פורסם by & קטגוריה השקות ופתיחות, חברה, תערוכות, תרבות.

צילומים נעמי גולן

קניון עופר הגדול בפתח תקווה. תערכות "אהבה מעוררת השראה"

מציאות טעונת מתחים, שנאה, הפגנות, השמצות, פקקים יזומים בכבישים וערעור שגרת חיים, כמה יפה ומתאים להציג תערוכת ציורי זוגות אוהבים, חשבתי לעצמי כשהגיעה ההזמנה לפתיחת תערוכת "אהבה מעוררת השראה בקניון עופר הגדול בפתח תקווה. ואכן הבוקר, במרכז אחת הקומות בקניון, ניצבו איורים מלבניים גדולים של 11 זוגות ולידם שני האוצרים,, גילי סיוון כהן ויואב מאיר, ואחת מארבעה המאיירים, שבהוגנות מגדרית עכשווית, הם/הן שני גברים ושתי נשים.

האוצרים והמאיירת

עברתי מאיור לאיור, עיבוד חופשי לפעמים, של תצלומי הזוגות, כדי לראות מי ומי במצוירים, וראיתי למשל את הסטייליסטית המפורסמת סנדרה רינגלר ובעלה השף שגב משה, את מלכת היופי ואשת העסקים בתחום הטיפוח, מפורסמת לא פחות, רוית אסף ובן זוגה יובל הראל, את זמרת הפופ איגי וקסמן ובן זוגה עתי שולברג, וגם זוג גברים מתנשקים ווזוג נשים חובקות כלבלבים, ממגזר הלהט"ב ודניאלה קריסטיה ההריונית, חושפת את מלוא בטנה, ונושקת לקווין רובין בן זוגה.

אז "מדינת תל אביב" החילונית ובנותיה מיוצגת כאן במלוא הדרה בלב פתח תקווה , ומי לא בא? – מגזר הכיפות הסרוגות למשל, ובעלי תשובה, ומסורתיים. במקום להתבאס בשקט ולרתוח על כך שמסר האהבה והאחווה לא כל כך מורגש, פניתי לשני האוצרים, את גילי אני מכירה שנים ויודעת שהיא אדם טוב ומכיל, וגם יואב הצטרף לשיחה, ושאלתי ישירות:

אין זוגות אוהבים גם במגזרים אחרים?

לזכותם של גילי ויואב יש לומר, שלא כמו נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק שענה לתמיהה דומה בתשובה ההזויה: אין שופט מרוקאי בבג"צ כי לא נמצא, אמרו השניים בקצת מבוכה והודו: את צודקת. לא חשבנו על זה. תשובה סימפטומטית. כי המגזרים האחרים הם לא המיליה שלהם, ואני לא מניחה שהשמיטו אותם בכוונה. גילי סיוון כהן הוסיפה בחיוך חבל שלא שאלנו אותך קודם.

אז זוגות סלב מאוהבים ממגזרים אחרים יש בשפע, אציין מעט מהרבה: שולי רנד וצופית גרנט, סיוון רהב וידידיה מאיר, מנשה ועדן הראל, אביתר בנאי ורעייתו, חנן בן ארי ורעייתו, טוב, העיקרון מובן. 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.