פורסם by & קטגוריה אופנה, ביגוד, ביגוד ילדים, בית, הורים, הנעלה, חגים, ילדים, כלי בית, מזון ומסעדות.

עוגות גבינה הן הנושא המתבקש ביותר לשבועות, למרות שלא קל להצליח באפייתן הביתית, בגלל הנטיה הידועה שלהן "לצנוח" ולאבד גובה, כאשר מוציאים אותן מהתנור. קושי נוסף שנתקלתי בו בשנים האחרונות הוא אורחים ובני משפחה הנמנעים מגלוטן בגלל מחלת צליאק וגם כי הוא נחשב פחות בריא.

רשת ביגה. צילום שלי זבלקובסקי

שמחתי לגלות שברשת ביגה ניתן למצוא עוגות גבינה טעימות ללא גלוטן, בנוסף לעוגות הגבינה הרגילות. אחת המדהימות שבהן היא עוגת שלוש שכבות, שבסיסה עוגיות אוריאו, מעליה שכבת גבינה מוקצפת עם פירורי עוגיות וסוגרת מלמעלה שכבת שוקולד חלב (180 שקלים). יש בביגה גם עוגת גבינה פירורים ללא גלוטן, ועוגת גבינה פירורים ללא סוכר (65 שקלים), כך שגם בעלי מוגבלות דיאטטית או בריאותית יכולים להינות מקינוח חגיגי.

סיון בייקרי

 עוגות גבינה מושקעות ללא סוכר מציעה גם סיון בייקרי, בנוסף לפינוקי חיך כמו עוגת טירמיסו ועוגת קרמשניט, מה שמוכיח שהמודעות והרצון לדאוג למי שאסור לו לצרוך סוכר, כובשות את תשומת הלב של עוד ועוד קונדיטוריות.

חלק בלתי נפרד מהקולינריה של שבועות, הן הפסטות. וגם בתחום הזה יש חידושים בריאותיים. דוגמה: חברת "תבואות" המתמחה במוצרי מזון אורגנים טבעיים, משווקת פוסילי (פסטות מסולסלות), מסמולינה אורגנית המיוצרת מגרעיני חיטת דורום מלאים. בתיה אלימלך, דיאטנית סוכרת, אומרת שקמח דורום העשוי מטחינת גרעין החיטה כולל הקליפה עשיר בסיבים תזונתיים, ובהשוואה לפחמימות אחרות, האינדקס הגליקמי שלו נמוך, כלומר הוא מתעכל לאט יותר ומשביע יותר מפסטה רגילה. כ-9 שקלים לאריזה של 500 גרם בבתי טבע ורשתות שיווק.

טחנות ישראליות. צילום יותם בצלאל

ואם אתם מאלה המכינים פסטה בבית, חברת "טחנות ישראליות" מציעה קמחים ייעודיים להכנת פסטה, פיצות ופוקצ'ות. מי שחושב שלא משנה מאיזה קמח מכינים מה, שינסה ויגלה עד כמה סוג הקמח משנה את הטעם. "קמח פיצה ופוקצ'ה" הוא דק ולבן מאוד, והבצק יוצא חזק ונוח לרידוד ולמתיחה. 9-7 שקלים לקילוגרם.

טחנות ישראליות. פסטה מקמח דורום

"קמח דורום לפסטה" עשוי מזן מיוחד של חיטה קשה בעלת גוון צהבהב (דורום פירושו קשיח, בלטינית). מניסיון עתיר שנים התגלה שהוא הכי מתאים להכנת פסטות וסוגים שונים של לחם. 12-10 שקלים לקילוגרם. ניתן להשיג ברמי לוי, חצי חינם, מחסני השוק, שוק העיר, פרשמרקט ובחנויות נבחרות וגם במשלוח עד הבית באתר החברה https://www.tachanot-shop.com/

"אהבה קטנה"

בשבועות מרבים לארח, ולא נעים להגיע בידיים ריקות. באתר האונליין "אהבה קטנה"  (ahavaktana.co.il) יש מגשי עץ מקסימים להגשת גבינות, פרוסות לחם ורטבים, שבזמן ההזמנה אפשר לבקש שיחרטו עליהם את שם המארח שמקבל את השי, וגם משפט מועדף. זה עולה 169 שקלים.

דלי'ס. צילום דגנית ארטמן

מתנות מתאימות לחג יש גם בחנות "דלי'ס בית להשראה", שביום שישי השבוע, 14.5 משעה תשע בבוקר תקיים מכירה מוזלת של מוצרים במהדורה מוגבלים, כמו ערכות לעיצוב שולחן חגיגי, תכשיטים, מתנות לילדים, ערכות יצירה,מארזי לידה ועוד. כולם תוצרת של מעצבים ישראלים מקומיים. החנות נמצאת במושב קדימה-צורן. עוד פרטים באתר  www.dali-s.co.il

עופר בילו סנטר

אחד המבצעים המדהימים ביותר בהם נתקלתי מתקיים באפליקציית MY OFFER של עופר בילו סנטר ומתאים ממש לכל תקציב. שימו לב, הוא ייערך רק עד פרוץ החג, כך שצריך להזדרז: מציעים בו מוצרים בשקל אחד בלבד. לא טעות. שקל אחד בלבד. בין המשתתפים במבצע: נעמן, סולתם, מגבות ערד, מצעים יפים, אפרודיטה, גוטקס לבנבים ועוד. בנוסף, בכל קניוני עופר יש מבצעי הנחה משמעותיים.

פולי'ז. צילום שי פיינשטיין

עוד מבצע שהרשים אותי הוא של מותג האונליין האקולוגי פוליז, שיעניין את מי שממשיכים לגרוב גרביים קצרות גם בקיץ: שני מארזי גרבי ילדים בצבע לבן או שחור, כשבכל מארז יש 28 זוגות, ב-160 שקלים. ובאותה כמות למבוגרים, ב-130 שקלים. יספיק לדעתי לא רק לכל הקיץ אלא גם לחורף הבא.  Www.Pulliez.co.Il

שילב. צילום ירון וינברג

אחרונים חביבים התינוקות והפעוטים, שבשבועות כיף להלביש אותם בלבן בוהק, למרות שזה מאתגר את מכונות הכביסה שלנו. ברשת שילב ראיתי שילוב של חולצה ובגד גוף מכותנה לבנה, לגילאי אפס עד שנתיים בכ-17 שקלים, וחולצות לגילאי שנתיים עד חמש באותו מחיר, ועוד פריטי לבוש חגיגים ולבנים.

שילב. צילום ירון וינברג

אפשר להזמין גם באתר www.shilav.co.il

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.