פורסם by & קטגוריה סל המזון.

בשבועיים האחרונים זכיתי לטעום שמונה מוצרי מזון ומשקאות חדשים של הכלכלה הישראלית המתעוררת, ואין ספק שבראש הטבלה היו טבלאות שוקולד בהרכבים אקזוטיים ממקומות שונים בעולם וקפה בעל מוניטין עולמי.

ליימן שליסל. ריטר ספורט. שוקולדים בהשראת מרוקו, קוסטה ריקה והוואי

את הטבלאות של שוקולד ריטר ספורט (Ritter Sport) אני אוהבת שנים בכל הגרסאות הוותיקות שלהם, שוקולד מריר ממולא מרציפן, שוקולד חלב עם שברי אגוזים, שוקולד עם צימוקים ואגוזי לוז, ממולאים מוס קקאו, או ממולאים קרם קרמל, ועוד, אבל מהדורת הקיץ החדשה והמוגבלת, "מסביב לעולם" היא שיחוק אדיר דווקא בעידן הקורונה כשאי אפשר לנסוע ולהתנסות במטעמי ארצות אחרות. מדובר בשלושה מרקמים חדשים, ושמות מעניינים: מרחבא – שהוא שוקולד חלב במילוי קרם בטעם יוגורט עם שברי אגוזי לוז ושבבי דבש בהשראת מרוקו, בואנוס דיאס, שהוא שוקולד לבן במילוי קרם פסיפלורה ומנגו עם שבבים של שני הפירות האלה בהשראת קוסטה ריקה והולה הולה משוקולד חלב במילוי קרם קוקוס בהשראת חופי הוואי. כ-9 שקלים כל טבלה שמשקלה 100 גרם.

סטארבקס ואסם-נסטלה. קפסולות קפה ביתיות בשמונה תערובות

בן הזוג המושלם לשוקולד טוב הוא ספל קפה מעולה, ובקטגורית הקפה הדינאמית של שוק המזון הישראלי, החדשה המשמעותית היא כניסתן של קפסולות הקפה הביתיות של חברת סטארבקס בשיתוף פעולה עם אסם-נסטלה. בארץ שותים 2.2 מיליארד כוסות קפה בשנה, מספר מדהים המלמד על הפופולריות של המשקה. כבר בשבוע שעבר ניתן היה לרכוש ברשתות השיווק את קפסולות האלומיניום של סטארבקס בשמונה תערובות ושלוש רמות קלייה, מקפה עדין בשם בלונדי ועד כהה ועוצמתי. כל התערובות מבוססות על פולי ערביקה המכילים 1.2% קפאין. (פולי הרובוסטה, שהם הסוג השני ממנו מכינים אבקת קפה, מכילים 2.4 אחוזים קפאין).

סטארבקס. הקפסולות

הבחירה בסטארבקס לא מקרית, מדובר בחברת הקפה השנייה בגודלה בעולם, אחרי נסטלה, עם 30 אלף נקודות מכירה ב-80 ארצות, וכ-100 מיליון לקוחות בשבוע.ההשקה בישראל כוללת תערובות מותאמות למכונות נספרסו, ולהערכת נחום זיימן, מנכ"ל חטיבת הקפה ודגני הבוקר בקבוצת אסם-נסטלה המותג עתיד לכבוש את השוק המקומי במהירות, בין היתר על סמך מחקרים שגילו כי כ-50% מהישראלים ביקרו בסניפי הרשת בשנתיים האחרונות וכ-74% מתוכם הזמינו אספרסו או קפוצ'ינו/קפה לאטה.

לוואצה. . מכונת קפה מיני לבית

העובדה שהפכנו לעם מכור לקפה מסבירה גם מדוע כמעט בכל בית שני או שלישי בישראל יש מכונה להכנת אספרסו. חלקן במחירים נוחים ביותר.

