פורסם by & קטגוריה השקות ופתיחות, עיצוב, פנאי, תערוכות, תרבות.

צילומים נעמי גולן

אחרי ההצלחה הגדולה של יערה זקס, אוצרת תערוכת וונדרלנד הראשונה במלון אימפריאל ברחוב הירקון פינת טרומפלדור בתל אביב, עם חדרים שהפכו לחללי הזיה ודמיון בעיצוב עשרות אמנים צעירים, ומשכו אליהם מעל מאה ועשרה אלף מבקרים, היה צפוי שיהיה לכך המשך. ואכן, ב-3 בספטמבר 2023, תיפתח לקהל הרחב וונדרלנד 2: שוב הפקידה האוצרת זקס את  38 חדרי המלון בידי עשרות אמנים, ושוב נתנה לכל אחד מהם חופש גמור לעצב את מפלט החלומות שלו בכותרת: "מדמיינים אוטופיה".

הפרויקט עדיין בשלבי ביצוע, אבל יש מספיק חדרים שהושלמו ויכולתי לחוות אותם בביקורי באימפריאל ביום ראשון השבוע. עברתי חדר אחר חדר, והחושים הופגזו בצילומים, ציורים, צלילים, דמויות קומיקס, רעיונות מופשטים, הזיות סוריאליסטיות, בדיחות ויזואליות, סיוטים וחלומות אוטופיים.

מדובר בסיעור מוחות ורגשות אינטנסיבי, כי כשעוברים מחדר לחדר, הסמוכים זה לזה, נדרשים להתעמלות רגשית מהירה, מעין לוליינות נפשית של אסתטיקה ומחשבות. חלק מהאומנים יצאו מנקודת מבט של מיטה גדולה במרכז החדר, בכל זאת מלון, והמיטה היא בסיס לפיסות ראי "נוזליות" למשל, שהזכירו את השעונים הנוזליים של סלבדור דאלי. בחדר אחר המיטה היא השתלה של ציור ופיסול. המזרן מצויר ורגלי המיטה הם ממשיים. מיטה אחרת, חדר אפל, ניצבת למרגלות ציור ענק של השטן, ועוד מיטה מכוסה בשטיח ועל הקיר מאחוריה הזמנה למבקרים לטאטא משאלותיהם אל מתחת לשטיח. בכניסה לחדר הספציפי הזה יש עט ופתקי נייר לכתוב עליהם משאלה, ומטאטא זרדים שיעזור לדחוף הפתק אל מתחת למיטה…

שאלתי את האומנית הצעירה בעלת הרעיון האם בסוף התערוכה תאסוף את כל פתקי המשאלות ותעלה אותם לכותל בירושלים, והיא צחקה והודתה שלא חשבה על זה.

בחדד אחר ראיתי את הקירות מכוסים בצילומי ענק של יצירות קלאסיות, פסל דוד של מיכלאנג'לו למשל, כשהם מכורסמים, מקולפים, או חושפים מתחת לשכבתם החיצונית אמת פנימית אחרת. לאמן הייתה ללא ספק מחשבה משלו לבטא כך, אבל לצופים יש זכות לאינטרפרטציה משלהם, ואני ראיתי בכך את שיני הזמן ההורסות הכול, אפילו יופי קלאסי נצחי כאילו.

שני חדרים נוספים שאני לא מסוגלת לשכוח מאז ראיתי אותם: צילום של איש הפיל עם מבט של עצב קיומי אינסופי, באחד, ובשני, פסל של ילדה קטנה לבנה, ניצבת בתחתיתו של בור שחור, ושולחת ידיים כלפי מעלה, אל הפתח המואר הלא נראה, ממנו משתלשל סולם שיכול להוביל אותה לחופש, אלא שהוא תלוי גבוה וידיה לא מגיעות אליו…

לא אתאר עוד, עדיף שתראו, תחוו ותרגישו אישית, כשהתערוכה תיפתח. לשם כך צריך להזמין כרטיסים מראש (אין מכירת כרטיסים במקום), בטלפון 02-3724242. הכרטיס עולה 119 שקלים לפני הנחות ומבצעים. עד גיל 4 הכניסה חינם. לא בטוח שהייתי לוקחת לשם פעוטים, אם כי אולי אני טועה, והמראות הצבעוניים והדמיוניים כל כך, מתכתבים דווקא נכון עם המוח הילדותי.

שעות הפתיחה מ-3 בספטמבר הן 09:30-23:00, כניסה אחרונה ב-8:30. ובימי שישי 09:00-15:30 כניסה אחרונה ב-14:00.

מצרפת כמה תמונות שצילמתי בסיור השבוע וכן את צילום בניין אימפריאל ועוד אחד מחדריו. מי אמר קדישמן ולא קיבל השראה…

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.