פורסם by & קטגוריה הורים, חגים, טיולים, ילדים, תרבות.

אחרי כל פורים, בא שושן פורים, ומה לעשות, גם הפעם הילדים פטורים מלימודים לא יום אחד כראוי, אלא יומיים. וכך, למחרת היום הגדוש של קריאת מגילה, סעודת חג וחלוקת משלוחי מנות, מגיע יום שפנוי לאחד או שניים מן האירועים, ויש עשרות רבות כאלה, שמציעים הקניונים והמוזיאונים, תיאטרוני הילדים והפארקים. אספתי את אלה שנראים לי אטרקטיביים יותר, ברחבי הארץ, ברשימה שתסייע לנו לתכנן מראש.

נתחיל בירושלים, עיר החוגגת את פורים בשושן פורים ט"ו באדר (פורים ד'מוקפין), ולכן ביום שלישי י"ד באדר יש זמן פנוי בשפע להגיע עם הילדים להצגה או מופע מוזיקלי בתיאטרון הקרון, בגן הפעמון.

תיאטרון הקרון בגן הפעמון, ירושלים. צילום דור קדמי

לפני כל הצגה מוזמנים הילדים ליהנות ממופע מוסיקלי קצר, של האמן והנגן אבי כהן, שהוא תזמורת של איש אחד ועליו תלויים תופים, מצלתיים, מפוחית, גיטרה, פעמונים ועוד. אבי מנגן, שר ומפעיל את הילדים. ואחרי ההצגה מוזמנים הילדים המחופשים וההורים להצטרף לתהלוכה מוסיקלית ברחבי הגן (תלוי מזג אויר) במהלכה יקבל כל ילד הפתעה קטנה. 2

יהיו שתי הצגות בשעות  10:00 ו-11:30 ומחיר הפעילות כולה 30 שקלים לכרטיס.

מגדל דוד, ירושלים. צילום ולדימיר אסקין

הצעה ירושלמית אחרת מתקיימת בשני ימי הפורים בשעות 16.00-10.00 במגדל דוד. במסגרת פעילות מיוחדת  מספרים לילדים שהמלך דוד חלה במחלת ה"עצבת" והוא מחפש ליצנים וליצניות שיצליחו להצחיק אותו ולרפא אותו מהמחלה. הילדים המועמדים לתפקיד יעברו מסלול הכשרה להכנת כדורי ג'אגלינג, להכנת מסכה לפנים, בתחנת איפור ועוד. וכדי להפוך לליצנים של ממש, אפילו יצפו במופע קצר של קומדיה דל'ארטה, תיאטרון המסכות האיטלקי, המשלב הומור פיזי, קטעי ליצנות פנטומימה ותנועה. 35 שקלים לכרטיס ו-150 שקלים לחמישה בני משפחה.

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד, ירושלים. צילום בן רייזר

הפעילות הפורימית הירושלמית השלישית בה בחרתי מתוך אופציות רבות, מתרחשת במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד שבכל ימי חופשת הפורים מציע סדנת בנייה למסכות "מדליקות", כלומר שאפשר להאיר אותן באמצעות נורות לד (מגיל 4+ בליווי הורה/מבוגר. את המסכה לוקחים הביתה למתנה), סיור בתערוכת מראות ובתערוכת אשליות, סיור מודרך בחלל את קמרה אובסקורה, "לשכה אפלה", ניסויים מפתיעים בהשתתפות קהל של ניפוח בלון קשור, ישיבה על כיסא פקירים, דקירת בלונים שלא מתפוצצים, העפת תיונים ועוד. חים עד גיל חמש. 50 שקלים לכרטיס או 180 שקלים לכרטיס משפחתי.

מוזיאון טיקוטין, חיפה. צילום גני כצנר

אם תזדמנו בפורים לחיפה ביום שלישי י"ד באדר יתקיימו במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בשעות 10:00-14:00 סדנאות להכנת מסכות, להכנת קופסה מעוצבת בסגנון יפני, לבישת קימונו ועוד. הפעילות מתאימה לגילאי 6-10 בליווי מבוגר ועולה 40 שקלים.

נעלה עוד יותר צפונה, לגולן, שם באתר הלאומי "עין קשתות, יתקיים משחק חפש את המטמון בעזרת כתב חידה כדי למצוא את המפתח שאבד למלך אחשוורוש מרוב שכרות, ובעזרתו פותחים תיבת אוצר. 15 שקלים לגילאי 5-17 ו-25 שקלים למבוגר. אין צורך בהרשמה מראש אבל הפעילויות בכפוף לתנאי מזג האוויר.

עששיות ביער אודם. צילום מיכל גיגי

ועוד בפורים בצפון הגולן במבנה המפקדה הסורית יתקיים משחק בסגנון הסוכן החשאי 007 של פיצוח חידות וצפנים, קשור לחייו של אלי כהן "האיש שלנו בדמשק", 50 שקלים למשתתף מגיל 6 או 200 שקלים לכל המשפחה עם ילדים עד גיל 18. מי שיגיע בתחפושת יקבל הנחה.

נשארים בצפון גם בערב? ביער אודם יתקיים בפורים טיול עששיות היוצא כרבע שעה לפני השקיעה בתיאום מראש. 45 שקלים מגיל שלוש.

על כל הפעילויות בגולן כדאי לבר מראש במרכז מידע תיירות גולן.

נאות קדומים. צילום אלדד מאסטרו

בנאות קדומים הפארק הסמוך ליער בן שמן וחבל מודיעין, יקיימו בשושן פורים, ט"ו באדר, סיור שבו ילמדו את מאחורי הקלעים של מגילת אסתר, למשל באיזה בושם התבשמה אסתר, איך צבעו את בגדי המלכות של מרדכי היהודי, ואיך ייצרו בשושן את היין של משתה אחשוורוש. הסיור יעבור בין גינות המור-אפרסמון, בית הצבעים, מתקנים חקלאיים קדומים ובמסגרתו יכינו המשתתפים קטורת ושקית ריח לבישום הבית, ישזרו צמידים ויעטרו את הידיים בקישוטי חינה מהטבע, יוכלו ללבוש ולהצטלם עם בגדים תקופתיים שיש בפארק ועוד. הסיור יימשך שעתיים וחצי, יתחיל בשעה 9:00 ויעלה 40 שקלים מגיל 4.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.