פורסם by & קטגוריה בריאות, מזון ומסעדות, סל המזון.

עם כל הכבוד להתפתחויות האופנתיות בתחום הקפה על שלל טעמיו ומכונותיו המשוכללות, המשקה הנפוץ ביותר בעולם אחרי מים הוא תה.

צילום סטודיו תקה

תרבויות שלמות מעדיפות תה ויצרו סביבו מנהגים, כלים, ואמונות מגוונות. כך בהודו (תה מסאלה, צ'אי עם חלב), בטיבט (תה עם חמאה), ביפן (תה סאקה המוגש בטקס כמעט מקודש של הכנה ושתייה), בסין (שם שותים תה כבר ארבעת אלפים שנה והזמר העברי העממי מודע לכך – "תה ואורז יש בסין", לא "קפה ואורז יש בסין"…), בבריטניה ("תה של שעה חמש" שמוגש בכלל בארבע), במזרח התיכון (תה עם נענע). גם קהילות ישראל במזרח אירופה שתו תה רותח באופן קבוע בשבת בצהריים אחרי החמין. גם הסבתות היהודיות התייחסו בכבוד רב לתה וראו בו את אחת התרופות החשובות (אחרי מרק עוף), לכל התחלואים: הצטננות, שפעת, כאב ראש, אפילו דיכאון. הן כנראה לא טעו. מחקרים מדעיים שבוצעו על עלי תה גילו שהם מסייעים בהורדת רמת הכולסטרול בדם, הקלה בדלקת פרקים ודלקות בכלל, כי יש בהם כמות נכבדה של נוגדי חמצון.

שהחל את דרכו כחליטות עלים מיובשות המשמשות להכנת תמצית מרוכזת, שודרג לאורך השנים וכיום ניתן למצוא אותו באריזות אישיות הארוזות בשלל דרכים: החל מנייר וכלה בשקיות בד אורגנזה. מעניין לגלות מה ההעדפה שלכם בשתיית תה מלמדת על אישיותכם.

קומקום תה מברזל יצוק. ארקוסטיל קיטצ'ן. צילום יוסי פונס

הנה כמה אופציות:

אוהבים תה שחור? – אתם בעלי אהבה לטעמים חזקים ובעלי דעות נחרצות.
תה ירוק- הרוחניות היא חלק קבוע בשגרת יומכם.
תה יסמין- אתם אי של רוגע ושלווה.
תה בחלב- אתם אוהבים פינוקים.
תה מאצ'ה- אתם נועזים ופתוחים לשינויים.
תה ארל גריי- אתם נמרצים ואוהבי אתגרים.
תה פקעות ורדים- הרומנטיקה בדמכם.

מערכת תה של פיפ סטודיו ברשת DOMO

בעבר שתיית תה התקשרה לגילאים מבוגרים עד קשישים, אבל בשנים האחרונות, עם תפנית לאורח חיים בריא, וממשקה מיושן הפך התה למקובל וצעיר יותר ובמקביל וצמחו סדרות של אביזרים נלווים: קנקני זכוכית דקיקים ואלגנטיים המאפשרים לראות את העלים, מסננות אישיות, צנצנות וספלים בעיצובים שונים. כיום מקובל אפילו לתת כמתנה חליטות תה ומארזי כלים מיוחדים לתה. אחדים מהכלים היפים האלה ניתן למצוא במותג וברשת ארקוסטיל קיטצ'ן.

צילום אסף לוי באדיבות פומפדור

על המצאת התה מספרת האגדה שקיסר סיני ישב לשתות כוס מים חמים, כאשר הרוח הפילה לתוכה כמה עלי תה. הוא שתה, נהנה מהטעם והשאר היסטוריה. רוב מטעי התה בעולם גדלים בסין, הודו, פקיסטן, איראן, סרילנקה, טאיוואן, יפן, אינדונזיה, ושם גם הוכרז יום התה הבינלאומי שמציינים כל שנה ב-15 בינואר. אגב, למרות שבמערב וגם אצלנו (בישראל מגלגלת תעשיית התה כ-500 מיליון שקלים בשנה), שותים תה ממותק, יש עמים שמעדיפים תה מריר דווקא.
לצמח התה יש שני תת-מינים מרכזיים: סיני והודי. כל הסוגים המוכרים לכם, שחור, ירוק, לבן, חום, מופקים מאחד מן השניים, או מהכלאה של שניהם.
תוספות של צמחים ופרחים לעלי התה, אמורות לטפל בבעיות רפואיות שונות. מומחי התה של חברת פומפדור שהשיקה לחורף 2020 שני טעמים חדשים – תה ירוק עם ג'ינג'ר וקינמון ותה ירוק עם לימונית ודבש – אומרים שתה עם ג'ינג'ר טוב לבחילות ומומלץ בדיאטת הרזייה. תה עם שומר טוב לכאבי בטן והפרעות עיכול, ומומלץ לשטיפה חיצונית של דלקות עיניים. תה עם קמומיל עוזרת בהקלת כאב ראש, וקשיי הרדמות. גם תה מליסה עוזר בנדודי שינה, תה עם עשבי לימונית מכיל ויטמין C, תה עם עלי מרווה שמניחים מרגיע פצעים ומוריד נפיחות, תה עם עלי לואיזה מסייע בהורדת חום, תה עם קינמון יעיל בהצטננויות ובחילות ותה עם נענע מעניק הרגשה כללית טובה והוא פופולרי במיוחד.

איזוסטיל

תה כדאי ללגום בכלים מתאימים, למשל הכוסות העמידות והמבודדות של המותג איזוסטיל שמסוגלות לשמור על חום המשקה שעות רבות. בנוסף לכוסות התרמיות הללו יש למותג הזה בקבוק וואקום טיטניום דו שכבתי בלתי שביר ששומר על חום השתייה החמה חמש שעות. יש לאיזוסטיל גם בקבוקי וואקום דו שכבתיים מפלסטיק השומרים על חום 5 שעות. כל סוגי הבקבוקים ניתנים לתפעול ביד אחת והן בעלי כפתור לפתיחה מהירה. טווח המחירים: 92- 129 שקלים.

ויסוצקי. מהדורה מיוחדת לציון 170 להקמת החברה

את נפלאות התה חוגגת בגדול גם ויסוצקי, המציינת 170 שנה להקמתה, ולכבוד החורף השיקה מהדורה נוסטלגית של קופסאות פח ובהן שקיקי תה בצורת פירמידה של תה ירוק עם נענע ותה ירוק עם לואיזה.

 צילום TEEKANNE  

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.