פורסם by & קטגוריה חגים, תבשילים ועוגות.

קפה ביגה. צילום אלעד גוטמן

את הברכה  "שתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה", אפשר לאמץ לא רק כשאוכלים תפוח בדבש, אלא גם על פרוסה מעוגות הדבש החדשות, הנמכרות בימים אלה במאפיות וברשתות.

לחם ארז. צילום בן יוסטר

רבות מעוגות הדבש הן במהדורה מוגבלת שמייצרים רק לקראת חגי תשרי, וכמעט בכולן יש תוספות מיוחדות, כמו זו שניתן למצוא ביותר מעשרים הסניפים של רשת "לחם ארז", מקבוצת קפה קפה, עם מילוי תפוחים, וזיגוג קרמל דבש. מיוחדת ואחרת היא עוגת הקרם של לחם ארז, המכילה גם שוקולד לבן וגם גבינת מסקרפונה, בנוסף לווניל דבש עם ציפוי של פירורי קראמבל. הראשונה עולה 66 שקלים, השנייה 68 שקלים לפס או 109 שקלים לתבנית עגולה.

קפה ביגה. צילום אמיר מנחם

ברשת בתי הקפה ביגה על כארבעים סניפיה יש עכשיו עוגת פרווה עם דבש וקרמבל תפוחים בניחוח קינמון העולה 42 שקלים.
ברשת "קונדיטוריית שמו" של השף מיקי שמו, התלהבתי מעוגת הדגל לטעמי שהיא ג'פונז, עם שכבות של ריבת חלב, שוקולד, קרמל ובצק אגוזים בדבש העולה בהתאם 150 שקלים לקוטר של 24 ס"מ. למי שזה יקר מדי, הייתי ממליצה על העוגה הנקראת "עקיצת הדבורה", מבצק בחוש בציפוי שקדים ודבש ומילוי קרם וניל העולה 59 שקלים. ואם חסר לכם התפוח, נסו את טארט התפוחים של שמו, בתוספת התאנים ומשקה קסיס מבצק פריך על בסיס חמאה וקרם פיסטוק הועלה 89 שקלים. מומלצת גם עוגת התפוחים המכילה מחית דובדבנים, ב-59 שקלים.

קונדיטוריית שמו. צילום דניאל לילה

ברשת קונדיטוריית "מתוקה" עוגת הדגל לדעתי היא פס העשוי מ-8 שכבות של טורט דבש, מוס וניל, מוס רימונים ופטל ובציפוי קאווה וגרגרי רימון. 69 שקלים. ויש שם גם פאי תפוחים מבצק פריך עם מלית תפוחי, אגוזים, וצימוקים, במהדורת חג מיוחדת מקושטת במלמלה עדינה עשויה מתפוחי עץ ב-95 שקלים. מיוחדת בטעמה וגם עולה פחות היא עוגת דבש ממולאה בפטל וחמוציות ב-44 שקלים. באותו מחיר ניתן למצוא במתוקה עוגת דבש ושזיפים, או עוגת דבש עם בננה וקוקוס ללא גלוטן, ואפילו עוגת דבש טבעונית. אבל אני אישית אוהבת את עוגת הדבש עם הפתעת קרם תפוז במרכזה, גם היא ב-44 שקלים.

רשת מתוקה. צילום בני גם זו לטובה

בקונדיטוריית "קפולסקי" עוגת החג עשויה סולת ונקראת בסבוסה. היא מכילה תפוחים מקורמלים בדבש, וקרם מסקרפונה. ויש גם טורט דבש עם וניל ותפוחים בציפוי נוגטין של שקדים וקשיו. המבחר לראש השנה מגוון מאוד בא לידי ביטוי גם בטווח הרחב של המחירים: מ-24 ועד 130 שקלים.

קפולסקי. צילום אנטולי מיכאלו

אם תרצו לאפות בעצמכם עוגת דבש מקורית, בטעמים לא שגרתיים, תוכלו להיעזר במוצרים החדשים הבאים שיצאו לקראת ראש השנה:

א. מוצר מהפכני שהוא תחליף טבעוני לדבש הדבורים ונקרא "צוף" שלא רק דבש אין בו אלא גם לא סוכר, אלא צוף של פרחי קוקוס אורגניים ושומשום, כ-29 שקלים ל-350 גרם.

ב. WannaBee של חברת  VEGA שמתיקותו נובעת מסירופ אורז מלא, נקטר אגבה ומייפל. כ-28 שקלים ל-400 גרם ברשתות השיווק ובתי טבע.

ג. דבש דבורים יצירתי במיוחד של משק לין, הטעון בטעמים וניחוחת ששום דבורה בעולם לא הייתה משערת שכמותם, כמו דבש פלפל חלפיניו ואננס, או דבש אוכמניות ולבנדר, דבש לימון וג'ינג'ר, שילוב מנצח, ועוד. 24-32 שקלים ל-240-380 גרם בהתאמה.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.