחות מ-30 סוגי קייטנות, נראו ביריד. למשל קייטנות מחול או כדורסל, גלישה או כדורגל, חי פארק או אמנות. ויש גם קייטנת מוכנות לכיתה א', קייטנת שומרי הטבע והסביבה, קייטנת הייטק כמובן, קייטנת אקסטרים מהסרטים (!), קייטנת בוטיק לילדים, קייטנת כדורשת, קייטנת די. ג'י. ולהבדיל קייטנת חב"ד, קייטנת מסיבת גן והרשימה עוד ארוכה. אחת מקייטנות הנושא החדשניות ביותר נקראת מדיקידס (MEDIKIDS), ומיועדת לילדים שכבר בגילאים 9-12 יודעים שירצו להיות בבגרותם רופאים. היוזם של הקייטנה הזו הוא מרכז מומחים לרפואת ילדים שעומדים בראשה סטודנט לרפואה ורופאת ילדים. השניים מדווחים כי ילדי הקייטנה ילמדו כיצד עובד גוף האדם, מהי תזונה בריאה, מה פירוש הקשר בין גוף ונפש, כיצד פועלת מערכת העיכול, מהי גנטיקה, ועוד. הפעילות בקייטנה הזו תתקיים בשעות 8.00-14.00 במשך 10 ימים ותעלה 950 שקלים.

קייטנת פסוריאזיס. צילום אילוסטרציה

קייטנת פסוריאזיס. צילום אילוסטרציה

מזווית רפואית אחרת, אגודת הפסוריאזיס הישראלית תקיים קייטנת ריפוי מיוחדת בים המלח שתימשך שבועיים והיא מיועדת לילדים בני 8-18 המתמודדים עם המחלה. יכולים להשתתף ילדים מכל רחבי הארץ בסבסוד חלקי של כל קופות החולים.

קייטנת ארכאולוגיה

קייטנת ארכאולוגיה

ילדים המתעניינים בארכיאולוגיה, תלמידי כיתות ג'-ו', יכולים להירשם ל"קייטנת הארכיאולוגים" שהיא ללא ספק קייטנה מקורית בסוגה. הפעילות תתקיים בין 24 ביולי ל-1 באוגוסט, בשעות הבוקר (8.00-13.00), במוזיאון לתרבות הפלישתים באשדוד. העלות: 750 שקלים.

קייטנה ללימוד אנגלית וספרדית. צילום גלימפס הפקות

קייטנה ללימוד אנגלית וספרדית. צילום גלימפס הפקות

קייטנת השפות של ברליץ מבטיחה לקדם את ידע האנגלית או הספרדית (באיזה בית ספר בארץ לומדים ספרדית?), ילדים מגיל הגן ועד סוף י"א, במחנה קיץ הממוקם בהוד השרון. השפות נלמדות תוך כדי שירים ומשחקים, הפעלות בתחומי איכות הסביבה וספורט, צפייה בקולנוע, ריקודים וקריוקי. יש אופציה ליום קצר (9.00-12.30), או יום ארוך (עד 16.00), במחזורים של 10 ימים, כשהמחזור הראשון מתחיל ב-3 ביולי והמחיר: 3249 שקלים או 3087 שקלים לנרשמים עד 25 ביוני.

קייטנת צילום

קייטנת צילום

בכפר הנוער מאיר שפייה ליד זיכרון יעקב, מתקיימת קייטנה לשוחרי טכנולוגיה (בסגנון סאמר סקול), בשם BIG IDEA, בהשתתפות ילדים מהארץ ומארצות אחרות גילאי סוף כיתה א' ועד כיתה י"ב. מדובר בלינה וארוחות מלאות, במשך כ-12 ימים, כך שצריך לברר מראש את נושא הכשרות. המחזור הראשון מתחיל ב-3 ביולי והאחרון, ב-3 באוגוסט. משתתפי הקייטנה הזו ילמדו בין היתר נושאים כמו רובוטיקה וסייבר, מציאות מדומה ועיצוב בתלת ממד, יזמות הייטק וחלל.

קייטנת רכיבה

קייטנת רכיבה

ל-BIG IDEA יש גם קייטנת טיולים בכפר הנוער ניר העמק בעמק יזרעאל, עם דגש על מסלולי הליכה, רכיבה ושחיה, שגם היא כוללת לינה וילדים מארצות אחרות, קייטנות הייטק בשם פאן-זון לבוגרי כיתה א' עד העולים לכיתה ט'. המחיר 3195 שקלים לא כולל הסעות.

"פאן-זון" מקיימת קייטנות הייטק גם בכפר הנוער רזיאל בהרצליה ובכפר הנוער נחלת יהודה בראשון לציון. פרטים נוספים באתר: http://bigidea.co.il/funzone /

קייטנת  די. גיי.

קייטנת די. ג'יי.

אי אפשר לדבר על קייטנות נושא, או קייטנות "סתם", בלי להתייחס למחירן ולמחאת הקייטנות המתרחבת. וזה מוביל לנושא המיוחד של קייטנות בני עקיבא בכפר שלם וביפו, שאותן ידריכו חברי התנועה. המחיר נוח במיוחד, 150-450 שקלים בלבד ותמורתו יזכו הילדים גם בביקור בלונה פארק, בבריכה ובפארק המים נחשונית. אומר מזכ"ל בני עקיבא דני הירשברג: "תנועת בני עקיבא לא 'זקוקה' למחאת הקייטנות כדי להבין את הנטל הכלכלי הכבד של ההורים במהלך החופש הגדול, ולכן היא מציעה אלטרנטיבה במחיר מוזל, אך עם זאת גם לייצר אלטרנטיבה ערכית דווקא בימי החופש בהם הילדים אינם נמצאים במסגרת חינוכית ממוסדת". שאפו.

 

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.