פורסם by & קטגוריה הורים, טיולים, ילדים, פנאי, תרבות.

מי שלא צפה בילדה בת שלוש מרימה את פניה בהבעה של פליאה עמוקה לעבר טוב-טוב הגמד שבקע ויצא מספר אגדות הילדים בדמות בשר ודם, לא ראה היקסמות מלאת תום ואמונה מימיו.

הגן הבוטני בגבעת רם בירושלים. טוב טוב הגמד ומעריצה
צילום נעמי גולן

גם מי ששמע קבוצת זאטוטים צועקת: "זה לא דג, זה מגף" לעבר הדייג שהבטיח לאשתו הנרגנת דג זהב והוציא מן המים בחכתו מגף כחול – לא ישכח איך נראית אינטראקציה מושלמת בין שחקן לקהל.

הגן הבוטני ירושלים. צייד הדרקונים
צילום נעמי גולן

שתי הסצנות הללו בגילומם של שחקנים, מתרחשות מדי ערב עד סוף אוגוסט בגן הבוטני בגבעת רם בירושלים במסגת "ארץ האגדות".

בין עצים, צמחים ופרחים, מוארים באלפי נורות באורות כחולים, סגולים ואדומים, עם אפקט של גחליליות, ההופכים את הפארק הענק לארץ מכושפת, צצה לקראתנו כיפה אדומה כאשר ביקרתי שם לפני כמה ימים, אמרה בקול בוכים שהיא טעתה ביער, ושאלה בחשש האם אנחנו זאבים. הילדים שבחברתי, הבטיחו לה שהם ממש לא זאבים ושתלך אחריהם.

הגן הבוטני ירושלים. המפטי דמפטי
צילום נעמי גולן

המשכנו ללכת בשביל המתפתל, ואז נעצרו הילדים בפליאה מול המפטי דמפטי תקוע בראש מבנה גבוה, שביקש שנפתור את החידות שלו. הילדים החליטו אחרי התייעצות קצרה שהם מעדיפים שלא, והלכו הלאה עד שנעצרו למרגלות מגדל ממנו נשקפה רפונזל ארוכת הצמה הזהובה שהפצירה בהם לעזור לה לרדת וסיפרה שהיא מחכה לנסיך שיציל אותה.

הגן הבוטני ירושלים. החלילן מהמלין
צילום נעמי גולן

כך זה המשיך עם סבא ג'פטו שהתלונן על פינוקיו שלו, החלילן מהמלין שהציע למבקרים לצעוד בעקבותיו עד למפגש עם טוב טוב הגמד, השפן הממהר שהסכים להצטלם, אבל ממרחק בטוח, בגלל הקורונה, כשהקטנים מתלבטים מול השחקנים שהפכו לדמויות המוכרות מהסיפורים, האם "הם אמיתיים", או "בובות חיות".

הגן הבוטני ירושלים. פינוקיו
צילום נעמי גולן

היה מלבב לראות איך החוויה העזה משפיעה עליהם, איך הם מתווכחים מול החידות שצריך לענות ליד כל פינה מומחזת ולסייע בכך לאגדות "שהתבלבלו", למשל למי שייך המגף הכחול שהדייג שלה מהמים, איך הם ממהרים במעלה גבעה בעקבות הלמות פטישים כדי להגיע למכרה זהב של גמדים, ואיך תשע תחנות המשחק, כולל מגרש הקריקט של עליזה בארץ הפלאות, מתקני הטיפוס של ג'ק ואפון הפלא ועוד, מאתגרים ומשעשעים אותם. עבור מחיר הכניסה של 35 שקלים לאחד, זוכה המשפחה לבילוי זמן איכותי, תרבותי, ובטוח – כולם במסכות וכולם שומרים על ריחוק כנדרש. מעצימה את החוויה החממה השוכנת באחת מקצות הגן, על צמחייתה הטרופית האקזוטית, הקולומבריום העתיק שנתגלה בה, קולות המים המפכפכים והפירוט של שמות כל שיח ופרח, שמאפיין גם את הגן הגדול כולו. מומלץ ביותר כבר אמרתי?

הגן הבוטני ירושלים. אשת הדייג ממתינה לדג הזהב
צילום נעמי גולן

שימו לב: בשל הצורך בבקרה על כמות המבקרים ורמת מיגונם, מכירת הכרטיסים מתבצעת מראש באתר בימות וכך גם התשלום. המבקרים מתבקשים לנוע בגן תוך שמירה על מרחק בין משפחות ולהימנע מהתקהלות של למעלה מ- 50 איש; כל מבקר חייב להצטייד במסכה אישית ומומלץ גם שימוש בכפפות.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.