פורסם by & קטגוריה טיולים, לא מתויג, מזון ומסעדות, נופש, פנאי, תרבות.

צילומים: נעמי גולן, איה בן נזרי, אלברט אזוט

"או, כינרת שלי" ו"דקל שפל צמרת"

על נפלאות הכינרת, אגם המים המתוקים הטבעי, הגדול והיחיד של ארץ ישראל, גדלתי מאז טיול בית הספר הראשון, כשלמדתי לשיר את "ואולי לא היו הדברים מעולם" של רחל, וזימרתי את המילים הבלתי נשכחות שלה "או, כינרת שלי, את כינרת שלי, ההיית או חלמתי חלום" ובנעורי את "שם הרי גולן" של נעמי שמר.

אבן ההנצחה בכניסה לחורשת האליפטוס

מה שגיליתי השבוע, בסיור שיזמה עמותת תיירות ארץ כנרת של קיבוץ כנרת זה שהפינה הקסומה הזו של ארץ ישראל, במקום שבו נהר הירדן נשפך לתוך הכינרת, לא נמוג, ויותר מכך, התעשר בשלל אטרקציות והתנסויות שחובה לחוות. ורצוי בהרכב משפחתי רב גילי.

נקודת המפגש של הירדן והכינרת

הפרטים המעשיים של תכנון הנופש ב"ארץ כנרת" יופיעו בהמשך הכתבה, בינתיים אנסה לתמלל את הרגשות שהציפו אותי במרפסת המרשימה שמעל חדר האוכל במלון "אוהלו" של הקיבוץ, שכאילו מרחפת מעל המים הכחולים של האגם שחזר לימי תפארתו והוא מלא לגמרי.

מלון אחוזת אוהלו: מרפסת אל הנוף

"הדקל שפל צמרת", שראתה נעמי שמר, חיפשתי וראיתי בזכותה גם אני סמוך למפגש הירדן הדרומי עם האגם. הביקור בחורשת האקליפטוס, כן זו מ-"חורשת האקליפטוס, הגשר, הסירה וריח המלוח על המים",

פעם היה פה גשר

אגב, גשר כבר אין, אבל יש שלט המנציח את המקום שבו הוא היה בעבר. ולמה לא להודות, האוכל הכשר, הטעים והשופע סלטים, סושי, סטייקים וצלעות שמציע המלון והוגש לי, החדר הנוח והמצוחצח, שניכר בו השדרוג שעבר מאז "אוהלו" נרכש על ידי הקיבוץ, האוהלים הגדולים בחניון הקמפינג והקרוונים "ירדן כנרת", שהם ממוזגים ומחוממים (עם מזרנים לעשרה מתארחים), כיורים, מים וחיבורים לחשמל.

מלון "אחוזת אוהלו", פלטת בשרים בארוחת צהריים

לא הגעתי הפעם עם ילדי המשפחה, אבל דמיינתי בקלות מה נוכל לעשות איתם בביקור שאני מתכננת בקרוב. דבר ראשון, מתחם השבט האינדיאני "רוב רוי", שם אפשר לצאת לטיול בסירות קאנו על המים, וטיול ממונע (רייזרס), סיור עששיות לילי בשביל הצמוד למים.

מתחם "רוב רוי"

שירה בציבור משפחתית, בהנחייתי, בבית הקברות ההיסטורי של הקיבוץ ליד המצבות של רחל ונעמי שמר, שם אלמד את הצאצאים לשיר משירי השתיים, ואחרון חביב, ביקור בחנות התמרים הגדולה ביותר בארץ, "תנובת כנרת" שם ניתן לטעום 9 זנים שונים, ודבש התמרים סילאן, להתנסות ולרכוש תכשירי טיפוח של המותג "שבעת" (על שם שבעת המינים כמובן, וגיליתי שם אפילו סבון תמרים), ולהרכיב אריזות שי למזכרת או לחלוקה לבני המשפחה המורחבת כשנחזור הביתה. כך גם הם ישתכנעו ויתכננו נופש כנרת.

תשעה זני תמרים בחנות "תנובת כנרת"

ועכשיו לפירוט מעשי של האטרקציות התיירותיות, אפשרויות הלינה, הסיורים במודרכים, אתרי המורשת, ונקודות התצפית הייחודיות.

חדר במלון "אחוזת אוהלו"

מלון "אחוזת אוהלו" המשופץ מציע 108 חדרים, שבעה אולמות כנסים, תפריט גלילי עשיר וכשר, המבוסס גם על הגידולים החקלאיים באיזור.

הירדן בגאונו

ליד המלון שוכן "חניון ירדן כנרת" עם אוהלים מחוממים ממוזגים המתאימים לימי החורף והקיץ וקראוונים. מתאים לקבוצות ומשפחות.

"ירדנית": נוצרים אוונגליסטים באתר טבילה

טלפון להזמנות במלון: 04-6675525, 04-6675522; דואל: Reservation@ohalo.com. ובתיירות ארץ כנרת: 04-6675538

מוזיאון "בית המוטור" בקיבוץ כינרת

טלפון לחניון ירדן כנרת: 050-466-8661. camping@kinneret.org.il

ניתן להזמין סיורי יום וסיורי לילה, ביניהם כניסה לבית המוטור בחורשת האקליפטוס של נעמי שמר, סיור מודרך במטע התמרים, טיול לילה בשמורת הירדן, סיור בג'ונגל של הכנרת, ביקור בבית של נעמי שמר ועוד. הפעילויות מותאמות לכל הגילאים.  

תכשירי טיפוח של המותג "שבעת" (משבעת המינים)

בחנות התמרים הגדולה בישראל- "תנובת כנרת": 04675967 יש תשעה זנים של תמרים ומוצרים שונים המבוססים על הפרי. וגם מגוון תוצרת חקלאית אזורית מקיבוץ כנרת והסביבה כולל חלבה משובחת, פירות יבשים, תבלינים טריים, שמן זית מגידול מקומי ותכשירים קוסמטיים המבוססים על שבעת המינים.  tnuvat@kinneret.co.il טלפון: 04-6759678, דואל: Tmarimplus@Kinneret.org.il

מוזיאון "בית המוטור", מבט מבפנים

מוזאון בית המוטור בקיבוץ כנרת הוא היום מוזאון קטן, בעבר שימש בית למשאבת המים שפעלה לצורכי השקיה של שדות עמק הירדן. המשאבה הופעלה בגז עד להגעת החשמל לקיבוץ.  הכניסה בתשלום 10 שקלים לאדם. ויש גם סיור על שביל סובב כנרת, הליכה נוחה של קילומר וחצי. 35 שקלים למבוגר, 30 לילד מגיל 3 עד 10.

תיירות ארץ כינרת: סיור עששיות

באותם מחירים יש סיור של כשעה וחצי בלילה בין בריכות המים, הגשרים, הצמחייה, הצבים וחיות נוספות.  

סיור מודרך במטעי התמרים/ במטע הבננות/ קטיף ליצ'י-  בהתאם לעונה, כולל סרטון והסבר קצר אודות ההיסטוריה של המקום ובעונה המתאימה יכלול גדיד, קטיף ליצ'י או קטיף בננות.

מלון "אחוזת אוהלו": ויש גם סושי

פרטים נוספים על אחד האזורים היפים ביותר בארץ ניתן לקבל ב"תיירות ארץ כנרת" המופעלת על ידי קיבוץ כנרת.

תיירות ארץ כינרת: נופי ירדן

 ל

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.