חברת לוואצה למשל (השישית ברשימת חברות הקפה בעולם, אחרי נסטלה עם 18.7% מהשוק, סטארבקס עם 16.4% מהשוק, קוקה קולה עם 4.4% מהשוק, ללוואצה יש 2.2% מהשוק העולמי), מציעה עכשיו מכונת קפה קטנטנה בשם TINY העולה 249 שקלים, ומקבלים גם 2 קופסאות של קפסולות כלולות במחיר. מכונת קפה פלוס מקציף חלב ו-2 קופסאות של קפסולות, מוכרת לוואצה ב-349 שקלים. אנשי לוואצ'ה מזכירים כי ניתן לקשט את הקפוצ'ינו הבית עם שבבי שוקולד ואגוזי לוז מרוסקים ואילו לנסות ליצור עיצובים כמו בריסטות מקצועיים בעזרת קיסמי שיניים על פני הקצף.

אחווה. עוגת שמרים פריכה ועתירת מילוי שוקולד. צילום יעל האן

בת זוג נוספת לכוס קפה, אחרי השוקולד, היא פרוסת עוגה. ההמלצה שלי: פרוסה של עוגת השמרים החדשה בטעם שוקולד של חברת "אחוה". היא פריכה, עתירת מילוי שוקולדי, ויש לה, ניסיתי, טעם המזכיר לגמרי עוגת קונדיטוריה. במיוחד כשמחממים אותה לפני ההגשה. המחיר לעומת זאת, מרשים הרבה יותר מאשר בקונדיטוריות: רק כ-9 שקלים ל-400 גרם.

ליימן שליסל. סנדוויץ' ביסקוויט ושוקולד. צילום בלזן

מעדיפים ביסקוויטים על פני עוגה (בעצם למה, אפשר גם וגם), אז ליימן שליסל משווקת חטיף סנדוויץ' חדש בשם פיק אפ (PICK UP) משתי שכבות של ביסקוויט וביניהן קרם שוקולד. נשנוש משולם לצד הקפה בכ-7 שקלים למאגדת של 3 יחידות, במשקל 28 גרם כל אחת. מה שמעולה במיוחד בחטיף הזה – השוקולד בתוכו לא נמס בקלות גם בימי שרב לוהטים.

מעדני יחיעם

יש חדש גם בקטגוריות מזון אחרות. למשל פסטרמות. חברת "מעדני יחיעם" משיקה בימים אלה פסטרמה בטעם חדש כי היא מתובלת בתערובת בטעם שווארמה. השילוב של חזה אווז וטעם פסטרמה מניב תוצאה טעימה ומתאים במיוחד להכנת ארוחת כריכים קיצית. כ-24 עד כ-27 שקלים ל-300 גרם.

משומשו. גבינה טבעונית ללא סימון אדום!

את אותו כריך בשרי אפשר להעשיר, מעל פרוסת הפסטרמה, בפרוסה של הגבינה הטבעונית החדשה של חברת "משומשו". היא על טהרת מרכיבים צמחיים כמובן, וייחודה בהפחתה משמעותית של שומן ונתרן. הודות לכך אין עליה סימון אדום כמו על מזונות עתירה מלח ושומן. מדובר בגבינה עשויה מסידן וסיבים תזונתיים בלבד, ללא כולסטרול, ללא לקטוז, ללא סויה וללא שומן טרנס, גם ללא חומרים משמרים. כ-20 שקלים ל-200 גרם.

שוופס. מיקס פירות מופחת סוכר ללא סימון אדום

ואת הארוחה הקיצית אפשר לסיים עם משקה מיקס הפירות החדש של המותג שוופס שגם עליו אין סימון אדום, כלומר אין בו כמות סוכר גבוהה. הוא משווק בפחיות צרות וארוכות של 330 מ"ל ויש לו טעמים של תות קיווי, קוקוס אננס, אסאי דובדבן או אבטיח ליים. למי שמעדיף את המשקה המוגז ללא כל טעם מתוק, מציעה שוופס סודה נטו בבקבוק ליטר עשוי פלסטיק במראה זכוכית, בגיזוז חזק.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.