פורסם by & קטגוריה בית, השקות ופתיחות, כלי בית, מזון ומסעדות.

שבוע הגסטרונומיה הצרפתית בישראל, שיימשך עד סוף פברואר, מזמן גם אתגר וגם הזדמנות, למתעניינים באוכל, במטבח ובכליו.

השף ג'וזף ויולה ועמאר מסלמני מנכ"ל מסלמני גרופ בשבוע הגסטרונומיה הצרפתית בישראל
צילום רפי דלויה

האתגר: לנסות לשחזר בבית שתי מנות שהכין לנגד עינינו בחנות "לגעת באוכל" במתחם "חונים קונים" בראשון לציון – השף ג'וזף ויולה ממסעדות Daniel&Denise הממוקמות בליון.

"לגעת באוכל" סניף ראשון לציון
צילום נעמי גוטקינד-גולן

ההזדמנות: לרכוש בהנחה משמעותית את כלי הבישול המפורסמים באיכותם שמייבאת מצרפת קבוצת מסלמני במותגים טפאל, פיירקס, לומינארק ושטאוב. מחירי ההנחה מתקיימם ברשתות המשביר לצרכן, בום סנטר, פורשף, לגעת באוכל וחנויות המתמחות בקולינריה וגסטרונומיה.

אגב, הקשר של מסלמני לנושא מהותי, כי זו חברה המשתפת פעולה עם שגרירות צרפת בישראל זו השנה השמינית בארגון האירוע שסיסמתו היא SO FRENCH SO FOOD ובסדנת האומן של השף ויולה.

אבל נתחיל באתגר. מדובר בשתי מנות: פתיחה וקינוח. כדאי לקרוא תחילה את רשימת החומרים ולהצטייד בהם, לפני שמתחילים בעבודה.

ויניגרט כרישה וירקות כבושים בעשבי תיבול
צילום נעמי גוטקינד-גולן

ויניגרט כרישה וירקות כבושים בעשבי תיבול

חומרים ל-8 מנות:

16 יחידות כרישה. ¼ ליטר מרק עוף  (אני הכנתי אותו מאבקת פרווה בטעם עוף ומים רותחים, לשם זירוז התהליך). 2 ביצים קשות. כף חרדל. 200 מ"ל שמן זרעי ענבים. 50 מ"ל חומץ יין. כף פטרוזיליה קצוצה. כפית טרגון. כף עירית. חצי כוס וינגרט אלכוהולי. חצי כוס יין לב. 1 גזר. ½ בצל אדום. מלח. פלפל לבן.

ההכנה:

מתחילים בבישול הכרישה במרק העוף עד ריכוך

ממשיכים בהכנת וינגרט הירקות הכבושים. לשם כך מערבבים את החרדל עם הביצים הקשות הכתושות, מוסיפים את שמן זרעי הענבים וחומץ היין, מתבלים במלח ופלפל ומוסיפים את כל עשבי התיבול. מניחים בצד.

עכשיו חותכים את הגזר לפרוסות של 2 מ"מ כל אחת ואת הבצל לקוביות קטנות.

מעבירים לסיר שיצקנו לתוכו את היין הלבן וחומץ האלכוהול ותיבלנו במלח ופלפל לפי הטעם ומבשלים הכל שתי דקות. לאחר מכן מקררים.

לפני ההגשה חותכים את הכרישה לאורך, מניחים בשמונה צלחות ויוצקים מעל כל אחת את הוויניגרט שבישלנו עם הביצים הקשות.

קרפצ'יו אננס ואבוקדו בטעם תפוז
צילום נעמי גוטקינד-גולן

קרפצ'יו אננס ואבוקדו בטעמי הדר

חומרים ל-6 מנות:

1 אננס טרי. 2 אבוקדו רך. 2 לימונים. 100 מ"ל שמן זית. 150 גרם לחם או עוגת דבש. כמה גרעיני אניס (כוכב אניס). קליפת תפוז יבשה

השף ג'וזף ויולה מרוכז בעבודה
צילום נעמי גוטקינד-גולן

ההכנה:

מרסקים את תוכן האבוקדו. מחממים קלות את מיץ הלימון ומוסיפים לרסק האבוקדו. מוסיפים את שמן הזית. בוחשים. התערובת צריכה להיות חמימה, סמיכה וחלקה.

מייבשים את עוגת הדבש בתנור. מעבירים אותה או את הלחם למיקסר לקבלת פירורי לחם עדינים.

חותכים את האננס לפרוסות דקות וטובלים בסירופ הלימון החם לכמה דקות. מניחים את הפרוסות על צלחת, עם קרם האבוקדו ופירורי הלחם מעל.

השף ג'וזף ויולה בסדנת הגסטרונומיה
הצרפתית בראשון לציון
צילום נעמי גוטקינד-גולן

ובחזרה לשבוע הגסטרונומיה הצרפתית שנמשך כאמור עד סוף פברואר 2020 ומתקיים גם במסעדות נבחרות ובסדנאות אומן שונות ברחבי הארץ. מנכ"ל החברה עמאר מסלמני אומר שהמהלך נועד להנגיש את איכויות המטבח הצרפתי לכל בשלן בישראל, כך שכל אחד יוכל להתנסות בחוויית בישול מקצועי, ומוסיף שהשנה אירועי השבוע מתמקדים במאכלים מסורתיים של חבל אוברן-רון-אלפ בצרפת. לארץ הגיעה משלחת של 18 שפים צרפתיים מהאזור הזה ובראשם השף ויולה הנושא את עיטור "אגודת המצנפות הלבנות" של העיר ליון ואת עיטור "מסעדות בושון המסורתיות של ליון", שהיא העיר השלישית בגודלה בצרפת.

הבחירה בסניף של לגעת באוכל לשם קיום הסדנה של ויולה, נובעת בין היתר מכך שמדובר במתחמי ענק המרכזים כלי בישול ומטבח, גאדג'טים חומרי גלם, תבלינים וממתקים, חליטות ופירות יבשים, סוגי קפה וגבינות, שוקולדים ואבקות, תמציות טעם וקישוטי עוגות, ועוד. מהתנסות אישית אני מעידה שכל מי שנכנס לאחד מהם, בקניון הגדול בפתח תקווה, בגרנד קניון בחיפה, או בראשון לציון, זוכה לחוויה רב חושית מעוררת תיאבון של ריחות, טעמים וצבעים.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.