פורסם by & קטגוריה בית, השקות ופתיחות, חידושים ופטנטים לבית, עיצוב, ריהוט.

צילומים רפי דלויה ואורית ענבר

אם חדר האורחים, הסלון, על רהיטיו, שטיחיו, חפצי הנוי והתמונות התלויות בו, היו במשך דורות חושפי המעמד והיכולת הכספית של בעלי הבית, בימינו זה המטבח. לא רק רמת הטכנולוגיה והאלקטרוניקה של הערבול וההקפאה, הבישול והאפייה, שרואים בו, הם סימני סטטוס, אלא חומרי הגלם של ארונותיו ודלפקיו, כיוריו ופירזוליו.

הוכחה בולטת במיוחד של עובדה זו הוא אולם התצוגה החדש של חברת מטבחי היוקרה סמל, ברחוב ילדי טהרן בראשון לציון, שנחנך באחרונה. את עשרת מיליון השקלים שהשקיע מותג מטבחי היוקרה הזה ב-500 המטרים הרבועים של השואו רום המכיל תשעה מטבחים מעוצבים שלמים שרואים בו מלאים, אלא גם את הטרנדים והאופנות שהם המילה האחרונה בתחום.

אישית, הרשים אותי מאוד הדלפק (האי), שנחצב מסלע שיש, ונראה כמו יצירת אמנות א-סימטרית בלב המטבח. ראו בצילומים המצורפים.

שלוש תכונות נוספות שניתן ללמוד שם על מטבחי העשירונים העליונים, ובעצם להעתיק (אולי בפחות הידור), גם למטבחים בדירות שלונו:

א. גיוון תרבותי. סיסמת הקסם של ימינו. או במילים פשוטות יותר, שילוב של ישן וחדש, עץ ונירוסטה, ברזל וקרמיקה, חומרי גלם "חמים" וחומרים "קרים" .

ב. משחקי הסתרה. לא את כל מה שיש במטבח רואים במבט ראשון. במגע קל נפתחות פתאום דלתות נסתרות וחושפות את אזור הכיור למשל, או גורמות למדפי מתכת להתרומם ולעלות מאחורי הכיורים, עם צנצנות תבלינים, גרעינים, קטניות וכו'. על רמת החשיבה והתכנון של החידוש הזה תעיד העובדה שביחד עם מדפי האחסון שבגב הכיור עולה גם מחיצה המבדילה ביניהם לבינו, כדי שלא יירטב מה שמונח בהם.

ג. גווני האפור. אפור הבטון, אפור המתכת, אפור הנירוסטה, אפור הכסף, הם השולטים במראה הכללי ומשלימה אותם הזכוכית של החלונות הגדולים, לסגנון מתוחכם המעיד על איפוק וטרנדיות, מעשיות ואופנתיות, .

להתרשמות נוספת אפשר להיכנס לאתר: www.semel-kitchens.co.il וכמובן להתבונן בצילומים המצורפים.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.