פורסם by & קטגוריה ילדים, מזון ומסעדות, סל המזון, פנאי.

בין ענפי הייצור הממשיכים לשגשג גם בעידן משבר הקורונה והמיתון הכלכלי, אפשר להזכיר בהכללה את תעשיית המזון, ובמפורט את החידושים והניסויים בתחום. כי לא רק כאשר שוהים הרבה בבית אוכלים יותר, אלא גם כי הסקרנות המאפיינת את הישראלים לגבי המצאות חדשות במאפים ומשקאות, לא שככה. גם היוזמות לייצר מזונות עם דגש בריאותי יותר מאשר בעבר, לא פחתו.

מאפים מקמח שקדים KETO CHEF. צילום גלי איתן

אספתי כמה מאלה, שכדאי לדעת עליהם וגם לטעום ולהתנסות.  

KETO CHEF למשל, הוא מותג חדש שנולד משיתוף פעולה בין השף עודד טלמור ומפעל מצות אביב. מדובר בתזונה הקטוגנית, מושג שלמדתי להכיר בימים אלה, ופירושו מזון דל בפחמימות ועשיר בשומנים. המוצר הראשון שקיבלתי לטעימה, ראשון מסוגו בארץ, הן ארבע לחמניות מקמח שקדים בשם KETO BUN. הן אכן מיוצרות על בסיס קמח שקדים, ללא סוכר ומכילות כמות גדולה של סיבים ושומנים. למרות העדר הסוכר, הטעם מתקתק קלות והמרקם הרך הלהיב לא רק אותי אלא גם את צעירי המשפחה, כולל הילדים. אחד מהם מרח על אחת הלחמניות דבש, השני – חומוס, השלישי טחינה, וכולם פסקו שהחידוש טעים. בימים אלה מפתחים מקמח שקדים גם טורטיות, קרקרים, חטיפי אנרגיה ועוד, כאשר את הלחמניות ניתן למצוא כבר עכשיו בין היתר בסניפי ניצת הדובדבן, ובחנות המפעל של מצות אביב ממנה גם ניתן לעשות משלוחים לאזור גוש דן בהזמנה טלפונית 03-618-2152 (בתשלום). החידוש לא זול, כנראה כי גם חומר הגלם, שקדים, יקר בהרבה מקמח חיטה: 30 שקלים ל-4 לחמניות במשקל 400 גרם. השף הממציא, עודד טלמור, מסביר כי תזונת קיטו או תזונה קטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות, מתונה בחלבון ועתירת בשומן שעוזרת בשריפת שומן ואיבוד עודפי שומן בגוף בצורה יעילה ללא תחושת רעב. לדבריו הוכח שזוהי תזונה טובה לסובלים מסכרת סוג 2 ומסייעת להיגמל ממזונות עתירי פחמימות כגון פירות, לחם, פסטה וסוכר.

טופו טבעי מעושן. משק ויילר

מוצרים חדשים נוספים בהיבט בריאותי, לא לטבעונים בלבד, מיוצרים מטופו מעושן ומטופו טבעי במשק ויילר. גם אותם משווקים כראשונים מסוגם בארץ. ללא חומרים משמרים, ומכילים 8% חלבון במנה, וחצי מכמות השומן שיש בטופו רגיל.

לחם ללא גלוטן במותג GREEN של שופרסל. צילום יהודה נמרודי

עוד באותה מגמה עולמית של טרנד הבריאות, הלחמים הטריים החדשים ברשת שופרסל – ללא גלוטן ומכילים גרעינים וזרעים. הרשת משווקת אותם באריזות סגורות ואטומות במותג הפרטי שלה GREEN. מעולים למתמודדים עם צליאק ולכל מי שנמנע מגלוטן. יש בבגטים עם תוספות כמו גרעינים או זרעי צ'יה וטף, ושני סוגי לחם צרפתי. הבאגטים עולים כ-15 שקלים, והלחם כ-23 וכ-24 שקלים.

ילדודס במותג FREE חטיף תמרים לילדים

המוצר הרביעי בהיבט הבריאותי שניסיתי באחרונה הם חטיפי ילדים במותג Free בשם "ילדודס". הם אינם מכילים סוכר אלא תמרים, אגוזי לוז טחונים, גרעיני חמנייה, צימוקים ושומשום בכבישה קרה עם תמציות טעם וריח טבעיות של תות-בננה. לומר את האמת, כשהגיע לביתי מארז עם 5 חטיפים (כ-15 עד כ-20 שקלים), המבוגרים דווקא העדיפו אותם על פני הילדים, למרות השם ילדודס, אבל כדאי להרגיל גם את הילדים לאלטרנטיבה הבריאה כזו כתחליף לשוקולד ולממתקים מתועשים.

דובליה אסם. חטיף ילדים אפוי ללא מדבקה אדומה. צילום נעמי גולן

 ואם ילדים ובריאות, אז חברת אסם השיקה עבורם קרקרים חדשים אפויים (שגם מבוגרים מניסיוני מתלהבים מהם), בשם דובלה ובצורת דוב, מתובלים להפליא, במינון מדויק מאוד, ומתון והעיקר ללא מדבקה אדומה.

שטראוס. מעדן טבעוני ONLY

 המגמה הטבעונית-בריאותית באה לידי ביטוי גם במקררי המעדנים. כך למשל השיקה שטראוס טעם חדש בסדרת ONLY, מעדנים פרוביוטיים ללא תכולת חלב, עם אפרסק ואננס. יש למותג הזה גם משקאות פרוביוטיים עם תות ופטל ועם תות ובננה. כ-5 שקלים לגביע של 125 גרם. טעמתי. טעים מבחינתי וגם מבחינת כמה נסיינים בני עשרה.

תנובה. יופלה עם שיבולת שועל

ולמי שלא מוכן לוותר על מעדני חלב, המותג יופלה מבית תנובה השיק שלושה טעמים חדשים, תות, אפרסק ומנגו. ובכולם גם תוספת של שיבולת שועל.

מעדנות. בצק פיצה מוכן לאפיה

נעבור למוצרי מזון המקלים על חיינו במטבח בימים חמים אלה. פיצה כידוע היא ההעדפה הקבועה בארוחות הקיץ הקלות. חברת מעדנות, מחטיבת המזון בתנובה, השיקה בצק פיצה מרודד שצריך רק להפשיר, לפרוס, למרוח רוטב ופירורי גבינה ולתנור. ויש לה גם סדרת מקלות בצק פילו קפואות ומוכנות לאפיה, בטעמי גבינה, תפוחי אדמה, פלפלים קלויים וחצילים,

פומפדור. חליטות פרי לשתייה קרה

נקנח בשתייה המתכתבת גם היא בטרנד הבריאות העולמי, שמציעה חברת פומפדור: סדרת חליטות פרי בכשרות מהודרת, המיועדות מראש למשקאות קרים. מדובר במהדורה מוגבלת בשלושה טעמים: תות שדה תפוז, מוחיטו פירות יער ואפרסק פסיפלורה. ללא קפאין וללא סוכר עם המתיקות של עלי סטיביה. כ-15 שקלים למארז של 18 שקיקים, שכל אחד מהם מכיל 2.5 גרם.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.